REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje svečiavęsi Europos Komisijos atstovai Luisas Borisas Sanchezas ir Johanas Magnussonas palankiai įvertino Lietuvos sostinės susisiekimo plėtros projektus, planuojamus įgyvendinti iki 2020 metų.

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus meras Artūras Zuokas su svečiais iš Europos Sąjungos institucijos sraigtasparniu  apžiūrėjo vietas, kuriose pastarąjį dešimtmetį vyko darbai, taip pat vietas, kur planuojamos būtinos investicijos į susisiekimą sostinėje.

REKLAMA

Anot EK atstovų, Vilniui pavyksta tinkamai įgyvendinti planuotus kelių infrastruktūros projektus. Teigiamai įvertintos ir plėtros planuose esančios ekologiško visuomeninio transporto perspektyvos įrengti dvi ekotramvajaus linijas, įsigyti elektra varomų autobusų, pastatyti elektrinių automobilių įkrovimo stotelių.

Į susisiekimo infrastruktūrą sostinėje iki šiol investavus beveik 963 mln. litų (279 mln. eurų), iš kurių net 42 proc. – per 400 mln. litų – skyrė Vilniaus savivaldybė, vidutinis transporto judėjimo mieste greitis padidėjo 40 procentų – nuo 29,3 iki 40,9 km/h, o pastačius pietinį aplinkkelį automobilių srautai Naujamiesčio gatvėse sumažėjo beveik 2–3 kartus.

REKLAMA
REKLAMA

Projektams, suplanuotiems iki 2014 metų, Europos Sąjunga skyrė 52 proc. – 440 mln. litų, Lietuvos Vyriausybė – 6 proc. – 58 mln. litų.

„Prieš 7 metus sraigtasparniu virš Vilniaus skraidinau Europos Komisijos atstovus, kad parodyčiau susisiekimo problemas ir įtikinčiau skirti ES lėšų, – sakė A. Zuokas. – Taip 2003–2011 metais susisiekimui gerinti Vilniuje skirtas beveik 1 mlrd. litų. Šiandien vėl pabrėžėme Europos Komisijos atstovams poreikį skirti naują finansavimą 2012–2020 metams.“

Investicijų į sostinės transporto sistemą poreikis iki 2020 metų siekia 2,7 mlrd. litų, iš kurių lygiomis dalimis – po 0,2 mlrd. litų – skirtų Vilniaus savivaldybė ir Lietuvos Vyriausybė, likusi 85 proc. lėšų dalis būtų finansuojama ES fondų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiomis lėšomis planuojama baigti Vakarinį aplinkkelį, įrengti transeuropinio transporto koridoriaus (IXB) sankryžas su Jočionių gatvėmis, Vilniaus oro uostu, Liepkalnio ir Gurių gatvėmis, pastatyti Vakarų aplinkkelio jungtis – Šiaurinę, Mykolo Lietuvio gatves, įrengti Nemenčinės kelią nuo Kairėnų gatvės iki miesto ribos, rekonstruoti Pilaitės–Vievio kelią, – planus pristatė A. Zuokas. – Taip pat ketinama investuoti į viešojo transporto sistemą – įrengti dvi ekologiško tramvajaus linijas, įsigyti ekologiškų elektra varomų autobusų, pastatyti elektrinių automobilių įkrovimo stotelių.“

REKLAMA

Artimiausią dešimtmetį planuojamomis priemonėmis kelionių atstumai Vilniuje bus sumažinti beveik penktadaliu, 17 proc. padidės transporto judėjimo greitis, ketvirtadaliu sumažės avaringumas, 15 proc. padidės kelionių viešuoju transportu, sumažės oro užterštumas ir triukšmingumas gyvenamuosiuose rajonuose.

Su Europos Komisijos „DG Regio H3“ skyriaus vadovais L. B. Sanchezu ir J. Magnussonu Vilniaus savivaldybėje šiandien susitiko ir apie perspektyvas kalbėjosi sostinės meras A. Zuokas, mero pavaduotojas Romas Adomavičius, susisiekimo viceministrai Arūnas Štaras ir Rimvydas Vaštakas, Transporto investicijų direkcijos vadovas Alminas Mačiulis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Skirmantas Skrinskas.

Prezentacija EK atstovams „Europos Sąjungos lėšų panaudojimas Vilniaus transporto infrastruktūrai 2007–2013 ir 2014–2020“

Užs. Nr. 1745

Rapolas Gabrys

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų