REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Vienas pajėgiausių mūsų šalies ralio meistrų Vytautas Švedas šiais metais tikisi ne tik apginti Baltijos šalių čempiono titulą, bet ir susigrąžinti Lietuvos pirmenybių nugalėtojo vardą.

REKLAMA
REKLAMA

Tradicinio ralio „Vilnius 2011“ nugalėtoju tapęs V. Švedas susigrąžino čempiono vardą, kurį buvo praradęs pernai. Prieš tai 2008 ir 2009 metais kartu su šturmanu Žilvinu Sakalausku jis buvo laimėjęs du iš eilės „Vilniaus“ ralius, tačiau 2010 metais jų pergalių seriją nutraukė latviai Maris Neikšanas ir Robertas Jansonas.

REKLAMA

Nušluostė latviams nosį

Devintos modifikacijos „Mitsubishi Lancer Evo“ automobilį į dešimtosios pakeitęs V. Švedas tvirtino, kad pirkinys atsipirko su kaupu: „Tai tik parodo, kad dėl vairuotojo, šturmano ir technikos problemų nebuvo. Kaltas buvo pasenęs ir ne toks greitas automobilis. Dabar galime konkuruoti“.

Naujojo automobilio galimybėmis lietuvių varžovai dar prieš Vilniaus ralį galėjo įsitikinti Latvijoje. „BTA Talsi rally“ nugalėtojais tapę „Juta Racing“ komandos atstovai nušluostė visą praėjusį sezoną regione dominavusiems latviams nosį.

REKLAMA
REKLAMA

„Mums pavyko atkeršyti latviams už pastaruosius Vilniaus ir „Halls Winter“ ralius. Išsivežėme visus trofėjus. Jaučiuosi kiek lengviau ir prieš save, ir prieš Lietuvos ralio visuomenę. Po tų skaudžių smūgių, kai latviai atvažiuodavo ir išsiveždavo viską, buvome šiek tiek morališkai sužlugdyti“, – pasakojo V. Švedas.

Atsipalaiduoti negalėjo

Anot jo, visas pernykštis sezonas buvo nekoks, o automobilis – pasenęs: „Praėjusiais metais Vilniaus ralyje trūko variklio galios, slėgio ir dėl to nepavyko iškovoti dar vieno čempiono vardo. Ką padarysi, tokia ta mūsų sporto šaka. Daug kas priklauso nuo automobilio, techninio pasirengimo, mechanikų darbo, paruoštų namų darbų. Kažko praėjusiais metais nepadarėme.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Čempionas prisipažino, kad šių metų Vilniaus ralis jį nustebino. „Teko įveikti ypatingai didelės koncentracijos reikalaujančius greičio ruožus, kur negali atsipalaiduoti nė sekundės dalį. Pirmiausiai kovoji su savimi, o ne su kitais varžovais, – įspūdžiais po pergalės sostinės ralyje dalijosi V. Švedas. – Pakankamai neįprasta matyti tokio sudėtingumo greičio ruožus Lietuvoje, kur, atrodė, visi keliai daugiau ar mažiau žinomi.“

Pabaiga – ramesnė

„Mitsubishi Lancer Evo“ pilotas pasakojo, kad prie pergalės Vilniaus ralyje labiausiai priartėjo po trečiojo greičio ruožo, kai iš lenktynių dėl gedimo pasitraukė pagrindiniai jo konkurentai Deividas Jocius ir Gediminas Žliubas, važiavę galingesniu automobiliu. Ar tuomet buvo galima ramiai važiuoti iki finišo linijos?

REKLAMA

„Negaliu pasakyti, kad tai buvo ramus važiavimas, nes žmonės ramiai važiuoja į gimtadienį, kai sėdi dešinėje ir vairuoja moterys. Aišku, lenktynių tempas ženkliai krito, nereikėjo kovoti dėl sekundės dalių, verstis per galvą, pjaustyti trajektorijų ir ieškoti neatrastų kampų...“, – teigė V. Švedas.

Planuose – WRC etapai

Kalbėdamas apie šio sezono pagrindinius startus, V. Švedas pirmiausiai pareiškė norą apginti Baltijos šalių čempionų titulą. Anot jo, iš keturių etapų – Lietuvoje ir Estijoje – po vieną, o Latvijoje – du – susidedantis ralis tapo pakankamai prestižiniu.

REKLAMA

„Mums ir rėmėjams po kelių metų pertraukos būtų gerai laimėti ir Lietuvos čempionatą. Norėtųsi užbaigti metus pergalingai, – sakė lenktynininkas. – Jeigu nebus nenumatytų išlaidų, planuojame dalyvauti ir viename ar dvejuose pasaulio čempionato (WRC) etapuose. Tikimės, kad pavyks surinkti numatytą biudžetą. Tai būtų raliai Suomijoje arba Didžiojioje Britanijoje.“

TIK FAKTAI

Vilniaus ralyje nugalėtojais tapo V. Švedas ir Ž. Sakalauskas su „Mitsubishi Lancer Evo X“ (46:34,6), antroji vieta atiteko Dominykui Butvilui ir Renatui Vaitkevičiui su „Mitsubishi Lancer Evo X“ (46:55,2), treti liko Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas su „Mitsubishi Lancer Evo X“ (48:12).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pusės šimtmečio jubiliejų šventęs ralis „Vilnius – 2011“ dalyviams parengė 206,45 km ilgio trasą, kurios 84 kilometrus sudarė šeši greičio ruožai. Šie driekėsi ne Molėtų ir Vilniaus, bet Trakų, Kaišiadorių rajonuose ir Elektrėnų savivaldybėje.

V. Švedas Lietuvos čempiono vardą N4 automobilių klasėje paskutinį kartą iškovojo 2008 metais. Tuomet ir absoliučioje įskaitoje triumfavęs pilotas buvo paskelbtas geriausiu Lietuvos lenktynininku.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų