• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dyzelinis variklis daugelį metų buvo pozicionuojamas kaip tinkamiausias pasirinkimas, kuris leistų sumažinti išlaidas degalams. Vis dėlto, šiandien dyzelinių variklių vietą vis dažniau užima hibridinės alternatyvos, kurios ne tik pasižymi mažesne tarša, bet ir džiuginančiu efektyvumu. Ypač mieste, kur įprasti varikliai pasižymi didžiausiu apetitu. 

Dyzelinis variklis daugelį metų buvo pozicionuojamas kaip tinkamiausias pasirinkimas, kuris leistų sumažinti išlaidas degalams. Vis dėlto, šiandien dyzelinių variklių vietą vis dažniau užima hibridinės alternatyvos, kurios ne tik pasižymi mažesne tarša, bet ir džiuginančiu efektyvumu. Ypač mieste, kur įprasti varikliai pasižymi didžiausiu apetitu. 

REKLAMA

Hibridinių automobilių naudą įžvelgę Lietuvos vairuotojai netrukus suskubo jiems skirti didžiausią prioritetą. Vadovaujantis Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, hibridiniai automobiliai jau kurį laiką užima daugiau nei 40 procentų rinkos, todėl tikėtina, jog jų poreikis bei rinkos dalis ateityje tik augs. 

Lietuvos naujų automobilių rinkoje šiandien galima rasti dešimtis skirtingų modelių, kurie gali pasiūlyti hibridinę pavarą, tačiau galimų pasirinkimų gretos labai greitai sumažėja, kai į kriterijų sąrašą įtraukti patrauklią kainą. Būtent šį kartą didžiausią dėmesį ir skirsime šiam kriterijui. Priešais jus – pigiausi hibridiniai automobiliai Lietuvoje. 

REKLAMA
REKLAMA

Renault Clio E-Tech Hybrid

  • Variklis: 1,6 litro, benzininis
  • Galia: 145 AG
  • Degalų sąnaudos: 4,2 l/100 km
  • Kaina: nuo 21 390 €

Vienas populiariausių automobilių Europoje jau kurį laiką yra siūlomas ne tik su tradiciniais benzininiais varikliais, bet ir hibridine pavara, kuri turi glaudžių sąsajų su Formule 1. 

REKLAMA

Hibridinis „Clio“ naudoja naujoviška pavarų dėže, kurią gamintojas mėgsta vadinti daugiarežime, tačiau jos veikimo principas yra ganėtinai elementarus. 

Automobilis visada iš vietos pajuda naudodamas elektros motorą. Tas pats elektros motoras, perkopus 10 km/val. greitį, pažadina benzininį variklį ir tuo pačiu įjungia pirmą pavarą bei sinchronizuoja transmisijos ir variklio greitį. 

Automobiliui greitėjant ir greičiui didėjant, daugiarežimė transmisija keičia pavaras kaip normali automatinė pavarų dėžė, tačiau benzininis variklis čia yra kaip generatorius, kuris nuolatos įkrauna „Clio“ esančią bateriją, kurios energiją vėliau naudotumėte

REKLAMA
REKLAMA

kurio dėka vidutinių kuro sąnaudų vidurkis, net ir prasčiausiomis sąlygomis mieste nepakils virš 6 litrų, o važiuojant taupiai – nukris iki juokingų 4 litrų. 

Toyota Yaris

  • Variklis: 1,5 litro, benzininis
  • Galia: 115 AG
  • Degalų sąnaudos: 4,9 l/100 km
  • Kaina: nuo 22 000 €

„Toyota“ visame pasaulyje yra žinoma kaip hibridinių automobilių specialistė. Dešimtmečius tobulinta hibridinė pavara dabar yra montuojama ir į mažiausią bendrovės modelį – „Yaris“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įgauta patirtis, be abejonės, suteikia „Toyota Yaris“ pranašumą patikimumo varžybose. Pagyrų nusipelnė ir hibridinė pavara. 

Papildomas elektros motoras suteikia reikalingą energijos pliūpsnį mieste, kur staigūs manevravimai yra reikalingesni dažniau negu galima pamanyti iš pradžių. Be to, „Yaris“ gali būti neįtikėtinai ekonomiškas. 

Vis dėlto, dar prieš priimant galutinį sprendimą, būtinai įsitikinkite, jog „Yaris“ komforto lygis, garso izoliacija, surinkimo kokybė bei technologijų veikimas atliepia jūsų poreikius, nes visuotiniais automobilių standartais „Yaris“ šiose srityse atsilieka dviem žingsniais.  

REKLAMA

Dacia Jogger Hybrid 140

  • Variklis: 1,6 litro, benzininis
  • Galia: 140 AG
  • Degalų sąnaudos: 4,8 l/100 km
  • Kaina: nuo 23 490 €

„Dacia Jogger“ yra ne tik vienas pigiausių hibridinių automobilių. Jis taip pat yra ir vienas talpiausių ir universaliausių naujų automobilių rinkoje.

Modernių automobilių standartais „Dacia Jogger“ gali atrodyti it būtų atkeliavęs iš praėjusio dešimtmečio, tačiau bendrovės siekis į savo gaminamus automobilius diegti tik pačią reikalingiausią įrangą turi teigiamą efektą ilgalaikėje perspektyvoje. 

REKLAMA

Mažiau įrangos lygus mažesnėms remonto sąskaitoms, o itin efektyvi hibridinė pavara padės sumažinti degalų sąnaudas, kurios šeimos automobilyje yra labai svarbios. 

Mazda 2 Hybrid

  • Variklis: 1,5 litro, benzininis
  • Galia: 115 AG
  • Degalų sąnaudos: 4,9 l/100 km
  • Kaina: nuo 21 490 €

Jeigu žvelgdami į šią „Mazda“ norite pasitrinti akis ir dar kartą įsitikinti, jog žiūrite ne į „Toyota“, o į „Mazdą“ – nesijaudinkite, jums nesivaidena. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mazda“ inžinieriams pasinaudojus išskirtinėmis privilegijomis, japonų gamintojas Europoje gali pardavinėti identišką „Toyota Yaris“ kloną už šiek tiek mažesnę kainą. Kokiu tikslu? Sumažinti ganėtinai aukštą „Mazda“ modelių gamos CO2 vidurkį. 

Kadangi šis modelis Europoje atsirado iš išskaičiavimo, „Mazda 2 Hybrid“ neturi išskirtinių inžinierinių sprendimų, dėl kurių „Mazda“ būtų pranašesnė už „Toyota“. Didžiausi skirtumai slypi, kaip ir minėjome, slypi kainodaroje.  

REKLAMA

Tiesiogiai palyginkite gamintojų siūlomus pasiūlymus ir tiesiog pasirinkite kuris siūlo geriausias sąlygas. 

Renault Captur E-Tech Hybrid

  • Variklis: 1,6 litro, benzininis
  • Galia: 140 AG
  • Degalų sąnaudos: 4,7 l/100 km
  • Kaina: nuo 25 290 €

Antrosios kartos „Renault Captur“ eilę metų išlieka europiečių numylėtiniu. Kasmet prancūzų gamintojas visoje Europoje parduoda vidutiniškai po 120 tūkst. vienetų šio modelio vienetų, o ir atidžiau pažvelgus į šį krosoverį nesunku suprasti kodėl. 

REKLAMA

„Renault“ inžinieriai šiam automobiliui įdiegė labai daug gerų savybių. Jis erdvesnis už savo pirmtaką ir už „Yaris Cross“. Jame slypi daugiau naudingų ir sklandžiau veikiančių technologijų, o važiavimo komfortas, taip pat, japonišką bestselerį lenkia keliais šviesmečiais. 

Ne pati stipriausioji pusė yra „Captur“ hibridinė pavara. Ji – identiška „Clio“ ir „Jogger“ modeliuose naudojamai jėgainei, o tai reiškia, jog jai trūksta sklandumo, kuris yra būdingas „Toyota“ analogams. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Yaris Cross

  • Variklis: 1,5 litro, benzininis
  • Galia: 115 AG
  • Degalų sąnaudos: 4,5 l/100 km
  • Kaina: nuo 24 900 €

Šiuo metu tai yra vienas populiariausių hibridinių automobilių Lietuvoje, tačiau racionalių priežasčių jį įsigyti vietoje to standartinio „Yaris“ nėra. 

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog „Yaris Cross“ siūlo daugiau erdvės salone ir didesnę bagažinę, tačiau taip nėra. Daugeliu parametrų „Yaris“ ir „Yaris Cross“ yra identiški, bet japoniškas krosoveris yra beveik 3 000 eurų brangesnis už hečbeką. 

REKLAMA

Šį skirtumą sumokate tik už vieną pranašumą – didesnę kėbulo prošvaisą, dėl kurios vairuotojas už vairo sėdi truputėlį aukščiau, tačiau sprendžiant iš „Yaris Cross“ automobilių gausos Lietuvos keliuose, beveik 3 000 eurų skirtumas nėra tas argumentas, dėl kurio būtų galima atsisakyti „Yaris Cross“. 

Suzuki Vitara

  • Variklis: 1,5 litro, benzininis
  • Galia: 102 AG
  • Degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
  • Kaina: 27 990 €

Ne vienerius metus gaminama „Suzuki Vitara“ šiandien gali būti siūloma ne tik su įprastu benzininiu varikliu, bet ir su hibridine pavara. 

REKLAMA

Hibridinis modelis akivaizdžiai bando tapti „Toyota Yaris Cross“ alternatyva, mat „Suzuki“ ir „Toyota“ hibridinės sistemos turi labai daug panašumų. Jų siūloma dinamika, veikimo sklandumas ir kiti parametrai yra labai panašūs, tačiau „Suzuki“ už tą pačią sumą siūlo šiek tiek daugiau komforto įrangos ir geriau subalansuotą automobilį. 

Hibridinės „Vitara“ versijos charakteristikos atkartoja kitų, šiame sąraše esančių automobilių filosofiją. Efektyvumas yra prioritetas, todėl norint rimtesnio pagreičio reikės apsišarvuoti kantrybe.

REKLAMA
REKLAMA

Suzuki S-Cross

  • Variklis: 1,5 litro, benzininis
  • Galia: 102 AG
  • Degalų sąnaudos: 5,2 l/100 km
  • Kaina: 29 490 €

Konkurencingai įkainotų hibridinių automobilių gretose rasite dar vieną „Suzuki“ kūrinį – „S-Cross“ visureigį, kurį, iš tiesų, galima vadinti visureigiu. 

Skirtingai nei daugelis analogų, „S-Cross“ gali būti komplektuojamas su priekinių arba visų varančiųjų ratų pavara, kuri „Suzuki“ automobiliuose niekada nenuvildavo. Tiek patikimumo, tiek pravažumo prasme. 

Kaip ir „Vitara“, „S-Cross“ stipriosios savybės ir elementarumas ir paprastumas. Automobilis nebuvo suprojektuotas tam, jog galėtų palikti didžiulį įspūdį kaimynui ir vietoje to siūlo šūsnį gero automobilio pamatinių savybių. 

Įsivaizduokite, jog tai yra geresnė „Dacia Duster“ interpretacija, be įprastų rumuniško visureigio trūkumų.

Honda Jazz

  • Variklis: 1,5 litro, benzininis
  • Galia: 122 AG
  • Degalų sąnaudos: 4,5 l/100 km
  • Kaina: 25 240 €

Kol vieni gamintojai vengia mažų automobilių gamybos, „Honda“ išlieka ištikima praktiškų, sumanių ir kompaktiškų automobilių tradicijoms. 

Skirtingai nei „Renault Captur“ ar „Toyota Yaris Cross“, kurie reikalauja veltis į tam tikrus kompromisus dėl praktiškumo ar erdvės salone, šių trūkumų „Jazz“ neturi. Nors tai ir yra mažas automobilis, tačiau klasikinė vienatūrio forma užtikrina, jog galėtumėte patogiai su savimi vežiotis porą bičiulių ar sunkesnius ir didesnius daiktus. 

REKLAMA

Hibridinė pavara taip pat verta pagyrų. Jos veikimo principas yra labai panašus į „Toyota“ hibridų. Važiuojant nedideliu greičiu „Jazz“ gali retkarčiais važiuoti naudodamas tik elektros energiją, taip ženkliai sumažindamas benzino poreikį.

Išvažiavus į užmiestį, ten pasitiks tie patys trūkumai. Paspaudus akceleratorių „CVT“ pavarų dėžė priverčia variklį žviegti iki tol, kol nepasiekiate tolygaus važiavimo greičio, tačiau tai nedidelis trūkumas atsižvelgiant į tai, jog gaunate tvirtai suręsta, modernų ir universalų automobilį. 

Honda Jazz (nuotr. gamintojo)

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų