REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pilietiškumo stoka tapo viena skaudžiausių lietuvių, kaip tautos, problemų. Dažnai sakome, jog „vaikai – mūsų ateitis“, tačiau ar jie gauna galimybę ugdyti savo pilietiškumą, tolerancijos ir lyderio savybes, tokias svarbias kiekvienam, tikrus pokyčius galinčiam sukurti, pilnaverčiam ateities piliečiui?

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus miesto mokyklos neliko abejingos


Mokyklos dažniausiai, deja, nėra orientuotos į vaikų lyderystės, veiklumo, socialinio atsakingumo ar tolerancijos ugdymą. Tačiau Vilniaus Naujininkų, Baltupių ir Sofijos Kovalevskajos vidurinės mokyklos, supratusios šių savybių ugdymo svarbą, įsitraukė į tarptautinės jaunimo organizacijos AIESEC organizuojamą  „Pažink save – pažinsi pasaulį“ projektą. Jo metu atvykę stažuotojai iš Rumunijos, Portugalijos ir Nigerijos šiose mokyklose veda į neformalųjį švietimą orientuotus užsiėmimus, kurių metu vyresnių klasių moksleiviams stengiamasi parodyti savęs pažinimo ir savo gyvenimo kelio atradimo svarbą, vystyti pasitikėjimą savimi ir savimotyvaciją, skatinti Lietuvos jaunimo lyderystę ir verslumą, ugdyti tarpkultūrinę toleranciją ir suteikti progą pažinti svetimas kultūras bei kartu gerinti moksleivių šnekamosios anglų kalbos žinias. Jaunesniems, 8 – tų – 10 – tų  klasių moksleiviams užsiėmimai vedami ekologijos, rūkymo prevencijos, tolerancijos temomis.



Paaugliai dalyvauja aktyviai

REKLAMA

Moksleiviai labai entuziastingai dalyvauja projekte ir noriai mokosi iš atvykusių į Lietuvą užsienio stažuotojų. „Moksleiviai labai aktyvūs, stengiasi atsakyti į visus užduotus klausimus ir žaidžia visus žaidimus, kokius tik jiems pasiūlau. Jie visi demonstruoja didžiulį norą išmokti naujų dalykų, kartu stiprinant ir parodant savo asmenybes“ – sakė stažuotoja Simona iš Rumunijos. Paklausta ar moksleiviai nekelia bėdų, nes dažnai jie būna nedėmesingi pamokų metu,  Simona tikina, kad bėdų tikrai nekyla: „jie mėgsta sakyti įvairius juokelius, tačiau niekuomet nesijutau jų erzinama ar juo labiau įžeista“. Simona Lietuvos moksleivius apibūdino kaip labai kūrybingus, geranoriškus ir bendradarbiaujančius bei tvirtai pasiryžusius daryti gerus pokyčius aplink esančiame pasaulyje. Būtent todėl ir yra svarbu juos supažindinti su lyderyste, orientacija į tikslą ir socialine atsakomybe dar mokykloje.



Sutrukdė krizė

REKLAMA
REKLAMA

Šiemet projekte dalyvauja 3 Vilniaus miesto mokyklos. Šis mokykloms skirtas projektas buvo pristatytas pirmą kartą: „susidomėjimas buvo išties didelis, idėja buvo sutikta labai teigiamai, tačiau krizės laikotarpiu, mokykloms netekus dalies lėšų, investuoti 1000 Lt į projektą buvo sunku. Tačiau dabar, jau vykstant projektui, dar gauname laiškų iš mokyklų, norinčių prisijungti, todėl panašų projektą rengsime ir kitais metais“ – sakė projekto koordinatorė Rita Starčenko.

Ne tik Vilniuje

Panašaus pobūdžio, moksleiviams skirti projektai organizuojami ne tik Vilniuje. Tarptautinės organizacijos AIESEC filialas Šiauliuose sėkmingai įgyvendina „ I Am a Leader“ („aš esu lyderis“ angl.), kurio metu tarptautiniai stažuotojai moko kaip tobulinti savo lyderio savybes, nusistatyti ir siekti savo tikslų. AIESEC Kaunas pristato edukacinį projektą „Tarpkultūrinis dialogas. Skirtingos kultūros – vienas pasaulis”, kuriame dirba stažuotojai iš Brazilijos, Kinijos, Pietų Afrikos Respublikos ir Italijos. „Akivaizdu, kad turime skirti daugiau dėmesio mūsų ateities kartai, mūsų jauna šalis gali daug pasimokyti iš užsienio valstybių patirties ir, kaip matome, šis geras pavyzdys labai veikia mūsų moksleivius. Toks ir yra šio projekto tikslas – perduoti naudingą kitų šalių patirtį, skirtą mūsų moksleivių tobulėjimui”- atskleidė R.Starčenko.

Straipsnį parengė Rasa Niurkaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų