Šiais metais Lietuvoje per pirmąjį pusmetį įvyko net 200 eismo įvykių daugiau nei praėjusiais metais per tą patį laikotarpį. Nuo 1333 avarijų skaičius šoktelėjo net iki 1533. Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas nevynioja žodžių į vatą – pirmiausia dėl to kalti patys Lietuvos vairuotojai.

Asociatyvi (nuotr. Broniaus Jablonsko)

Asociatyvi (nuotr. Broniaus Jablonsko)

Jei iš skaičių manoma, kad eismo įvykių padaugėjo, dar slogiau atrodo per šiuos eismo įvykius sužeistų žmonių skaičiai. Jei praėjusiais metais per eismo įvykius buvo sužeisti 1538 žmonės, tai šiemet – net 1849. Tik žuvusių žmonių skaičius nuo 86 sumažėjo iki 75. Per pirmąjį pusmetį šiemet žuvo 53 vyrai (amžiaus vidurkis 47 metai) ir 22 moterys (amžiaus vidurkis 49 metai). Taip pat trys nepilnamečiai asmenys. Deja, bet dabartiniais duomenimis, žuvusiųjų yra dar daugiau, nes jau žinoma, kad 7-metės gyvybės pareikalavo liepą Molėtų rajone įvykusi avarija.

Beveik kas antra nelaimė įvyksta dėl greičio. Kas tai lemia?

Su greičiu Lietuvos keliuose yra tikra katastrofa. Nelaimių skaičius dėl šios priežasties vis auga. Baisiausia, kad žmonės to nepripažįsta. Kai pasirodo straipsnis apie greičio ribojimus, tai pasipila isteriški komentarai, keiksmažodžiai. Atrodo, kad žmonės kategoriškai nenori pripažinti, jog avarijos įvyksta būtent dėl per didelio greičio.

REKLAMA

Manęs klausė dėl tos avarijos prie Molėtų, kur žuvo maža mergaitė. Sako, juk ten darė posūkį į kairę, todėl tikrai ne dėl greičio įvyko nelaimė. Ginčytis net nenoriu dėl to. Esmė, kad tai parodo, jog žmonės visada stengiasi rasti pasiteisinimų. Tai nelygus kelias buvo, tai blogas oras pasitaikė.

Bet kai kalbame apie saugų greitį, tai jis juk apima visas įmanomas eismo sąlygas. Reikia pasirinkti greitį atsižvelgiant į kelio dangą, paros sąlygas, reljefą ir kitus niuansus. Kai dalyvauji eisme, turi paisyti ne tik taisyklių, bet ir įvertinti realią situaciją. Kartais atrodo, kad liberaliausia greičio viršijimui šalis Europoje – Lietuva. Viskas prasideda nuo mąstymo. Jei nebaudžiama, reiškia, kad galima. Trūksta griežtesnės kontrolės Lietuvos keliuose.

Ar išaugę avarijų skaičiai gali būti susiję su senųjų greičio matuoklių išmontavimu?

Taip, žinoma, kad tai gali būti susiję. Teoriškai tikrai taip gali būti, bet nesinori suabsoliutinti. Teoriškai net klimatas gali daug ką nulemti. Kai atšiauresnės žiemos, tai mažiau avarijų, nes žmonės mažiau keliauja. Vasarą tas eismo judrumas daug intensyvesnis.

Bet kuriuo atveju, tokie statistiniai šuoliai nėra gerai. Mums trūksta auklėjimo šioje srityje. Greičio kontrolės taip pat reikia. Įstatymas veikia tada, kai žmogus žino, kad jei nusižengs, tai tave nubaus.

Net kas penkta tragiška nelaimė – susijusi su pėsčiaisiais. Ar kaltas tik neatidumas?

Pagal galiojančią tvarką vairuotojai sustoję prieš perėjas gali pradėti judėti tik tada, kai pėsčiasis išėjo iš jos. Atsakykite, ar kas nors tai kontroliuoja? Mes galime pasakyti, kad reikia sustoti prieš perėjas, bet reikia kontroliuoti, ar taip yra daroma.

REKLAMA

Pareigūnai turi budėti prie perėjų, bausti pažeidėjus ir parodyti, kad sistema veikia. Taip, žmonės visur ir visada skuba. Bet tas skubėjimas kelyje jau primena ligą. Net atrodo kaip psichologinė problema.

Žinoma, pėstieji taip pat nepaiso savo pareigų. Bėda ta, kad labai nebenorime mokyti jaunų žmonių eismo taisyklių dar mokykloje. To jie mokosi, kai ateina į vairavimo mokyklą. Todėl ir turime tokią situaciją.

Tas pats ir su elektrinių paspirtukų ar dviračių vairuotojais. Žmogus neturi vairuotojo pažymėjimo, bet jis gali važiuoti gatve, naudotis šviesoforų sistema. Kaip jis gali dalyvauti žaidime, pavojingame gyvybei, bet neprivalo žinoti taisyklių? Kartais atrodo žmonės, kaip iš dangaus nukritę. Iš kitos pusės, kaip galime reikalauti laikytis taisyklių, jei nereikalaujame jų išmokti.

Net 14 proc. tragiškų eismo įvykių nutinka, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą. Kaip spręsti šią problemą?

Pasikartosiu, viskas susiję su skubėjimu, nesugebėjimu teisingai įvertinti situaciją ir atitinkamai reaguoti. Ateityje lenkimų turėtų iš viso nebelikti. Tam reikia pertvarkyti kelius taip, kad žmogus neturėtų galimybės lenkti.

Yra sprendimų, tik jie brangiai kainuoja. Vienas iš pavyzdžių – Panevėžio aplinkkelis. Ten tam tikrą atkarpą yra dvi juostos vienoje pusėje ir viena kitoje bei atvirkščiai. Per vidurį yra tvorelė, kuri eliminuoja bet kokią galimybę išvažiuoti į priešingą eismo juostą.

Ką galėtumėte pasakyti apie tuos 8 proc. tragiškų eismo įvykių, kurie nutinka dėlto, jog nebuvo duota pirmenybė pagrindiniu keliu važiuojančiai transporto priemonei?

REKLAMA

Kaltas – skubėjimas. Žmonės, greičiausia, pagalvoja, kad prašoks, suspės, bet... Tokie žmonės nesupranta eismo. Mato, kad automobilis yra toli, bet neįvertina jo judėjimo greičio. Dalis vairuotojų kartais nesugeba įvertinti eismo situacijos.

Per pirmą pusmetį šiemet eismo įvykiuose žuvo 53 vyrai ir 22 moterys. Ką pasako šie skaičiai?

Sunku tai paaiškinti. Gal moterys atlieka mažiau pavojingų manevrų arba juos daro važiuodamos lėčiau nei vyrai. Vėl grįžtame prie to, kad didžiausią įtaką turi pasirinktas važiavimo greitis.

Nelaimių priežastys

Vertinant šių metų sausio-birželio mėnesių statistiką, net 49 iš 100 eismo nelaimių, kuriose žūsta žmonės, įvyko dėl leistino greičio viršijimo.

Antra dažniausia tragedijų priežastis – pėsčiųjų perėjose nepraleidžiami pėstieji ir kitos vairuotojų nevykdomos pareigos pėstiesiems. Dėl to įvyko net 21 proc. visų tragiškų nelaimių.

Dėl įvažiavimo į priešpriešinę eismo juostą bei dėl kitų lenkimo taisyklių pažeidimų per pirmąjį šių metų pusmetį kilo 14 proc. tragiškų avarijų.

Verta paminėti, kad net 8 iš 100 eismo įvykių, kuriuose žūsta žmonės, įvyksta ir dėl to, kad yra nepraleidžiamos pagrindiniu keliu važiuojančios transporto priemonės.

 

Jo jo
2019-08-07 22:12:08
Visi tie bemva netvakingi techniskai. Nejuokink Edvineli. Tiesiog bepročiai už vairo. O ne greitis ar technika kalti.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Ahs 2019-08-09 10:42:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Labai teisinga išvada, kad chroniška greičio virsytojai, kelių gaideliai, girti prie vairo yra pzi hiniai ligoniai arba bent jau turintys nemažų psichologinių problemų. Todėl siūlau priimti įstatymus, pagal kuriuos antra ar trečią kart pagautas virsijes greitį ar išgėręs pasiunčia aš keletui mėn į psichuske. Manau ne vienas pamirštu ir dideli greitį ir alkoholį vien saugodamas savo reputaciją, juk psichinis ne kiekviena darbą gali dirbti, o tapti bedarbiu nesinorėtų.    ATSAKYTI
Kipshas 2019-08-08 08:57:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
Kiek galima visur kišti tą seną marazmatiką Pakėną? Greitis pats savaime kaltas gal dėl kokių 5% įvykių, visais kitais atvejais kartu buvo daromi dar kokie nors pažeidimai.Ištisinis žiūrėjimas į spidometrą niekuom nesiskiria nuo ištisinio žiūrėjimo į mob. telefoną, tai atitraukia nuo vairavimo ir yra žymiai pavojingiau, nei važiavimas 10-20kmh greičiau nei leistina, bet susikoncentravus į vairavimą.   ATSAKYTI
Pff 2019-08-08 08:52:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Greitis,lenkimas,stabdymas jie ligoniai,kasdie matau,vaziuoja per raudona ,per istisine,jiems dzin,siulau tokius padare avarija del greicio durnynan uzdarei tegu pora menesiuku pasigydo ,,,,   ATSAKYTI
Fu 2019-08-08 06:49:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Taip, kai esi pats be smegenų, tai nepadês nei padangos, nei naujas automobilis, nei greitį ribojantys ženklai, nei atitvarai......... Važiuoti tipo visi moka, tik ne visi pagal kelių eismo taisykles. Greičiausiai tai reikėtų smegenis prasiplauti, o jeigu prasiplaus, tai galima ir už vairo sėstis.   ATSAKYTI
rimas 2019-08-07 23:44:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
viskas paprasciau;-sizofrenija ,reiksmingumo kompleksas!!! a)firmeliu masinos -darbo reikalavimai-greitis...b) griztantys po darbo-visas komplesas jausmu-tu,cia ka ,asile ,velkiesi...lenkiam,salia sedinciam draugeliui ar panai pasirodyti,koks kietas... c)prakutusios vadybininkes-telefonas ant ausies,kosmetika,,pliurpalai su keleive...D) ,,zvaigzdes" masinka brangi-ko tu cia ,ubage, maisaisi,lenkiam...E) dykaduoniai,sestiorkos,narkotiku isveziotojai...jiems reiketu atskiros juostos...F) TURTUOLIAI ,VADOVAI,VISOKIO PLAUKO VIP-ai,seimunai,valdininkai,artistai-tiems lygiu nera-visus lenkia!!!!!!!!!!!-tai ir lakstoma is juostos i juosta,nieko jie tuo nelaimi,bet issikrauva,vaizduodamiesi pasaulio baba,G) na o jau api tuos BMW debiliukai,sukrapste lauzui paskutinius skudurus-tai miesteliuku,kaimuku valdovai-jiems tai viskas iki ravo ar stulpo... nevykeliai kudikeliai,turtuoliu islaikytinia-tai jau apsinarkotine....PLATI PALETE,toli grazu-ir visi -kelyje!!!!!!!!   ATSAKYTI
Belekas 2019-08-07 23:28:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Leidziama 90 leidi 100 110 tai tie tipo bagociukai eina kaip pro stovinty tai jim baudos px o tas kyr leidzia 100 liks ir be teisiu ir tusciais kiseniais na tik biydziatas papilnes    ATSAKYTI
Karina 2019-08-07 21:31:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Gal ismokinkite kad mokiniai kreiptu demesi i kelio zenklus, ar pestieji neplepetu telefonais, ar kad su paspirtukais elektriniais nelakstytu, ar dviratininkai ismoktu vairuoti.   ATSAKYTI
Sigita 2019-08-08 06:27:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Taip, tegul visi viską išmoksta ir saugosi, o tada Karina galės ramiai pirdolinti per pėsčiųjų perėjas nestabdydam ir telefonu burkuodama. Svarbiausia,kad KITI pagal taisykles elgtųsi, tuomet nesilaikančiam taisyklių daug lengviau  
sFSAC 2019-08-07 21:23:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Klausimelis: dvieju juostu kelias viena kryptimi. Salikeleje stovi greiti ribojantis zenklas. Klausimas. Kuria juosta galima vaziuoti greiciau?:

Pirma juosta
Antra juosta
Greiti ribojantis zenklas galioja abiejoms juostoms   ATSAKYTI
Sigis 2019-08-07 22:30:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Abiejom juostom.
  
kate 2019-08-07 21:17:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
tai kad patys vairavimo instruktoriai liepia virsyti mieste greiti ,nes stabdai eisma jei vaziuoji leistiu greiciu   ATSAKYTI
F 2019-08-07 21:24:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
tai bubkagalvis tas instruktorius  
Edvinas 2019-08-07 21:12:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
-10
O Kodel nieks nekalba,kad avarijos vyksta del techniskai netvarkingos masinos? Pvz nusoko sarnyras ir tt,visada kaltas tas greitis,pirma masina susitvarkyt reikia,tada ir avariju sumazes,o ne vairuoti tuos lauzus suluzusius lavonus. Zmoniu mastymas yra taupyti,deti prastas padangas,tai negailekit ir susitvarkykit zmoniskai ir nedumins nemes tu juodu dumu kurie sukelia vezi,ir sumazes avariju skaicius per puse,nes tvrakinga masina daug ka reiskia.   ATSAKYTI
Dalius 2019-08-07 21:33:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Jo del katomušiniu avariju kaltas šarniras  
Jo jo 2019-08-07 22:12:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Visi tie bemva netvakingi techniskai. Nejuokink Edvineli. Tiesiog bepročiai už vairo. O ne greitis ar technika kalti.  

Top Video

Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Dėl gyvūno pikantiško poelgio modeliui teko raudonuoti
DABAR RODOMA
Moteris palikusi atvirus automobilio langus labai greitai to pasigailėjo
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
REKLAMA
Baltijos jūra (nuotr. Fotodiena.lt)
Ugniagesiai gelbėtojai sekmadienį sako gavę du pranešimus apie Baltijos jūroje skęstančius, iš valčių išvirtusius, žmones. Visi trys žvejai išsigelbėjo patys, sušalę jie ...
Asociatyvi (nuotr. Broniaus Jablonsko)
Kauno mečetė sekmadienio naktį vėl tapo išpuolio taikiniu – maldos namuose išdaužti du vitražiniai langai, skelbia portalas 15min.lt.  Portalas remiasi Kauno musulmonų ...
Asociatyvi (nuotr. TV3)
Joniškio rajone, Žagarėje, iš Vaiko ir šeimos gerovės centro penktadienį išėjo ir iki šiol negrįžta 2003 metais gimęs vaikinas, praneša Šiaulių apskrities policija.  ...
Policija Andrius Ufartas/Fotobankas
Vilniuje šeštadienį vyras pasigedo auksinių monetų, nuostolis siekia apie 12 tūkst. eurų, pranešė Policijos departamentas.  1981 metais gimęs vyras įmaučių su ...
Asociatyvi ( nuotr. Andrius Ufartas/Fotobankas)
Lietuvos policija praneša apie pragaištingą avariją Švenčionių rajone. Informuojama, kad lapkričio 16 d. apie 22 val. 49 min. kelyje Švenčionys-Lentupiai 3-iame km, ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų