Norite atsikratyti blogų įpročių? Atkreipkite dėmesį į šiuos dalykus

Kone kiekvienas žmogus turi įpročių, kurių nori atsikratyti. Tai nebūtinai yra itin žalingi dalykai kaip, pavyzdžiui, cigarečių rūkymas, tačiau galbūt erzinantys aplinkinius ar sukeliantys nepatogumų patiems – nagų kramtymas, nosies krapštymas, netvarkos palikimas po savęs.

Asociatyvi nuotrauka (nuotr. shutterstock.com)

Kiekvienas įprotis susiformuoja tada, kai yra nuolatos atliekamas, todėl geriausias būdas jo atsikratyti – pasinaudoti tuo pačiu procesu tik jau formuojant sveikesnius įpročius, rašoma openfit.com.

Būkite dėmesingi

„Pirmasis žingsnis siekiant atsikratyti blogo įpročio yra jo įsisąmoninimas“, – aiškina daktaras Brianas Windas. Todėl svarbu atkreipti dėmesį į visus emocinius ar aplinkos veiksnius, susijusius su blogais įpročiais – ar jie atsiranda atliekant tam tikrą užduotį, o galbūt esant kokiai nors jūsų emocinei būklei ar konkrečiu paros metu? Atkreipiant dėmesį į šiuos aspektus, įpročius gali tapti lengviau kontroliuoti.

Pašalinkite pagundą

Supratę, kokios situacijos jums sukelia norą atlikti blogą įprotį, galite pradėti jas spręsti. Jei, pavyzdžiui, šiukštus nago kraštas vilioja pradėti jį kramtyti, užbėkite tam už akių jį iš karto nudildydami nagų dilde arba reguliariai darydamiesi manikiūrą pas specialistą.

Jei, pavyzdžiui, per dažnai liečiate savo veidą, galbūt jums reikėtų plaukus laikyti surištus, o skaitymo akinius pritvirtinti dirželiu, kad jie neslystų. Taigi svarbiausia – apgalvoti, kaip būtų galima išvengti pagundos atlikti blogą įprotį.

Pakeiskite įprastas aplinkybes

Nusistovėjusi tvarka yra naudinga blogiems įpročiams, todėl rekomenduojama ją sutrikdyti. Pavyzdžiui, jei dirbant prie stalo, esate linkęs pasiremti ranka smakrą ir taip dažnai liesti savo veidą, pabandykite šiek tiek pakeisti kėdės aukštį arba monitoriaus padėtį. Tokių aplinkybių kaip laikas ar vieta pakeitimas gali padėti kovoti su blogais įpročiais.

REKLAMA

Pradėkite nuo mažų dalykų

Pažadas akimirksniu ir visam laikui atsisakyti blogo įpročio dažniausiai iš karto yra užprogramuotas nesėkmei, mat tikslo siekti visada geriausia žingsnis po žingsnio. Pirmiausia nusistatykite kokį mažą konkretų tikslą, kurio būtų galima pasiekti.

Pavyzdžiui, turite įprotį visur išmėtyti savo daiktus ir nesusitvarkyti. Pabandykite pirmiausia išsikelti sau tikslą niekada bet kur nepalikti kokio nors konkretaus daikto. Tokios mažos pergalės palengvins įpročio atsikratymą ir pamažu galėsite siekti vis daugiau.

Blogą įprotį pakeiskite kitu

Užuot susitelkę į tai, kad norite atsikratyti kokio nors įpročio, pagalvokite apie tai, kokį naują įprotį norite suformuoti. „Vienas paprasčiausių patarimų – rasti pozityvų įprotį, kuris galėtų užpildyti seno ir nepageidaujamo įpročio erdvę“, – sako psichologė Carla Marie Manly.

Jei nagus kramtyti pradedate tada, kai jaudinatės, kišenėje turėkite kokį nors jus nuraminantį daiktą, kurį galėtumėte išsitraukti, pavyzdžiui, maldos karoliukus.

Neleiskite, kad paslydimai išmuštų jus iš vėžių

Visiškai normalu, kad net ir labai stengiantis, galite save pagauti vėl darančius tai, ko norite atsikratyti. Tačiau priimkite juos ramiai ir toliau grįžkite prie savo plano atsikratyti blogo įpročio, neleiskite, kad nesėkmės visai sužlugdytų jūsų pastangas.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų