Žuvį valgyti sveika, tačiau kokios vertėtų atsisakyti

Rūpintis savo sveikata svarbu neužmiršti kiekvieną dieną, tad jei šiandieną svarstysite, ką sveiko gaminti pietums ar vakarienei– atsakymas jau yra. Mitybos specialistė Olga Pocienė įvardina žuvies išskirtines savybes, kurios ypatingai svarbios mūsų sveikatai bei atskleidžia, kokios žuvies, visgi, reikėtų vengti.

„Kaip žinia, žuvis yra viena naudingiausių ir lengviausiai virškinamų gyvūninės kilmės baltymų. Tai produktas, kuris turi mažai kalorijų ir puikiai tinka laikantis dietos. Šviežia žuvis labiausiai vertinama dėl joje esančių polinesočiųjų omega-3 rūgščių, kurios ne tik apsaugo širdį ir kraujagyslių sistemą, bet ir smegenis bei imuninę sistemą.

Valgant šviežią žuvį mažėja rizika susirgti cukriniu diabetu, širdies kraujagyslių ligomis, depresija ir kitomis ligomis. Taip pat šviežioje žuvyje gausu vertingų mikroelementų, kaip fosforas ir jodas. Be to, gausu A,C, E, D ir B vitaminų. Ypač svarbūs yra B6, B5 ir B12 vitaminai, kadangi šie padeda ląstelėms angliavandenius paversti gyvybine energija, o tai ypač svarbu fizinį darbą dirbantiems arba daug sportuojantiems žmonėms“, – sako Olga Pocienė.

Sveikiausi gaminimo būdai

Žuvį gali valgyti kiekvienas, tačiau ją reikėtų tinkamai pasirinkti tiems, pas kuriuos yra aukštas spaudimas. Tokiems žmonėms nerekomenduojama dideliais kiekiais valgyti sūdytą silkę, kadangi tai gali tik dar labiau pabloginti situaciją. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, ar nesate alergiškas žuvies produktams.

„Nors žuvies rekomenduojama valgyti bent 2 kartus per savaitę, apie 80-100 g., tačiau šis kiekis gali būti koreguojamas pagal kiekvieno asmeninius rodiklius, kaip svoris, aktyvumo lygis ir išsikelti tikslai.

Vertingiausia yra valgyti šviežią žuvį. Tam puikiai tiktų laukinės lašišos ir šviežia skumbrė ar ilgapelekis tunas. Taip pat vienos vertingiausios, tačiau Lietuvoje galbūt ne tokios populiarios yra sardinės. Šios žuvys nedidelės, tačiau išskirtinai naudingos žmogaus organizmui dėl didelio kiekio omega-3 rūgščių bei natūralaus vitamino D šaltinio“, – rekomenduoja mitybos specialistė.

REKLAMA

Specialistės teigimu, sveikiausia žuvį gaminti garuose, troškinti, kepti orkaitėje, ant grotelių arba virti. Garnyrui patartina rinktis sezonines daržoves, kadangi taip nepakrausime organizmo bei neapsunkinsime virškinimo sistemos. Be to, daržovėse esantys enzimai padės skaidyti baltymus ir neleis jiems užsibūti virškinamajame trakte bei virsti toksinais.

Žuvis, kurios vertėtų vengti

Nors žuvis nenuginčijamai vienas vertingiausių maisto produktų, yra ir tokių žuvų, kurie reikėtų vengti.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų