„Mercedes-Benz“ nusprendė pademonstruoti, kad ši problema yra išsprendžiama, ir pristatė eksperimentinį įkrovimo prototipą ELF, pasiekiantį neįtikėtiną, megavatų lygio galią.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
ELF (vok. Experimental Lade Fahrzeug – eksperimentinis įkrovimo automobilis) yra mobilus laboratorinis stendas, sukurtas „Mercedes-Benz EQV“ vienatūrio pagrindu.
Jo tikslas – išbandyti ultra-greito įkrovimo technologijų ribas. Per standartinę CCS jungtį šis prototipas sugeba priimti net 900 kW galią.
Palyginimui, įprastas 100 kWh baterijos įkrovimas namuose trunka 10–15 valandų, greitojoje stotelėje (50–150 kW) – apie 45–120 minučių. Tuo tarpu ELF sistema tą pačią bateriją gali papildyti vos per 10 minučių.
Tačiau 900 kW – dar ne riba. Siekdami išbandyti ekstremalias sąlygas, inžinieriai į ELF prototipą integravo ir MCS (Megawatt Charging System) jungtį, kuri įprastai skirta sunkvežimiams.
Bandymų metu su „AMG GT XX“ koncepciniu modeliu, ši sistema pasiekė 1 041 kW (virš 1 megavato) pikinę galią.
Be ultra-greito įkrovimo, ELF projektas tiria ir dvipusio įkrovimo (V2H – namams, V2G – tinklui, V2L – prietaisams) galimybes, paverčiant elektromobilį aktyviu energijos kaupikliu. „Mercedes-Benz“ planuoja šias paslaugas pradėti siūlyti jau 2026 metais.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!

