REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiemet kelių ereliams prasprūsti bus sudėtingiau. Planuojami pastatyti 170 naujų greičio matuoklių. Nors Kelių direkcija pernai sutaupė beveik 80 mln. eurų, jos vadovas prakalbo, kad dabar skiriamo finansavimo gali neužtekti visiems numatytiems projektams, o pagrindinis dėmesys kitais metais bus skiriamas naujų kelių tiesimui ir greičio matuoklių įrengimui.

Šiemet kelių ereliams prasprūsti bus sudėtingiau. Planuojami pastatyti 170 naujų greičio matuoklių. Nors Kelių direkcija pernai sutaupė beveik 80 mln. eurų, jos vadovas prakalbo, kad dabar skiriamo finansavimo gali neužtekti visiems numatytiems projektams, o pagrindinis dėmesys kitais metais bus skiriamas naujų kelių tiesimui ir greičio matuoklių įrengimui.

REKLAMA

Kelių direkcijos vadovas V. Andrejevas pažymėjo, kad šiemet planuojama įrengti 100 naujų vidutinių greičio matuoklių, kurie matuos vidutinį greitį 50 kelio ruožų, bei 70 naujų momentinių greičio matuoklių, kitaip dar vadinamų „inkilų“.

Pasak V. Andrejevo, dabar yra paskelbtas konkursas, o birželio mėnesį bus vertinami dalyviai, skelbiami nugalėtojai ir pradėti įrenginėti naujieji greičio matuokliai. Kelių direkcijos vadovas pažymėjo, kad dalies naujųjų greičio matuoklių įrengimas gali persikelti į kitus metus, tačiau tai neturėtų sutrukdyti įgyvendinti išsikelto tikslo – iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose turėtų veikti 330 greičio matuoklių.

REKLAMA
REKLAMA

V. Andrejevo teigimu, naujieji momentiniai greičio matuokliai, „inkilai“, pasižymės didesniu funkcionalumu nei iki šiol buvę. Jie galės nustatyti eismo intensyvumą, fiksuoti kitus pažeidimus, pavyzdžiui, ar automobilis yra praėjęs techninę apžiūrą ir ar yra draustas.

REKLAMA

Tikisi daugiau pinigų

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) 2018 m. sutaupė beveik 78 mln. eurų, iš kurių 65 mln. eurų sutaupyti per rangos darbų viešuosius pirkimus. Taip pat dalis sutaupymų susidarė peržiūrėjus Kelių direkcijos administracines išlaidas – 3,97 mln. eurų. Už sutaupytas lėšas direkcija galės anksčiau pradėti įgyvendinti tokius projektus kaip „Megos“ ir Akademijos sankryžų bei Vilnius–Utena kelio ruožų atnaujinimo darbus.

Direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas pažymėjo, kad pagal dabar keliams iki 2030 m. numatytų skirti lėšų planą, jų nepakaks iki galo įgyvendinti tokius projektus kaip kelio Vilniaus–Utena atnaujinimas, „Via Baltica“ ruožų nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos bei nuo Kauno iki Latvijos sienos įgyvendinimui.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes projektų turime daug daugiau nei skiriama lėšų“, – kalbėjo V. Andrejevas.

Kelių direkcijos vadovo teigimu, jie parengė finansavimo planą, su kuriuo keliaus į vyriausybę, o vėliau į Seimą. V. Andrejevas tikisi, kad Seimas padidins akcizo, skiriamo kelių priežiūrai, dydį ir taip direkcija turės pakankamai lėšų įgyvendinti iki 2030 m. išsikeltus tikslus.

Artėjantiems metams LAKD kaip svarbiausius prioritetus išsikėlė žvyrkelių asfaltavimo programą, kuriai bus skiriama 128 mln. eurų, eismo saugumo priemonių stiprinimą ir sankryžų pertvarkymą – 5 mln. eurų, pėsčiųjų perėjų tvarkymą ir naujų įrengimą, kuriam bus skirta 3,3 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kelių direkcija per 2018 metus įgyvendino 462 projektus už 485 mln. eurų ir tai yra 35 projektais daugiau nei 2017 metais (499 mln. eurų) ir 81 daugiau nei 2016 metais (494 mln. eurų).

Kelių direkcijos vykdomi projektai yra finansuojami iš nacionalinio biudžeto lėšų, Kelių priežiūros ir plėtros programos, ir Europos Sąjungos investicijų fondų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų