• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelį metų Kinija buvo viena svarbiausių „Porsche“ rinkų pasaulyje. Dar 2021 metais čia buvo parduota 95 tūkst. automobilių – tai sudarė beveik trečdalį visos gamintojo produkcijos. Tačiau per pastaruosius kelerius metus situacija smarkiai pasikeitė.

16

Daugelį metų Kinija buvo viena svarbiausių „Porsche“ rinkų pasaulyje. Dar 2021 metais čia buvo parduota 95 tūkst. automobilių – tai sudarė beveik trečdalį visos gamintojo produkcijos. Tačiau per pastaruosius kelerius metus situacija smarkiai pasikeitė.

REKLAMA

2024 m. bendrovės pardavimai Kinijoje smuko 25 proc., o 2025-ųjų pirmąjį ketvirtį kritimas pasiekė net 42 proc., kai Kinijoje buvo parduoti tik 9 471 automobiliai. 

Pagrindinė to priežastis – auganti vietinių gamintojų konkurencija. Kinijos automobilių pramonė, ypač elektromobilių segmente, sparčiai vystosi ir siūlo pigesnius, technologiškai itin pažangius modelius.

REKLAMA
REKLAMA

„Porsche“ elektromobiliai šioje konkurencinėje aplinkoje nebesugeba išlaikyti ankstesnio patrauklumo, o tai kelia rimtą pavojų vokiečių gamintojo pozicijoms regione.

REKLAMA

„Porsche“ generalinis direktorius Oliveris Blume'as pripažino, kad tokioje rinkoje kovoti su pigia, agresyviai įkainota vietos produkcija yra itin sunku.

Jis neatmetė galimybės visiškai nutraukti elektrinių modelių prekybą Kinijoje ir susitelkti į vidaus degimo varikliais varomų modelių segmentą. Nors šis sprendimas būtų simbolinis žingsnis atgal elektrifikacijos kontekste, O. Blume pabrėžia, kad svarbiausia išsaugoti prekės ženklo identitetą ir finansinį tvarumą.

REKLAMA
REKLAMA

Kinijoje prabangių elektromobilių rinka sparčiai keičiasi. Čia vyraujančias tendencijas diktuoja nebe Vokietijos, o vietos gamintojai. Nors „Porsche“, daugelį metų buvęs nepriekaištingo inžinerinio meistriškumo simboliu, gamintojas šioje rinkoje susiduria su precedento neturinčiais iššūkiais.

Šiuo metu būtent „Taycan“ – pirmasis elektrinis „Porsche“ modelis – tapo įrodymu, kad vokiečių gamintojo pozicijos Kinijoje iš esmės silpsta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Konkurencija – ypač kainų atžvilgiu – pasiekė kritinį lygį. „Xiaomi“, Kinijos technologijų milžinė, įžengusi į automobilių rinką vos prieš metus, savo pirmuoju elektromobiliu „SU7 Ultra“ smogė tiesiai į „Porsche“ širdį.

1 548 AG turintis modelis kainuoja apie 64 000 eurų – gerokai mažiau nei „Taycan“, kurio kaina prasideda nuo 110 000 eurų, o Turbo versija siekia net 157 000 eurų. Ir tai – ne vienintelis atvejis. Analogiškas alternatyvas siūlo BYD, „Nio“ bei „Yangwang“.

REKLAMA

„Porsche“ vadovas O. Blume vis dar laikosi pozicijos, kad prekės ženklo prestižas svarbesnis nei pardavimų apimtys. „Mums svarbiau išlaikyti aukštą kainų lygį nei ieškoti kiekvieno kliento“, – sako jis.

Tačiau analitikai tuo neįtikinti. „Porsche Kinijoje jau pralaimėjo“, – teigia Tu Le, konsultacinės įmonės „Sino Auto Insights“ įkūrėjas. Panašiai kalba ir kiti ekspertai, pabrėžiantys, kad kadaise dominuojančios pozicijos dabar atiteko vietos gamintojams.

REKLAMA

Analitikas Bo Yu iš „JATO Dynamics“ teigia, kad „auksinės“ Vakarų markės idėja Kinijos jaunimui nebėra aktuali. Ir tai jaučiasi ne tik pardavimų ataskaitose, bet ir strateginiuose „Porsche“ pasisakymuose.

Pats O. Blume šių metų Šanchajaus parodoje pareiškė: „Per artimiausius dvejus ar trejus metus pamatysime, ar „Porsche“ kaip elektrinių automobilių prekės ženklas Kinijoje išliks.“

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų