REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjant gimtadieniams, Kalėdoms ar kitoms šventėms, dažnai sukame galvą, ką padovanoti artimiesiems. Tačiau kad ir kokie artimi jie bebūtų, kartais nieko kito nesugalvoję tiesiog nuperkame dovanų čekį. Ir štai rinkodaros ekspertai atkreipia dėmesį, kad tokia dovana yra ne tik prasta, bet dar ir labai įkyri.

Artėjant gimtadieniams, Kalėdoms ar kitoms šventėms, dažnai sukame galvą, ką padovanoti artimiesiems. Tačiau kad ir kokie artimi jie bebūtų, kartais nieko kito nesugalvoję tiesiog nuperkame dovanų čekį. Ir štai rinkodaros ekspertai atkreipia dėmesį, kad tokia dovana yra ne tik prasta, bet dar ir labai įkyri.

REKLAMA

Dovanų čekių galima rasti beveik visose parduotuvėse. Tai itin populiari prekė ir dažna dovana. Nepriklausomas rinkodaros konsultantas Audrius Savickas sako, kad dovanoti čekį yra tas pats, kaip žmogų šelpti, – dovanos adresatui šypsenos nesukelia.

„Paskutiniu metu matau tokią tendenciją, kad dovana tampa tokia pašalpa, kai žmonės įteikia pinigus. Toks pinigų teikimas, mano galva, nėra ta dovana, kurią teikiam su emocija. Dovana turėtų turėti emocinį krūvį, kuris gali atsirasti, kai pažįsti žmogų, kai ieškai kažko, kas, tavo manymu, jam svarbu. Kai dovana neturi emocinio krūvio, kaip pavyzdžiui, pinigai ar dovanų čekiai, tai yra labiau pašalpos forma, nei dovana“, – naujienų portalui tv3.lt pasakoja A. Savickas.

Kitas, specialisto nuomone, įkyrus dalykas yra tai, kad dovanų čekiai žmogų savotiškai įpareigoja.

„Prekybos centrai reklamuojasi, kad reikia leisti žmogui išsirinkti, kas jam patinka. Tas išsirinkimas šiaip žmogui yra sunkus užsiėmimas. Išsirinkti yra sunku, tai iš esmės, įteikiama pašalpa ir toks rūpestis, kad ką čia išsirinkti“, – komentuoja rinkodaros konsultantas.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, šitaip neigiamai A. Savickas nusiteikęs ne prieš visus dovanų čekius. Tie, kurie dovanoja konkretų dalyką, jo nuomone, jau primena tikrą dovaną.

REKLAMA

„Kai teikiamas dovanų čekis kažką atlikti, koks šuolis parašiutu ar pasivažinėjimas, tai čia laikyčiau modernesne dovanos forma, kai dovanojamas įspūdis, patyrimas. Tai ne daiktas, o pojūtis, bet jis turi kitą blogybę: turi savyje įpareigojimą panaudoti iki tam tikros dienos. Bet šitos dovanos, mano galva, yra paveikios ir atlieka dovanos funkciją, suteikia pojūčių, įspūdžių, kažkokių prisiminimų“, – mintimis dalijasi A. Savickas.

Dovanų čekiams išleidžia milijonus

Įvairūs prekybos centrai A. Savicko nuomonei, regis, prieštarauja ir sako, kad dovanų čekiai yra puiki ir tarp žmonių itin populiari prekė.

REKLAMA
REKLAMA

Akropolis group“ komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas sako, kad šiuose prekybos centruose dovanų kortelėms pirkėjai išleidžia milijonus eurų.

„2020 m. rugpjūtį pirkėjai Vilniaus, Klaipėdos, Šiaulių ir Kauno „Akropoliuose“ panaudojo dovanų kortelių už daugiau kaip 700 tūkst. eurų – tai yra daugiau kaip trečdaliu nei 2019 m. rugpjūtį (daugiau už 520 tūkst. eurų). Per aštuonis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2019 m. laikotarpiu, dovanų kortelių panaudota už 10 proc. didesnę sumą – atitinkamai 7,8 mln. ir 7 mln. eurų“, – naujienų portalui tv3.lt pasakoja D. Mertinas.

„Baltic RED“ rinkodaros direktorė Ieva Goštautaitė-Gedutė sako, kad prekybos centre „Mega“ dovanų kortelių taip pat yra labai populiarios, o jų įsigyjančių skaičius nuolat didėja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ įvedus daugkartinio atsiskaitymo dovanų korteles kiekvienais metais matome nuoseklų kortelių pardavimų augimą. 2020 metų pardavimus lyginant su 2019 metų to paties laikotarpio pardavimais (nevertinant laikotarpio kai prekybos centras nedirbo dėl karantino ribojimų) fiksuojame 16 proc. augimą“, – komentuoja I. Goštautaitė-Gedutė.

Abu prekybos centrai sako pastebintys, kad dalis dovanų čekių lieka nepanaudoti, tačiau šis skaičius nėra didelis. Pavyzdžiui, „Megoje“ nepanaudotų dovanų kortelių lieka tik maždaug vienas procentas, o „Akropolis“ tokios statistikos net neturi, mat panaudojamos būna beveik visos kortelės.

REKLAMA

Pataria dovanas apmąstyti

Nepriklausomas rinkodaros konsultantas A. Savickas sako, kad dovanų čekių pulti pirkti nereikėtų, o dovanas rekomenduoja apgalvoti.

„Mano rekomendacija dovanotojui būtų truputį pamąstyti, kas yra dovana. Ar tam gavėjui labiau reikalingas materialinis palaikymas, pašalpa, ar norima labiau emociją suteikti, ar norima kažkokį kartu turėti gerą laiką. Nes dovana gali būti ir skirtas laikas, dėmesys, išvyka kažkokia. Būdų dovanoti yra labai įvairių“, – komentuoja rinkodaros konsultantas.

Pakuojantiems dovanas rinkodaros specialistas taip pat turi vieną patarimą – dovanas supakuoti atskirai.

„Jeigu dovanojate, tai yra geriau dovanas supakuoti į atskirus vienetus. Buvo atliktas tyrimas, kiek žmogus patiria džiaugsmo nuo vieneto. Nesupakuokit 2–3 dovanų į vieną. Bus trys džiaugsmai. Tyrimai rodo, kad žmogui užsiskaito vienetas labiau negu vertė. Geriau daugiau mažų dovanėlių negu viena didelė“, – naujienų portalui tv3.lt sako A. Savickas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų