Mityba vasarą: ko atsisakyti ir ką galima valgyti neskaičiuojant

Vasaros metas – palankiausias laikotarpis pradėti maitintis sveikiau. Trokštame atrodyti lieknesni, daržo ir sodo gėrybės lepina pasirinkimų gausa bei daugelis kitų priežasčių tik ir skatina nebežiūrėti į riebų maistą ar saldumynus.

Mitybos specialistė, trenerė Olga Pocienė pasakoja, kokių mitybos principų patartina laikytis būtent vasarą ir kaip jos metu išlaikyti dailias kūno linijas.

„Vasaros mitybos ypatumai šiek tiek skiriasi nuo sveikos mitybos įpročių šaltuoju metų laikotarpiu. Sutiksite, jog vasarą daugelis praranda apetitą arba jis sumažėja, tačiau pergyventi neverta, o tokiu atveju galima tik pasidžiaugti, kad, pavyzdžiui, porą dienų organizmas pabus kiek tuštesnis, nei įprastai. Patikėkite, tai sveikatai tik į naudą“, – tvirtina mitybos specialistė.

Karščio pasekmės

Vasarą mūsų organizmas susiduria su tikru išbandymu – karščiu, kuris daro įtaką mūsų kūne vykstantiems procesams. Dauguma kamuojant karščiui pasijunta itin tingūs, prislėgti, gali imti varginti dirglumas, miego sutrikimai ar depresija.

REKLAMA

„Tai nutinka dėl to, jog imame dehidratuoti, organizmui pradeda trūkti skysčių. Negana to, vasarą gausiai prakaituojame, o su prakaitu išeina dalis mineralinių medžiagų, kaip kalcis, kalis, magnis ir kitos mums reikalingos medžiagos. Būtent todėl labai svarbu vasaros laikotarpiu kūną nuolat vėsinti, gerti daug skysčių bei valgyti mikroelementais praturtintą maistą“, – pataria Olga Pocienė.

Ką rinktis valgyti karštomis dienomis?

Vasaros metas asocijuojasi su atostogomis, gulėjimu prie jūros, noru džiaugtis kiekvienu saulės spinduliu ir, žinoma, gamtos gėrybėmis.

„Be abejo, vasara – tai metas, kada būtina valgyti kiek įmanoma daugiau šviežių daržovių, vaisių bei uogų. Jei prieš tai, kada šiluma nelepino, buvome įpratę garuose troškinti šaldytas daržoves, tai dabar stenkitės valgyti kiek įmanoma daugiau neapdoroto maisto, kadangi tik tokiame maiste išlieka visos naudingosios medžiagos. Taip pat vasarą nestinga uogų, todėl nepraleiskite galimybių kuo daugiu paskanauti šiomis gėrybėmis“, – primena pašnekovė.

Mitybos specialistė įvardina, jog pagrindiniai akcentai vasaros mityboje yra vanduo, daržovės ir vaisiai. Iš pastarųjų itin rekomenduojami daug vandens turinys vaisiai, kaip melionas, arbūzas, obuoliai. Šie ne tik numalšins troškulį, tačiau ir prisotins organizmą reikalingomis medžiagomis.

„Kalbant apie pagrindinius valgymus, rinkitės žuvį, liesą mėsą, tačiau stenkitės gyvulinės kilmės baltymus valgyti tik 2-3 kartus per savaitę, kadangi to tikrai pakaks. Vietoj to daugiau rinkitės augalinės kilmės baltymus ir neapdorotas daržoves. Be to, atvejais, kada dėl karščio visai nesinori valgyti, gerkite daug vandens, kadangi viena ar dvi iškrovos dienos tikrai nepakenks, o tik padės jūsų organizmui atsigauti ir išsivalyti nuo toksinų bei šlakų“, – sako Olga Pocienė.

Pamirškite cepelinus ir bulvinius blynus

Karštomis vasaros dienomis, anot specialistės, vertėtų vengti labai riebaus ir sunkaus maisto.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų