REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Baigiantis vasarai sostinės gatvėse pasirodė itin egzotiškos išvaizdos „Chevrolet Corvette“. Pats automobilis atrodo įspūdingai, juolab kad tai yra naujausias, įpėdinio vis dar tebelaukiantis C6 kartos kabrioletas, tačiau įdomiau tai, kas dengia visą jo kėbulą. Automobilio spalvą galbūt galima įvardinti kaip „sidabrinę“, tačiau iš tiesų jis atspindi supančią aplinką. Anot automobilį parengusios „Re‒Styling.lt“ studijos vadovo Vlado Noreiko, šis „Corvette“ yra pirmas ir vienintelis chromo imitacijos plėvele dengtas automobilis Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA

Pakeisti spalvą neperdažant kėbulo

Kaip Balsas.lt pasakojo V. Noreika, kėbulo aptraukimas plėvele – nauja technologija, leidžianti automobilį padaryti išskirtiniu, pakeisti jo spalvą neperdažant. Kitas tokio „tiuningo“privalumas“, tai kad panorėjus automobiliui galima gražinti pradinę jo „išvaizdą“, nes plėvelę visada galima nuimti nuo kėbulo paviršiaus, nepažeidžiant dažų sluoksnio.

REKLAMA

„Chevrolet Corvette“ C6 (nuotr. Gamintojo)„Chevrolet Corvette“ C6 (nuotr. Gamintojo)

Kaip dažniausiai nutinka tokiais atvejais, Vlado norą tuo užsiimti paskatino kilęs natūraliai kilęs susidomėjimas. „Prieš pora metų gimė noras turėti išskirtinį matinės spalvos automobilį, o konkrečiai ‒ savo automobilį apklijuoti matine plėvele. Po nesėkmingų paieškų, kas tai galėtų padaryti Lietuvoje, pradėjau pats rinkti informaciją apie klijavimą, peržiūrėjau daugybę „Youtube“ vaizdo įrašų, kuriuose buvo rodoma, kaip tą daryti. Žvelgiant iš šalies procesas atrodė visai nesudėtingas“, ‒ pasakojo jis.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmieji bandymai, anot „Corvette“ savininko, nebuvo itin sėkmingi. „Prisipirkom su kolega plėvelės ir bandėm klijuoti ją ant savo automobilio „Porsche Cayman“. Iš nupirktų 20 kvadratinių metrų 15 teko išmesti, nes nėra taip paprasta, kaip tai atrodo žiūrint vaizdo įrašus. Be to, ir pasirinkto automobilio formos pirmiems eksperimentams buvo tikrai pernelyg sudėtingos“, ‒ komentavo V. Noreiko.

Buvo nuspręsta įgūdžius lavinti ant automobilių, kurių kėbulo paviršiai būtų artimesni taisyklingom plokštumom, tačiau vyrai greitai suprato, kad kaip užsiimti tuo kaip hobiu – pernelyg brangu, todėl nusprendė nuvažiuoti į Latvijoje rengiamus klijavimo kursus. „Dabar turime ne vieną sertifikatą, kurie oficialiai patvirtina, kad savo darbą mes išmanome. Galiu pasakyti, kad kokybiškai apklijuoti visą automobilį išmokome tik padengę penktojo kėbulą“, ‒ teigė „Re‒Styling.lt“ vadovas pabrėždamas, kad naujovėmis domėtis ir profesionalams skirtus kursus lankyti jiems taip pat būtina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trumpai apie klijavimo specifiką

Automobilio apklijavimas matinės spalvos plėvele užtrunka dvi‒tris dienas, įskaičiuojant pasiruošimą, reikiamų detalių ardymą ir surinkimą. „Paskutinį projektą baigėme per 15 valandų. Automobilį taip pat reikia paruošti: nuplaut, apdirbti specialia chemija, pašalinti kėbulo defektus, kurie gali išryškėti uždengtus plėvelę“, ‒ sakė V. Noreiko.

„BMW Z4“ (nuotr. Gamintojo)„BMW Z4“ (nuotr. Gamintojo)

Kėbulo dengimas, populiarus dar ir todėl, kad ardyti automobilio beveik netenka. „Skirtingai nei lakuojant matine spalva, dengiant mašiną plėvele nuimami tik veidrodėliai, durų rankenėlės, jei reikia ‒ priekinės grotelės. Taip pat, jei sunku prieiti, išimami automobilio žibintai. Pasitaiko ir tokių klientų, kurie kategoriškai neleidžia ardyti automobilio. Tokiu atveju darbas pasunkėja ir užima daugiau laiko, bet įmanoma padaryti viską“, ‒ pasakojo V. Noreiko.

REKLAMA

Apklijuoti paprasta matine plėvele visą automobilį kainuoja maždaug 2500 litų, tačiau chromo efekto plėvelė gerokai brangesnė, todėl apklijuoti tokį automobilį, kaip „Corvette“, kainuotų maždaug 9‒10 tūkst. litų. Darbas, anot „Re‒Styling.lt“ atstovų, taip pat sudėtingesnis, kadangi pati plėvelė metalizuota ir beveik nesitampo.

Klausiamas apie kėbulo dengimo plėvele technologijos ypatumus, Vladas kalbėjo labai apibendrintai ir neaiškiai – greičiausiai baimindamasis galimų konkurentų. „Yra tam tikri niuansai, tokie kaip darbinė temperatūra, kaitinimo temperatūra prieš klijavimą ir po jo. Taip pat reikia vengti drėgmės. Kai kuriose vietose gali būti naudojam specialūs klijai“, ‒ išsisukinėjo nuo detalaus atsakymo jis.

REKLAMA

Automatinėse plovyklose lankytis nepataria

Sprendžiant iš to, ką mums pasakojo automobilių puošyba užsiimantys specialistai, plėvele dengti automobiliai specialios priežiūros nereikalauja. „Po to, kai kėbulas padengiamas plėvele, automobilio savaitę negalima plauti, būtent tiek laiko klijai dar išlieka „aktyvus“. Vėliau automobilį patartina plauti rankinėse plovyklose, tačiau į automatines važiuoti nerekomenduojame. Nuplovus kėbulą nebūtina jo sausinti, nes vandens lašeliai tiesiog nurieda“, ‒ komentavo V. Noreiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mercedes-Benz CLK“ (nuotr. Gamintojo)„Mercedes-Benz CLK“ (nuotr. Gamintojo)

Kaip ir nudažytą, spalvotomis plėvelėmis apklijuotą automobilį taip pat galima poliruoti, tačiau matinės spalvos plėvele padengto kėbulo poliruoti nepatartina ‒ jis įgaus blizgesį. Plėvelėms paprastai taikoma nuo 5 iki 7 metų garantija, užtikrinant, kad per tą laiką jos nepraras savo savybių, t.y. nesuskils, neįtrūks ir nepraras savo spalvos.

Kaip privalumą renkantis šį būdą išgauti matinei spalvai, „tiuningo“ specialistai taip pat nurodė tai, kad subraižius plėvelę, nereikia perklijuoti viso automobilio  arba daryti „perėjimo“ ant šalia esančių detalių, kaip tai daroma dažant ‒ užtenka perklijuoti tik tą detalę, ant kurios atsirado įbrėžimai. Tai, anot jų, dažniausiai užtrunka apie porą valandų. Minimalūs įbrėžimai dėl saulės ir temperatūros poveikio ilgainiui išnyksta, nes plėvelė linkusi atgauti pradinę savo formą.

REKLAMA

Su chromo imitacija dirbti sunku

„Corvette“ kabrioletas, anot V. Noreiko, yra pirmas ir vienintelis toks automobilis Lietuvoje, visiškai padengtas chromo imitacijos plėvele. „Darbas su šia plėvele labai sudėtingas ir reikalauja tikrai didelės patirties bei įgūdžių. Medžiaga yra metalizuota ir praktiškai netampri, todėl dirbti su ja labai sudėtinga, be to plėvelės kvadratinis metras kainuoja apie 250 litų, taigi apklijavimas chromo ar aukso imitacija – labai brangus“, ‒ sakė specialistas.

Kaip pasakojo automobilio savininkas, renkantis plėvelę keletą metų buvo bandomos skirtingų gamintojų medžiagos, kol pagaliau pavyko rasti kažką tinkamo viso automobilio apklijavimui. „Dirbtuvėse praleidome penkias paras. Po nesėkmingų bandymų apklijuoti kokią sudėtingesnę dalį keletą kartų buvome nuleidę rankas, tačiau kitą dieną kibdavome į darbą su naujom jėgom ir visgi pasiekėme užsibrėžtą tikslą“, ‒ džiaugėsi Vladas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų