Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis automobilių entuziastų puikiai pažįsta kampuotų formų, avangardišką „Citroën BX“ – vieną ryškiausių 9-ojo dešimtmečio simbolių. Tačiau retas žino, kad šio prancūzų bestselerio DNR šaknys slypi ne Prancūzijoje, o beveik pamirštame britų-turkų projekte „Reliant FW11“, kurį dar 1977 metais sukūrė legendinis dizaineris Marcello Gandini.

Daugelis automobilių entuziastų puikiai pažįsta kampuotų formų, avangardišką „Citroën BX“ – vieną ryškiausių 9-ojo dešimtmečio simbolių. Tačiau retas žino, kad šio prancūzų bestselerio DNR šaknys slypi ne Prancūzijoje, o beveik pamirštame britų-turkų projekte „Reliant FW11“, kurį dar 1977 metais sukūrė legendinis dizaineris Marcello Gandini.

REKLAMA

Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje britų gamintojas „Reliant“, padedamas turkų firmos „Anadol“, kreipėsi į garsiąją italų dizaino studiją „Bertone“. 

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.

REKLAMA

Viso to tikslas – sukurti modernų ir prabangų hečbeką, kuris Didžiojoje Britanijoje pakeistų „Reliant Scimitar“, o Turkijoje – pasenusius „Anadol“ modelius. Iš viso buvo pagaminti keturi prototipai – du liko Anglijoje, du iškeliavo į Turkiją.

Projektas, kuris buvo per brangus

„FW11“ vardu pavadintas prototipas savo laikmečiui buvo itin modernus: turėjo elektrinius langus, lietus ratlankius ir pažangų dizainą. Tačiau projekto autorių ambicijos jį ir pražudė.

REKLAMA
REKLAMA

Turkijos gamintojas „Anadol“ paskaičiavo, kad serijinė gamyba būtų per brangi, ir pasitraukė iš projekto. „Reliant“ dar bandė gelbėti situaciją ir 1980 m. Birmingemo parodoje pristatė savo versiją, tačiau ir ji serijinės gamybos nepasiekė.

Sudomino prancūzus

Įprastai, ties čia šio prototipo istorija ir būtų pasibaigusi, tačiau automobilio projektavimo darbus atlikusi „Bertone“ studija nenuleido rankų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turėdami puikų, bet namų neturintį dizainą, jie jį šiek tiek pakoregavo. Pavyzdžiui, atsisakė idėjos gaminti kėbulo dalis iš stiklo pluošto ir vėliau atnaujintą idėją pristatė prancūzų gamintojui „Citroën“.

Būtent šis patobulintas dizainas tapo pagrindu legendiniam „Citroën BX“, kuris buvo gaminamas net 12 metų ir tapo vienu sėkmingiausių markės modelių. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų