• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Saugos automobilis - automobilis be kurio negali išsiversti bet kurios lenktynės. Saugos automobiliai visuomet privalėjo, privalo ir privalės atlikti tą pačią funkciją - išvažiuoti į lenktynių trasą kuomet įvyksta incidentas ar dėl kitų priežasčių, kurios gali sukelti pavojų lenktynininkams. 
Saugos automobilis taip pat pradeda kiekvienas lenktynes. Į trasą išvažiavę sportininkai privalo išsirikiuoti ir važiuoti paskui saugos automobilis  kol šis nepasitrauks iš trasos. Jeigu saugos automobilis į lenktynių trasą sugrįžta, lenktynininkai privalo užimti saugią poziciją ir laukti saugos automobilis pasitrauks iš lenktynių trasos.
Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse, saugos automobiliais tampa rėmėjų atvežtos transporto priemonės. Pavyzdžiui, itin populiarioje „Fast Lap“ lenktynių serijoje saugos automobiliais visuomet būna ilgamečių partnerių - „Nissan“ markės mašinos, kai kurių ralio etapų - „Subaru“. Tačiau šį kartą pažvelgsime į penkis kiečiausius saugos automobilius, kurie kada nors lydėjo pačius garsiausius sportininkus iš viso pasaulio.
Porsche 914
Formulė 1 yra vienas seniausių žiedinių lenktynių čempionatų pasaulyje, tačiau pirmasis saugos automobilis šiose varžybose pasirodė tik 1973 metais, Kanados didžiojo prizo lenktynių metu. Tuomet šis automobilis į trasą buvo išleistas dėl gausybės incidentų ir sparčiai besikeičiančių oro sąlygų metu.
Teisėjų sprendimas išleisti saugos automobilį buvo sutiktas nepalankiai, nes varžybos baigėsi ne po poros, o po keletos valandų. Natūralu, jog daugelis žiūrovų buvo pasipiktinę.

Saugos automobilis - automobilis be kurio negali išsiversti bet kurios lenktynės. Saugos automobiliai visuomet privalėjo, privalo ir privalės atlikti tą pačią funkciją - išvažiuoti į lenktynių trasą kuomet įvyksta incidentas ar dėl kitų priežasčių, kurios gali sukelti pavojų lenktynininkams. 
Saugos automobilis taip pat pradeda kiekvienas lenktynes. Į trasą išvažiavę sportininkai privalo išsirikiuoti ir važiuoti paskui saugos automobilis  kol šis nepasitrauks iš trasos. Jeigu saugos automobilis į lenktynių trasą sugrįžta, lenktynininkai privalo užimti saugią poziciją ir laukti saugos automobilis pasitrauks iš lenktynių trasos.
Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse, saugos automobiliais tampa rėmėjų atvežtos transporto priemonės. Pavyzdžiui, itin populiarioje „Fast Lap“ lenktynių serijoje saugos automobiliais visuomet būna ilgamečių partnerių - „Nissan“ markės mašinos, kai kurių ralio etapų - „Subaru“. Tačiau šį kartą pažvelgsime į penkis kiečiausius saugos automobilius, kurie kada nors lydėjo pačius garsiausius sportininkus iš viso pasaulio.
Porsche 914
Formulė 1 yra vienas seniausių žiedinių lenktynių čempionatų pasaulyje, tačiau pirmasis saugos automobilis šiose varžybose pasirodė tik 1973 metais, Kanados didžiojo prizo lenktynių metu. Tuomet šis automobilis į trasą buvo išleistas dėl gausybės incidentų ir sparčiai besikeičiančių oro sąlygų metu.
Teisėjų sprendimas išleisti saugos automobilį buvo sutiktas nepalankiai, nes varžybos baigėsi ne po poros, o po keletos valandų. Natūralu, jog daugelis žiūrovų buvo pasipiktinę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

914


Lamborghini Countach
„Lamborghini“ automobiliai dažniau matomi ne lenktynių trasoje, bet šalia trasos esančioje stovėjimo aikštelėje. Vis dėlto, devintame dešimtmetyje vienas įspūdingiausių pasaulio superautomobilių - „Lamborghini Countach“ atliko saugos automobilio pareigas keletą metų iš eilės.
„Lamborghini“ saugos automobiliu buvo Monako didžiojo prizo lenktynių metu, 1981, 1982 ir 1983 metais - tris metus eilės!

REKLAMA

Lamborghini


Fiat Tempra
„Fiat Tempra“ niekuomet nepretendavo tapti pačiu kiečiausiu pasaulio automobiliu, tačiau 1993 metais šis itališkas modelis turėjo garbės būti Formulės 1 bolidų priekyje ir diktuoti tempą greičiausiems pasaulio lenktynininkams.
„Fiat Tempra“ saugos automobilio vaidmenyje buvo tik vieną kartą - 1993 metais, Brazilijos didžiojo prizo lenktynių metu. „Fiat Tempra“ taip pat buvo vienas iš tų automobilių, kuris turėjo garbės pavežioti garsųjį Ayrtoną Senna.

REKLAMA
REKLAMA

Fiat


Renault Clio Williams
„Renault“ nėra tik kompatiškų hečbekų ir vienatūrių gamintoja. „Renault“ yra viena tituluočiausių Formulės 1 komandų.
Kol „Renault“ inžinieriai plušdavo ties Formulės 1 bolidų, kitas „Renault“ kūrinys siautėjo lenktynių trasoje atlikdamas saugos automobilio vaidmenį.
„Renault Clio Williams“ saugos automobiliu buvo 1996 metais. Prancūziškas hečbekas savo pareigą atliko keliuose etapuose, kol vėliau šį vaidmenį perėmė „Mercedes Benz C36 AMG“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault


Ford Escort Cosworth
„Ford“ automobiliai dažniau naudojami lenktynėms, o ne norint apsaugoti kitus lenktynininkus nuo skaudžių padarinių.
1993 metais, D.Britanijos didžioji prizo lenktynių metu buvo padaryta išimtis. Saugos automobilio vaidmuo buvo patikėtas itin greitam „Ford Escort Cosworth“ hečbekui.



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų