• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ilgą laiką buvo manoma, kad švelni, tolygi ir lėta važiavimo maniera padeda tausoti ne tik vidaus degimo variklį, bet ir elektromobilio bateriją. Tačiau naujausias Stanfordo universiteto tyrimas parodė priešingą tendenciją: pasirodo, kad dinamiška vairavimo maniera gali ženkliai pagerinti baterijos ilgaamžiškumą.

Ilgą laiką buvo manoma, kad švelni, tolygi ir lėta važiavimo maniera padeda tausoti ne tik vidaus degimo variklį, bet ir elektromobilio bateriją. Tačiau naujausias Stanfordo universiteto tyrimas parodė priešingą tendenciją: pasirodo, kad dinamiška vairavimo maniera gali ženkliai pagerinti baterijos ilgaamžiškumą.

REKLAMA

 

Tyrėjai siekė išsiaiškinti, kaip skirtingi vairavimo stiliai veikia elektromobilių baterijų degradaciją. Bandymuose dalyvavo 92 įvairūs ličio jonų akumuliatorių elementai, specialiai pritaikyti elektromobiliams.

Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.

Jie buvo testuojami pagal skirtingus scenarijus: nuo švelnaus pensininko režimo iki agresyvaus akseleratoriaus naudojimo ar monotoniško važiavimo greitkelyje.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrimo rezultatai buvo netikėti. Geriausiai pasirodė tie elementai, kurių apkrovos buvo nuolat kaitaliojamos – t. y. kombinuojant važiavimą mieste, pastovią greitkelio kelionę ir periodišką stipresnį akceleravimą. Tokių baterijų ilgaamžiškumas buvo net iki 38 proc. ilgesnis nei tų, kurios nuolat dirbo vienodu režimu.

REKLAMA

Tyrėjų teigimu, tai reiškia, kad ilgalaikis važiavimas vienodu greičiu (pvz., autostradoje) gali netgi prisidėti prie spartesnės baterijos degradacijos. Kita vertus, dinamiška, bet realiomis sąlygomis subalansuota eksploatacija padeda baterijai „kvėpuoti“ sveikiau.

Be to, tyrimas dar kartą patvirtino esminę rekomendaciją elektromobilių naudotojams: baterijų nereikėtų ilgai laikyti nei visiškai įkrautų (virš 95 proc.), nei beveik tuščių (žemiau 10 proc).

REKLAMA
REKLAMA

Tyrėjai pabrėžia, kad optimali elektromobilio baterijos įkrova turėtų būti palaikoma 40–70 proc. ribose, atsižvelgiant į kasdienį nuvažiuojamą atstumą.

Tiesa, mokslininkų naudoti akumuliatoriai buvo su nikelio–kobalto–aliuminio (NCA) chemine sudėtimi. Tuo tarpu didžioji dalis šiuolaikinių elektromobilių naudoja nikelio–mangano–kobalto (NMC) arba ličių–geležies–fosfato (LFP) elementus, kurių reakcija į apkrovos pokyčius gali būti šiek tiek kitokia.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų