Vaikštant lauke apsvaigsta galva? Štai, kas tai lemia

Mėgstate degintis saulėje, bet atsikėlus nuo paplūdimio gulto apsvaigsta galva? O vaikštinėjant ar sportuojant karštą dieną darosi silpna? Jūs tokie ne vieni. Štai ką ekspertai sako apie galvos svaigimą, ir ką galima padaryti, rašoma tips–and–tricks.co.

Moteris karštyje (nuotr. Shutterstock.com)

Žemas kraujospūdis

Visų pirma, karštą dieną jaučiamą galvos svaigimą sukelia žemas kraujospūdis. Gyd. Auldricas Ratajczakas žurnalui „Women‘s Health“ sakė, kad karštą dieną dėl kūno temperatūros reguliavimo išsiplečia kraujagyslės. Kraujotaką reguliuoja smegenys, kad oda bei visas organizmas neperkaistų. Dėl šio kraujotakos pokyčio gali kiek svaigti galva ir būti jaučiamas silpnumas.

Prakaitavimas

Dar viena galvos svaigimo priežastis – dėl aukštos temperatūros prarandamas drėgmės kiekis. Karštomis dienomis daugiau prakaituojame, todėl prarandame daugiau skysčių. Jei negersite pakankamai vandens, kad skysčių kiekis organizme atsistatytų, dėl vandens trūkumo jausite silpnumą.

Saulės smūgis

Galvos svaigimas karštą dieną ne visada yra blogas dalykas. Jei ne tik svaigsta galva, bet taip pat ir skauda galvą, praradote apetitą, labai daug prakaituojate, jaučiate raumenų spazmus, patankėjo kvėpavimas, esate labai ištroškę ir pakilo kūno temperatūra? Tai – akivaizdūs saulės smūgio požymiai. Tokiu atveju kuo greičiau susiraskite vietą pavėsyje ir gerkite kuo daugiau drungno vandens. Sunkesniais atvejais nuo saulės smūgio alpstama. Jei matote žmogų, kuriam taip nutiko, kuo greičiau kvieskite greitąją pagalbą.

Ką galite padaryti?

Saulės smūgio simptomų nėra, bet jaučiate svaigulį? Laimei, yra keletas dalykų, kuriuos galite padaryti, kad išvengtumėte šio nemalonaus jausmo. Kai tik jaučiate, kad apima galvos svaigimas, atsigerkite granatų sulčių. Šis gėrimas suteikia skysčių iš padeda kraujotakai. Taip pat galioja nuolat kartojamas patarimas – karštą dieną būtina gerti daug vandens. Jei vartosite alkoholį ar kofeiną, skysčiai iš organizmo pasišalins greičiau, todėl jei nusprendėte išgerti taurę vyno, bokalą šalto alaus ar kavos, vandens atsigerkite dar daugiau.

Taip pat venkite būti saulėkaitoje nuo vidurdienio iki 16 val., dėvėkite skrybėlę, akinius nuo saulės ir lengvus drabužius. Taip pat gali būti pravartu valgyti lengvesnį maistą. Tokiu būdu jūsų medžiagų apykaita nebus priversta dirbti pilnu tempu ir kūnas sušils lėčiau.  


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų