Baigiantis metams, daugeliui naujų automobilių gamintojų įsiminsiantiems pardavimo kritimais ir konvejerių stabdymais, sportinių modelių kūrėjai nusprendė įrodyti, kad krizė paveikė dar ne visus - prieš Naujuosius pažiro naujienos apie sportinius „bolidus“.
Amerikos „superautomobilis“ „SSC Ultimate Aero“, 2007 metais pasiekęs 411 km/h greitį ir patekęs į Gineso rekordų knygą kaip greičiausiais serijinis planetos modelis, ateinančiais metais taps dar greitesniu.
Tai pažadėjo kompanijos „Shelby SuperCars“, tobulinančios šį modelį, atstovai. Jų teigimu, 6,2 l V8 motoro galia bus padidinta 15 procentų - iki 1 287 „arklių“. Tai padaryti inžinieriams leis firmos „Aeromotive“ sukurta nauja maitinimo sistema, taip pat žadama pakeisti variklio aušinimo sistemą.
Modernizavus priekinę kėbulo dalį penktadaliu pagerėjo radiatorių aušinimas, be to, sumažėjo oro pasipriešinimas. Taip pat sukurtas naujas galinis „spoileris“, aktyvaus stabdymo atveju galintis pasikelti ir taip sukurti papildomą stabdymo jėgą.
Pakeitimų rezultatas turėtų būti 430 km/h greitis, kurį tikisi pasiekti „SSC Ultimate Aero“ kūrėjai.
Ambicijų kupini ir danai, apie kuriuos anksčiau nebuvo žinoma beveik nieko - kompanija „Zenvo Automotive“. Jie pranešė baigę ketverius metus trukusį savo pirmojo modelio - ST1 - kūrimą.
Šiuo automobiliu danai nusitaikė į garsųjį „Bugatti Veyron“ modelį - ST1 galia sieks 1 104 „arklius“, t. y. 103 daugiau nei turi „bugatis“. Maksimalus greitis elektronikos ribojamas ties 375 km/h padala. Teigiama, jog juo važiuojant visą Danijos teritoriją galima kirsti per 18 minučių. 100 km/h greitis pasiekiamas per 3 sek.
„Zenvo ST1“ varomas galiniais ratais. Maksimalus 7 l V8 benzininio variklio sukimo momentas - 1 430 Nm. Automobilyje sumontuota 6 pavarų mechaninė greičių dėžė, reguliuojama pakaba, galinti mašinos prošvaisą padidinti 45 milimetrais (iki 150 mm), galingi stabdžių mechanizmai.
Galingus automobilius kuria ir rusai. Garsus aktorius, TV laidų vedėjas ir lenktynininkas Nikolajus Fomenka Maskvoje pristatė pirmąjį Rusijoje „superautomobilį“, pavadintą „Marussia“. N. Fomenka irgi dalyvavo automobilio kūrimo projekte, jis - dizaino autorius.
„Tūrinio rėmo ir naujų kėbulo medžiagų panaudojimas mums leido atsisakyti brangaus gamybos proceso - surinkti šį automobilį bus taip pat lengva, kaip ir mobilųjį telefoną“, - 950 kg svorio „marusios“ pristatyme pareiškė N. Fomenka.
Kėbulas - tai aliuminio monokokas, jame yra ir anglies pluošto. Žadamos įvairios versijos - ne tik kupė, bet ir sedano, net krosoverio.
Galiniais ratais varomame automobilyje montuojamas „Renault“ ir „Nissan“ automobiliuose naudojamas 3,5 l V6 motoras, kurio galia, priklausomai nuo modifikacijos, sieks arba 240, arba 298 AG. 100 km/h greitį pasiekti jis leis per 5 sekundes, maksimalus greitis - daugiau nei 250 km/h.
Tarp bazinės įrangos „Marussia“ turės kondicionierių, garso aparatūrą, tris skystųjų kristalų monitorius, belaidę „WiMAX“ prieigą prie interneto, „Bluetooth“ telefoną bei tris kameras, viena kurių filmuos automobilio aplinką - draudikams.
Baigiantis metams ir du BMW modeliai ruošiasi tapti tikromis sportinėmis raketomis. „Tiuningo“ ateljė „Alpina“ paskutiniosios 7-os serijos kartos modelio pagrindu sukūrė B7. Tiesa, kol kas „Alpina“ nėra pasiruošusi atskleisti techninių automobilio charakteristikų, bet reikia spėti, kad jos bus įspūdingos.
Kodėl? Atsakymo galima paieškoti ankstesniajame B7 modelyje - 4,4 l V8 motoras su 500 AG bei 700 Nm maksimalaus sukimo momento. „Šimtas“ - per 4,8 sek. O patobulinimo rezultatai retai būna prastesni už pirminį kūrinį...
O „G-Power“ sukūrė „G-Power M5 Hurricane RS“, oficialiai tapusį greičiausiu pasaulio sedanu. Šis BMW M5 „patobulinimas“ pasiekė maksimalų 365,7 km/h greitį (variklio galia - 750 AG). „Uraganas“ minėtą greičiausio sedano titulą atėmė iš „Mercedes-Benz“ CLS klasės modelio pagrindu sukurto „V12 Brabus Rocket“, pasiekusio 362,4 km/h greitį.
Tiesa, ne viskas taip gerai „sportininkų“ pasaulyje. Krizė palietė ir juos. Štai „Honda“ pranešė nutraukianti „superautomobilio“ NSX kūrimą. Šis modelis turėjo pasirodyti ateinančiais arba 2010 metais.
„Acura NSX“ su 10 cilindrų varikliu turėjo tapti „Porsche“, „Ferrari“ ir „Lamborghini“ konkurentu. Iki NSX atgaivinimo - modelis tokiu pavadinimu gamintas jau anksčiau - trūko nedaug, net buvo pasirodžiusios nuotraukos iš jo bandymų Niurburgringo trasoje.
Kristijonas BAUKYS