REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis dažniau taupydami laiką žmonės renkasi apsipirkimą internetu. Deja, praktika rodo, kad ne visuomet tai padaryti pavyksta sėkmingai, o gautos prekės kokybė pateisina lūkesčius.

REKLAMA
REKLAMA

Naujienų portalo „Balsas.lt“ konferencijoje viešėjęs Europos vartotojų centro (ECC) Europos Sąjungos teisės specialistas Saulius Linkevičius atsakė į naujienų portalo skaitytojus dominusius klausimus apie pirkimą internetu ir vartotojų teises įsigijus nekokybišką prekę.

REKLAMA

Pardavėjas privalo vykdyti savo įsipareigojimus

Į klausimą, ką daryti tokiu atveju, jei buvo įsigyta prastos kokybės prekė, pašnekovas sakė: „ECC sulaukia daugybės vartotojų skundų ir paklausimų dėl ES šalyse bei Norvegijoje ar Islandijoje įsigytų nekokybiškų prekių internetu, pašnekovas atsakė: „Jei vartotojui internetu atsiunčiama nekokybiška prekė, pirmiausiai rekomenduojama kreiptis į pardavėją ir jį informuoti apie tokį neatitikimą. Pardavėjas privalo vykdyti savo įsipareigojimus. Prieš įsigyjant prekę pirkėjui turi būti suteikiama visa informacija apie siūlomą prekę, siuntimo išlaidas ir pan. Dėl prastos prekės kokybės vartotojas turi teisę susigrąžinti pinigus, kuriuos pardavėjas privalo grąžinti ne vėliau kaip per 30 dienų.“

REKLAMA
REKLAMA

Apie tai, kokios prekės ir paslaugos dažniausiai sukelia vartotojų nepasitenkinimą, S. Linkevičius sakė: „Tikslios statistikos neturime, bet daug skundų sulaukiame dėl buitinės technikos, neseniai pasibaigė vasara, kuomet dažnai buvo skundžiamasi sodo reikmenų, laisvalaikio prekių kokybe. Nemažai skundų sulaukiame ir dėl drabužių ar avalynės.“

Populiaru internetu pirkti drabužius ir avalynę, bet ką daryti tuomet jei sulaukiate ne savo dydžio prekės arba dėl kokių kitų priežasčių ji jums netinka? „Teisės aktai numato, kad per septynių darbo sienų laikotarpį pirkėjas prekę gali grąžinti pardavėjui ir atgauti sumokėtus pinigus neaiškindamas grąžinimo priežasties. Išlaidos, su kuriomis gali susidurti vartotojas, tai tiesioginės prekės siuntimo išlaidos pardavėjui.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekę galima grąžinti be paaiškinimų

Specialisto teigimu, Lietuvoje nekokybišką prekę pardavėjui reikia grąžinti per septynias darbo dienas, o kai kuriose ES šalyse šis terminas pratęstas iki 14 dienų. Tuo atveju, jei pardavėjas nerodo iniciatyvos bendradarbiauti gražiuoju, apie tai, kokie kiti turėtų būti vartotojo veiksmai, pašnekovė sakė: „Jie pardavėjas nelinkęs bendradarbiauti su vartotoju arba net neatrašo į kliento laiškus ir paklausimus, tuomet vartotojui derėtų kreiptis į ECC, o mes išanalizavę ir įvertinę skundą, ar jis priklauso mūsų kompetencijai, jį siunčiame tos šalies, iš kurios buvo įsigyta prekė vartotojų centrui.“

REKLAMA

Paklaustas, kokius įrodymus apie prekės nekokybiškumą galėtų pateikti pats vartotojas ir kaip tai padaryti teisingai, pašnekovas sakė: „Prie siunčiamos pretenzijos vartotojas turėtų pateikti prekės įsigijimą patvirtinančius dokumentus, išrašus iš banko, patvirtinančius apie nuskaitytus iš sąskaitos pinigus, elektroninių laiškų, patvirtinančių apie prekės užsakymą kopijas.“

Į klausimą apie tai, kokias klaidas daro daugelis vartotojų pirkdami prekes internetu, pašnekovas sakė: „Prieš įsigyjant prekę ar paslaugą internetu derėtų būti apdairiems ir įvertinti pardavėjo internetinio puslapio patikimumą – nepatingėti paieškoti informacijos internete, pasidomėti pažįstamų, šeimos narių patirtimi. Tinklalapyje www.ecc.lt taip pat yra galimybė pasitikrinti internetinės svetainės patikimumą.“

REKLAMA

Specialistas įspėjo, kad perkant internete reiktų vengti naudotis pinigų perlaidų paslaugomis, kai pinigai siunčiami privačiam asmeniui.

Vietoje fotoaparato – plyta

Paprašytas prisiminti kokį nors atvejį, kuomet puikiai pavyko apginti vartotojo interesus, pašnekovas kalbėjo: „Sėkmės atvejų yra tikrai daug. Vienas iš įsimintinesnių – kuomet į ECC kreipėsi vartotojas, kuris vienoje Didžiosios Britanijos svetainėje įsigijo fotoaparatą. Pinigus pardavėjui pervedė tinkamai ir laiku, pardavėjas persiuntė prekę, bet vietoje fotoaparato – dėžutėje surado plytą. Vartotojas nemaloniai nustebo ir kreipėsi į mus. Buvo susisiekta su pardavėju, jis į skundus nereagavo, tuomet susisiekta su vartotojų teises ginančia institucija Didžiojoje Britanijoje ir problema buvo išspręsta – pinigus už prekė pirkėjui sugrąžino.“

Plačiau – vaizdo įraše

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų