REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žurnalas „Vogue“ galėtų būti laikomas tarsi mados pasaulio Biblija. Atsidurti ant šio žurnalo viršelio siekia tiek jau visiems puikiai žinomi mados industrijos atstovai, tiek ir tie, kurie vis dar siekia pripažinimo. „Atsidurti ant „Vogue“ viršelio reiškia itin daug. Tai lyg pripažinimas. Tavo statuso patvirtinimas“, – internetiniam puslapiui „Cbsnews.com“ paaiškina ilgametė žurnalo vyriausioji redaktorė Anna Wintour. Ši moteris šiuo metu yra laikoma bene įtakingiausia mados pasaulio figūra.

Žurnalas „Vogue“ galėtų būti laikomas tarsi mados pasaulio Biblija. Atsidurti ant šio žurnalo viršelio siekia tiek jau visiems puikiai žinomi mados industrijos atstovai, tiek ir tie, kurie vis dar siekia pripažinimo. „Atsidurti ant „Vogue“ viršelio reiškia itin daug. Tai lyg pripažinimas. Tavo statuso patvirtinimas“, – internetiniam puslapiui „Cbsnews.com“ paaiškina ilgametė žurnalo vyriausioji redaktorė Anna Wintour. Ši moteris šiuo metu yra laikoma bene įtakingiausia mados pasaulio figūra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklausta apie tai, ką reiškia geras „Vogue“ viršelis, Wintour pabrėžia, kad kiekvienas jų yra tarsi atskiras plakatas - patrauklus, viliojantis ir būdingas tik pačiam „Vogue“. „Ar pasirodymas „Vogue“ viršelyje gali pakeisti modelio karjerą? Žinoma. Visi neabejotinai atkreips tokį dėmesį, kokio anksčiau nesate sulaukę“, – paaiškina vyriausioji „Vogue“ redaktorė.

REKLAMA

Šiuo metu „Vogue“ žurnalas ruošiasi savo 120 metų sukakčiai. Jubiliejus bus kitąmet, o kol kas „Vogue“ atrinkinėja įspūdingiausius savo visų laikų viršelius ir ketina juos išleisti knygos formatu. Žurnalas buvo pradėtas leisti kaip kassavaitinis leidinys, skirtas aukštesnės socialinės klasės New Yorko gyventojams. Pirmuose „Vogue“ viršeliuose buvo vaizduojamos elegantiškos ir puošnios jaunos moterys arba taip vadinamos „Gibsono merginos“, pavadinimą gavusios pagal jų išvaizdą kūrusio iliustratoriaus vardą. „Žurnalo viršeliai neabejotinai atspindėdavo ir patį laikotarpį“, – pabrėžia tarptautinis „Vogue“ redaktorius Hamishas Bowlesas.

REKLAMA
REKLAMA

1909 metais žurnalą įsigijo leidybinė kompanija „Conde Nast“, tad „Vogue“ tapo dar labiau pasiekiamas plačiajai visuomenei. „Pasikeitė ir mūsų viršeliai. Jie tapo itin spalvingi. Juos pradėjo puošti aukščiausios klasės tarptautinio lygio iliustratorių darbai. Viršeliai tapo abstraktesni, įmantresni ir dar labiau įkvepiantys“, – pasakoja Bowlesas.

Prasidėjus art deco ir džiazo muzikos erai, pakito ir „Vogue“ viršelių braižas. Bet tikruoju lūžiniu tašku galima laikyti 1932 metus. Tuomet „Vogue“ viršelį papuošė pirmoji fotonuotrauka, padaryta žymaus to laikotarpio fotografo Edwardo Steicheno. Nuo tada žurnalą puošdavo žymiausių fotomenininkų darbai – Cecilo Beatono, Irvingo Penno ar Annie Liebovitz darytos mados nuotraukos tapo neatskiriama žurnalo įvaizdžio dalimi. Bet aštuntajame ir devintajame dešimtmečiuose dauguma „Vogue“ viršelių tapo pernelyg panašūs. Atėjo metas permainoms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tad 1988 metais žurnalo vyriausiąja redaktore tapo ponia Wintour ir žurnalas „Vogue“ pradėjo naują savo etapą. Jau iš pradžių Wintour žurnalo viršeliui panaudojo nuotrauką, kuri anksčiau vargu ar būtų galėjusi atsidurti ant „Vogue“ viršelio. Žurnalo viršelį papuošė Izraelio manekenė, dėvinti džinsus. „Pamaniau, kad tai atrodo taip natūraliai ir, tiesą sakant, visiškai skirtingai nei ankstesnieji viršeliai. Tai buvo kažkas visiškai naujo. Pamenu, kad mums paskambino iš spaustuvės ir pasiteiravo, ar neįsivėlė kokia nors klaida. Jie norėjo pasitikslinti, ar čia iš tikrųjų naujasis „Vogue“ viršelis“, – prisimena Wintour.

REKLAMA

Radikalios permainos „Vogue“ viršelių įvaizdžiuose tęsėsi ir toliau. „Vogue“ viršeliuose vietoje pripažintų supermodelių buvo pradėtos spausdinti garsenybių nuotraukos. Tuo metu tai buvo gana revoliucinis žingsnis. „Pamenu, jog dėl to susilaukiau nemažai kritikos. Ypač kuomet išspausdinome viršelį su Madonna. Tuomet daugelis priekaištavo, jog ji nėra aukštosios mados atstovė, tad jai nepridera būti ant viršelio. Bet mes rizikavome“, – paaiškina Wintour. Kita vertus, būtent tuomet žymiai išaugo žurnalo pardavimų skaičius. „Žurnalo populiarumas padidėjo apie 40 procentų. Supratome, jog einame teisingu keliu. Kita vertus, niekada pernelyg nekreipiau dėmesio į mados žurnalų rinkos tendencijas, elgiausi savo nuožiūra. Kartais tai labai pasiteisindavo, kita vertus, kartais būdavo ir nesėkmingų sprendimų“, – savo požiūrį paaiškino vyriausioji „Vogue“ redaktorė.

REKLAMA

Per beveik 120 metų istoriją turbūt pats populiariausias buvo šimtosioms žurnalo metinėms skirtas „Vogue“ numeris. 1992 metų leidinio viršelyje puikavosi žymiausi to meto supermodeliai, savo milžinišką populiarumą įgiję ir žurnalo „Vogue“ dėka. Išskirtiniai būna ir kasmetiniai „Vogue“ rugsėjo mėnesio numeriai. Juose uolūs mados sekėjai tikisi sužinoti viską apie rudens sezono tendencijas. Tikram mados gurmanui šis numeris yra tiesiog privalomas. „Tai numeris, kuriame išvysite geriausius iš geriausiųjų“, – paaiškina Bowlesas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dabar visus „Vogue“ žurnalo numerius, visus 120  metų laikotarpio viršelius ir žurnalo istorijas galima rasti specialiame „Vogue“ internetiniame archyve. Savo skaitmeninį archyvą „Vogue“ pristatė visai neseniai – praėjusį trečiadienį. „Jei nuosekliai peržvelgsite visus žurnalo leidinius, pastebėsite, kad „Vogue“ mados nuotraukos laiko dvasią atspindi ne blogiau nei tai daro, tarkime, „The New York Times“ naujienų antraštės. Manau, jog būtent tai ir yra svarbiausias šio archyvo tikslas“, – paaiškina Wintour.

REKLAMA

Šiuo metu priėjimą prie „Vogue“ archyvo gali gauti kiekvienas, sutikęs susimokėti 1500 JAV dolerių. Bet vėliau didžioji dalis archyvinės medžiagos, įskaitant ir pirmąjį 1892 metų numerį, bus prieinama ir paprastiems „Vogue“ prenumeratoriams. 400 tūkst. puslapių apimties archyvas turėtų dominti tiek mados istorikus, tiek ir bet kurį mada besidomintį bei nostalgiškai į praeitį žvelgiantį žmogų.

„Vogue“ intensyviai rengiasi savo 120  metų jubiliejui, bet, savaime suprantama, neapsiriboja vien žvilgčiojimu į savo įspūdingą praeitį. Žurnalas kaip visuomet drąsiai žvelgia į priekį, greičiausiai planuodamas ir vėl formuoti naujas mados tendencijas bei stiliaus standartus. Ir, be abejo, pateikti publikai naujus įsimintinus viršelius. Optimistiškai nusiteikusi ir vyriausioji redaktorė Wintour. „Mes visuomet esame įsitikinę, jog geriausias visų laikų žurnalo numeris yra būtent artėjantis „Vogue“ numeris“, – paaiškina Wintour.

Taip pat skaitykite:

Legendiniai Vogue Paris viršeliai

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų