• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ne visi prekybos centrų lankytojai yra laukiami, o siekiant sureguliuoti pageidaujamų ir nepageidaujamų klientų srautus imamasi pačių netikėčiausių priemonių, pvz., klientus baidyti muzika.

REKLAMA
REKLAMA

Ne vieta nepirkti

Kone kiekviename prekybos centro kampe stovinčių apsaugos darbuotojų darbas yra ne tik bauginti linkusius vagiliauti, bet ir sudrausminti ne pagal numatytas ir tik administracijai žinomas lankytojų elgesio taisykles besielgiančius asmenis.

REKLAMA

Dienraščio skaitytoja Eglė pasakojo likusi nustebinta, kai viename prekybos centrų belaukdama draugės gerai valandai įsitaisė patogiame sėdmaišyje ir sulaukė apsaugos darbuotojo pastabos. Eglė tiesiog apsuko sėdmaišį į priešingą pusę, nei jis buvo pastatytas, kad pro antro aukšto stiklinę sienos pertvarą matytų prekybos centro įėjimą pirmame aukšte. „Priėjęs apsaugos darbuotojas pasakė, kad nusisukus nuo parduotuvių virtinų sėdėti negalima. Suprask, turi nuolat spoksoti į jų prekes ir galbūt užsimanyti pirkti“, – pasipiktinusi dėstė Eglė. Negana to, pasak jos, apsaugos darbuotojas perspėjo, kad ji taip sėdinti jau per ilgai.

REKLAMA
REKLAMA

Kitą atvejį papasakojo vilnietė Miglė. Jai visai neseniai teko stebėti, kaip prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelėje esančioje pirkinių vežimėlių pastogėje apsaugos darbuotojo talžė benamį. „Vargšas žmogelis tikrino, gal kas nors vežimėlių užraktuose paliko monetų, o čia pat prisistatęs apsaugos darbuotojas jam nepagailėto spyrio į minkštą vietą ir pagrūmojo, kad jei pamatys dar kartą, baigsis kur kas liūdniau“, – pasakojo pašnekovė.

Atlieka specialius tyrimus

Nepageidaujami prekybos centrų ir jų prieigų lankytojai yra išties nemenkas prekybininkų galvos skausmas. Kaip sakė bendrovės Rinkos tyrimų centro vadovas Mindaugas Degutis, didieji prekybos centrai neretai užsako specialius tyrimus bei studijas ir siekia sužinoti, ką daryti, kad nepageidaujami klientai pas juos neateitų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybininkai suinteresuoti, kad pas juos lankytųsi pinigų turintys ir juos leidžiantys pirkėjai. Kai susiformuoja sektorius lankytojų, kurie tik sukuria srautą, o iš tiktųjų nieko neperka, iškyla poreikis tokius klientus baidyti. Priežastis paprasta – tokie žmonės savo buvimu užima erdvę, o neretai atbaido pageidaujamus klientus“, – dėstė M.Degutis.

Paprašytas įvardyti, koks yra nepageidaujamo kliento portretas, pašnekovas išskyrė mažas pajamas turinčius asmenis. „Nepageidaujami visi tie, kurių perkamoji galia yra maža. Dažnai tai yra jaunesni žmonės, dar neturintys darbo ir gyvenantys iš tėvų lėšų. Dažnu atveju tai yra vyresni žmonės, siekiantys pensinį amžių, kurių perkamoji galia taip pat nelabai didelė“, – teigė jis.

REKLAMA

Baido muzika ir aplinka

Kai kurie nepageidaujami klientai iš prekybos centrų tiesiog išprašomi, kitiems sukuriama tokia aplinka, kad jie patys nenori ten sugrįžti. „Labiau stengiamasi sukurti tokią aplinką, kuri būtų nepatraukli tiems, kurie nepageidaujami. Pvz., paleidus tam tikrą muziką ar įrengus aplinką prabangiai, natūralu, kad tam tikra grupė žmonių nenori lankytis ten, kur jiems nepatinka ar nejauku. Lankytojų srautai dažniausiai reguliuojami įvairiais fono ir fizinės aplinkos elementais“, – sakė M.Degutis.

Tačiau, kaip teigė pašnekovas, kartais imamasi ir finansinės drausmės. Taip prieš kelerius metus pasielgė šalyje veikiantys komerciniai bankai – jie padidino banko skyriuose teikiamų paslaugų įkainius. „Taip bankai savotiškai atsikratė klientų, kurie pas juos ateidavo mokėti tik už komunalines paslaugas. Sumažėjus šių klientų srautui, banko darbuotojai gali daugiau dėmesio skirti tiksliniams klientams, į banką ateinantiems brangesnių banko paslaugų“, – teigė pašnekovas.

REKLAMA

Apibendrindamas didžiųjų prekybos centrų veiksmus reguliuojant pageidaujamų ir nepageidaujamų klientų srautus, M.Degutis pabrėžė, kad tai daryti reikia labai subtiliai, nes šiandien nepageidaujamas nepilnamečių būrys po penkerių ar dešimties metų gali tapti išskirtiniais klientais.

Reguliuoja, bet nepripažįsta

Sostinėje įsikūrusio prekybos centro „Akropolis“ valdytojas Česlovas Urbonavičius gynėsi, kad visi klientai yra pageidaujami, tačiau neslėpė, jog tenka kai kuriuos lankytojus išprašyti iš prekybos centro.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Akropolyje“ mėgsta laiką leisti paaugliai ir mes jų nevaikome, nes jie vis tiek nusiperka ledų porciją ar kokį saldainį. Visokių žmonių ateina į prekybos centrą, bet neturime teisės nė vieno išvaryti lauk„, – teigė Č.Urbonavičius. Jis pripažino, kad kai kurie žmonės, kurie elgiasi netinkamai, pvz., prašo išmaldos, yra įspėjami taip nesielgti. “Apsaugos darbuotojai prekybos centre nuolat prižiūri ir palaiko gerą atmosferą. Žinoma, tenka gaudyti ir vagis, iš „Akropolio“ palydėti apsvaigusius, perspėti triukšmaujančius asmenis, kartais pasitelkiama policijos pagalba. Bet mes nesakome, kad tai yra nepageidaujami mūsų klientai", – pabrėžė Č.Urbonavičius.

REKLAMA

Bendrovės „Baltix RED“, valdančios Kaune esantį prekybos centrą „Mega“, rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė tai pat teigė, kad niekada neskirstė ir neskirsto klientų į pageidaujamus ir nepageidaujamus. „Vykdoma daug įvairiausių rinkodaros veiksmų, siekiant lankytojams sukurti pridėtinę vertę ir taip paskatinti jų kuo daugiau atvykti į prekybos centrą“, – sakė ji.

O Klaipėdoje įsikūrusio prekybos centro BIG rinkodaros vadybininkė Rūta Zaksaitė neslėpė, jog tokių tyrimų rinkoje yra, tačiau kol kas šiam prekybos centrui užsakyti specialių tyrėjų išvadų neprireikė. „Kol kas patys savo priemonėmis susitvarkome. Nepageidaujamas klientas prekybos centre yra nebūtinai tas, kuris nieko neperka. Tai nėra blogai, tačiau jeigu tokie žmonės priekabiauja prie kitų klientų ir jų buvimas sukuria neigiamą atmosferą, tuomet stengiamės, kad tokie asmenys, dažniausiai asocialūs, prekybos centre nesilankytų“, – teigė pašnekovė.

L. Mrazauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų