• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos mėsos pramoninkai dėl pabrangusių mėsos žaliavų patiria nuostolius, kurie veda bankroto link. Lietuvos mažmeninėje prekyboje dominuojantis prekybos tinklas „Maxima“ nesutinka derėtis su mėsos perdirbėjais, todėl Lietuvos gamintojų produkcija greičiausiai išnyks iš šio tinklo parduotuvių. Taip nutiks, jei didžiausią mažmeninių parduotuvių tinklą turinti bendrovė nesutiks susimažinti taikomų milžiniškų antkainių dalies.

Lietuvos mėsos pramoninkai dėl pabrangusių mėsos žaliavų patiria nuostolius, kurie veda bankroto link. Lietuvos mažmeninėje prekyboje dominuojantis prekybos tinklas „Maxima“ nesutinka derėtis su mėsos perdirbėjais, todėl Lietuvos gamintojų produkcija greičiausiai išnyks iš šio tinklo parduotuvių. Taip nutiks, jei didžiausią mažmeninių parduotuvių tinklą turinti bendrovė nesutiks susimažinti taikomų milžiniškų antkainių dalies.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Remiantis statistikos duomenimis, vasarą padidėjusios grūdų ir pašarų kainos Europos Sąjungoje skaudžiai atsiliepė Lietuvos mėsos pramoninkams – mėsos žaliavos pabrango vidutiniškai 25 proc., o tai produktų gamybos savikainą išaugino 10–15 proc. Mėsos produktų savaikaina nuolatos didėja ir dėl augančių energijos išteklių kainų.

REKLAMA

Išaugę gamybos kaštai Lietuvos mėsos visą šalies mėsos pramonę pamažu stumia į pražūtingą veiklą. Siekiama, jog kainos nedidėtų galutiniams vartotojams, todėl Lietuvos mėsos perdirbėjų jau prieš keletą mėnesių kreipėsi į prekybos tinklus, prašydami sėsti prie derybų stalo ir peržiūrėti turimas sutartis bei ieškoti abiems pusėms priimtino sprendimo. Pasak Lietuvos mėsos pramonės atstovų, dominuojantis prekybos tinklas „Maxima“ iki šiol ignoruoja visas pastangas sprendžiant susiklosčiusią situaciją.

REKLAMA
REKLAMA

„Stengiamės rasti kompromisą, kuris tiktų visai Lietuvos mėsos pramonei, tačiau „Maxima“ derėtis nėra linkusi. Prekybos tinklas daugumai Lietuvos mėsos perdirbėjų produktų taiko milžiniškus antkainius. „Maxima“ turi didžiulius rezervus antkainyje, todėl turi galimybę ieškoti kompromiso. Problemą galima išspręsti nekeičiant galutinių kainų vartotojams, tačiau šis tinklas nėra linkęs mažinti savo pelno apetito. Gamintojų siekiamas susitarimas vidutiniškai sudaro 10 proc. gaminio kainos. Likusią pabrangimo dalį įmonės dengs savo sąskaita“, – sako Lietuvos mėsos perdirbėjų asociacijos direktorius Egidijus Mackevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokia didžiausio mažmeninės prekybos tinklo pozicija lietuviškos mėsos pramonę, sukuriančią virš 10 tūkstančių darbo vietų ir kasmet sumokančią apie 250 mln. mokesčių į valstybės biudžetą, veda į kasdien didėjančius nuostolius, gamybos mažėjimą, masinius darbuotojų atleidimus ir bankrotą.

Lietuvos mėsos pramonės įmonės siekia rasti kompromisą. Jei situacija nepasikeis, mėsos perdirbėjai rimtai svarsto galimybes ir toliau mažinti „Maximai“ tiekiamų produktų asortimentą iki minimumo. Perdirbėjai nuogastauja, kad lietuviškų produktų vietą užims dviprasmiškai vertinami importuojami produktai.

REKLAMA

Gina pirkėjus

"Maxima" atstovės ryšiams su visuomene Olgos Malaškevičienės teigimu šiuo metu su mėsos perdirbimo įmonėmis vykstančios derybos stringa dėl prekybos centro nenoro pakenkti vartotojams.

"Iš tiesų jų noras – kainas dindinti. Mūsų – kad klientai nepajustų kainos augimo šuolio. "Maxima" svarbiausias tikslas – konkuruoti, užtikrinti mažesnę kainą vartotojui, ir, kai tik tai įmanoma, stengtis mažinti ją visose prekės tiekimo grandyse. Mes nesutinkame, kad mėsos produktų kainos didėtų "Maxima" pirkėjams", - sakė ji.

REKLAMA

Pasak "Maxima" atstovės, mėsos pirkimo kainas tiekėjai didina nuo metų pradžios.

"Šiemet mes iš perdirbėjų superkame šviežią mėsą daugiau kaip trečdaliu brangiau negu prieš metus, tuo tarpu parduotuvių lentynose tokio kilimo nebuvo – savo sąskaita kompensavome šį brangimą. Kas mėnesį mums tai kainuoja daugiau nei 1,5 milijono litų. Taip pat taikome dažnas akcijas ir taip klientams suteikiame galimybę nusipirkti mėsos dar pigiau", - sakė O. Malaškevičienė.

"Maxima" atstovė taip pat primenė, kad parduotuvės savo iniciatyva atpigino beveik 500 skirtingų virtų, karštai bei šaltai rūkytų ir kitų mėsos gaminių. Bendrai šviežios mėsos ir mėsos gaminių kainų mažinimas įmonei kas mėnesį kainuoja daugiau nei 3 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų