• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasaulyje garsus skaitmeninės rinkodaros lektorius iš Portugalijos Filipe Carrera su „Ekonomika.lt“ skaitytojais dalijasi patirtimi, kaip sėkmingai plėsti naudingų verslui pažinčių tinklą ir prisijaukinti socialinius tinklus.

REKLAMA
REKLAMA

Vesite seminarą apie ryšių mezgimą ir sėkmingą kontaktų tinklo panaudojimą sėkmingoje profesinėje veikloje. Ko galite pamokyti mus, gyvenančius, kaip mes vadiname, svainių krašte?

REKLAMA

Tai kiekvienos šalies realybė: šis terminas kartais vartojamas norint nusakyti korupcinius ryšius. Kita vertus, esame socialūs padarai, mums bendrauti – natūralus dalykas. Daugeliui žmonių svarbios pažintys, nes jos verčia mus jaustis saugiai. Jei bendravimą sąmoningai suvoksime kaip naudingą gebėjimą, galėsime jį lavinti. Daugelis mano, kad užmegzti ryšius labai paprasta. Pavyzdžiui, dalyvaudamas renginyje prisirenki krūvą vizitinių kortelių. Tai tik pradžia. Kad pažintys būtų naudingos, bendravimą reikia tęsti. Šiuo klausimu labai naudingi socialiniai tinklai, per kuriuos mes galime viena žinute, nuotrauka ar vaizdo įrašu pasiekti didelę auditoriją ir pranešti apie sau ar savo įmonei svarbų įvykį, naujieną.

REKLAMA
REKLAMA

Kalbate, lyg tai būtų labai paprasta. Bet ne visi linkę išnaudoti socialius tinklus?

Šventoji trejybė – „Facebook“, „Twitter“ ir „LinkedIn“ – reikalinga kiekvienam, norinčiam sėkmingai plėtoti ryšius, nes šiais kanalais galima pasiekti apie 90 proc. mums reikalingų žmonių. Žinoma, kartais yra specifinių sričių ar valstybių, kurios iškrinta iš konteksto. Tačiau pagrindiniai įrankiai lieka tie patys.

Svarbus yra ir vaizdo įrašų tinklalapis „YouTube“ – tai viena iš naudingiausių interneto priemonių, padedančių suprantamai bendrauti su rūpima auditorija. Ateityje teksto reikšmė mažės, nes vyraus daugiafunkciniai tinklai, todėl reikės daugiau vaizdo įrašų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bet dalis žmonių kaip tik vengia šios jūsų vadinamosios šventosios trejybės, mat mano, kad kyla grėsmė jų privatumui arba tiesiog socialinius tinklus priima kaip jaunimo žaidimo aikštelę. Ką manote apie tai?

Norėdamas pamatyti ateitį, privalai atsigręžti į praeitį. Kai biuruose buvo pradėti naudoti kompiuteriai, daugelis tvirtino, kad rašomoji mašinėlė už juos gerokai pranašesnė: juk nereikia nei elektros, nei interneto. Tačiau jie turėjo pakeisti požiūrį, nes būtų netekę darbo. Dabar vyksta tas pats. Turime dvi išeitis: įsitraukti arba pasitraukti. Socialiniai tinklai yra ateitis, vykstanti dabar. Jei juos perprasime, priimsime teisingus sprendimus.

REKLAMA

Dažnai lankausi kompanijose ir konsultuoju skaitmeninės rinkodaros klausimais, tačiau pasidomėjus, kas iš specialistų turi profilį socialiniame tinkle „Facebook“, nepakyla nė viena ranka.

Socialiniai tinklai yra nauja rinka, naujas būdas bendrauti. Mes visi mokomės. Ir aš pats nuolat mokausi, net turėdamas omeny, kad mane vadina skaitmeninės rinkodaros ekspertu.

Tie, kurie tvirtina nenorintys prarasti privatumo, turi suvokti, kad jie vis tiek yra socialinių tinklų dalyviai. Neįsitraukę jūs negalite suvaldyti situacijos, jei kažkas nusprendžia vakarėlio, kuriame dalyvavote, nuotraukas įkelti į savo socialinio tinklo paskyrą. Jūs to net nežinote.

REKLAMA

Kai kurios įmonės sėkmingai naudoja socialinius tinklus savo veiklos plėtrai į virtualias rinkas. Kas galėtų paskatinti tuos, kurie nėra numatę tokių strateginių veiklos krypčių?

Bendrovės kartais renkasi tradicinius reklamos kanalus, nes įmonės vadovui smagu ryte per radiją išgirsti savo kompanijos pavadinimą ir sulaukti aplinkinių komplimentų dėl šaunaus reklaminio klipo. Vargu ar kas paskambins ir pasakys: „Mačiau tavo reklamą „Google“ – ji puiki.“ Na, nebent koks informacinių technologijų specialistas. Bet jei reklamą pamatė tavo pažįstamas, nebūtinai pamatė ir klientas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apibrėžiant tikslinę auditoriją svarbūs tampa ne demografiniai aspektai, tokie kaip amžius ar gyvenamoji vieta, bet elgesio modeliai ir įpročiai. Įmonės perkelia savo rinkodaros sprendimus į elektroninę erdvę. Ypač tai suintensyvėjo dabar, nes biudžetai mažėja, o rezultatų norisi vis geresnių.

Yra du būdai, kurie jus paskatins naudotis skaitmenine rinkodara: peržiūrėti bei išanalizuoti sėkmingų projektų ataskaitas ir suvokti, kad žmonės kalba apie kompaniją ir jos prekių ženklą visiškai nekontroliuojami.

Būtent dėl socialinių tinklų plėtros auga specialistų, dirbančių šioje srityje, poreikis. Pavyzdžiui, interneto reputacijos vadybininkas, socialinių tinklų vadybininkas arba tekstų (SEO/SAM), kuriuos paieškos sistemos pateikia pirmiausia ir aukštesnėse pozicijose, rašytojai. Labiausiai trūksta žmonių, kurie ne kurtų skaitmeninį turinį, o kurie jį valdytų ir plėtotų įmonei palankia kryptimi.

REKLAMA

Nuo ko patartumėte pradėti? Ypač tiems, kurie nori savo verslo naudai išnaudoti skaitmeninę rinkodarą, plėsti turimus ir megzti naujus ryšius?

Normalu, kai prekybininkas apsilanko prekybos centre, kad pažintų pirkėjus ir pamatytų situaciją savo akimis. Lyderiai visuomet taip elgiasi, nes tai priartina prie klientų.

Taip ir su socialiniais tinklais: reikia juos išbandyti. Dažnai žmonės nenorą įsitraukti į socialinių tinklų bendruomenes argumentuoja nenoru skelbti visos informacijos apie save. Iš tikrųjų to ir nereikia. Užtenka 20 žodžių apie jus, kurie nurodytų bendravimo interneto bendruomenėje tikslą ir viziją. O toliau viskas vyksta natūraliai, svarbu įsitraukti.

REKLAMA

Esame socialinių tinklų turinio kūrėjai, todėl tenka būti atsargiems ir atsakingiems. Internete mes paliekame pėdsaką, kurį vieną kartą gali aptikti, pavyzdžiui, personalo atrankos specialistas.

Šiuo atveju lyg ir gerai nebūti socialinių tinklų dalyviu – įkišti galvą į smėlį kaip stručiui ir manyti, kad liūtas nepastebės. Skirtumas vienas – tada strutį valgyti pradės ne nuo galvos. O kai turinį kuri pats, turi visas priemones ir galimybių valdyti situaciją, net jei kas nors ir bandytų kenkti tavo reputacijai.

CITATA: Internete mes paliekame pėdsaką, kurį vieną kartą gali aptikti, pavyzdžiui, personalo atrankos specialistas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

CV Filipe Carrera

Pranešėjas, dėstytojas, turintis patirties verslo ir akademiniame pasaulyje. Pagrindinės pranešimų temos: ryšių mezgimas, skaitmeninė rinkodara, socialinis mokymasis, komunikacija, bendradarbiavimas.

Yra išleidęs dvi knygas: „Skaitmeninė rinkodara: versija 2.0“ ir „Ryšių mezgimas – tavo profesinio išlikimo gidas“.

Amerikos bendruomenės mokymuisi ir plėtrai pasaulinio Portugalijos tinklo prezidentas. „Junior Chamber International – Portugal“ įkūrėjas, anksčiau ėjo prezidento pareigas.

Dėsto įvairiose Portugalijos ir Rumunijos aukštosiose mokyklose. Pats studijavo ekonomiką, el. verslą, el. mokymąsi ir rinkodarą Lisabonoje ir Madride.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų