REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl netvirtų kulkšnių žymioji Michelangelo „Dovydo“ skulptūra gali visiškai nugriūti, jei po Florencija bus nutiesta greitųjų traukinių linija.Visa skulptūra padengta mažais įtrūkimais, ypač jų daug ant berniuko kario kulkšnių. Tad dėl traukinių keliamos vibracijos ji gali visai nuvirsti. Traukinių linijos projekto, kurio vertė – 1,4 mlrd. eurų, įgyvendinimą ketinama pradėti šią vasarą, rašo telegraph.co.uk.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl vienai žymiausių pasaulio skulptūrų kylančios grėsmės pasigirdo raginimų perkelti ją iš statybų vietos specialiai pastatytą muziejų.

REKLAMA

„Tunelis eis už maždaug 600 metrų nuo „Dovydo“ skulptūros, kurios kulkšnys, kaip žinoma, padengtos daugybe mažų įtrūkimų. Jei ji nebus perkelta prieš prasidedant kasimui, kyla rimtas pavojus, kad ji gali nuvirsti“, – teigė požeminės inžinerijos ekspertas Fernando De Simone.

Įtrūkimų daugiausiai ant kairiosios Dovydo kulkšnies ir nulūžusios medžio šakos, laikančios dalį skulptūros svorio. Manoma, kad jie atsirado dėl to, kad daugiau kaip šimtmetį skulptūra buvo pasvirusi kampu. Be to, ji padaryta iš ne pačios aukščiausios kokybės marmuro.

REKLAMA
REKLAMA

Florencija nesutaria dėl planų statyti 6,5 kilometrų ilgio traukinių tunelį ir šešių pakopų požeminę traukinių stotį, taip siekiant pagerinti Toskanos miesto susisiekimą su Roma ir Milanu.

F. De Simone teigimu, daugiau kaip 5 metrų aukščio skulptūra jau dabar patiria didžiulį krūvį dėl vibracijų, kurias sukelia kiekvienais metais Florencijos Akademijos galerijos grindimis praeinantys 1,5 mln. turistų, norinčių pamatyti „Dovydą“, bei pastatą supančių gatvių eismas.

„Rizika, kad skulptūra nugrius, bus labai didelė, jei ekskavatorių, kasiančių traukinių tunelį, o taip pat pravažiuojančių traukinių vibracijos prisidės prie lankytojų keliamų vibracijų“, – sakė F. De Simone.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis paragino Florencijos miesto vadovus perkelti skulptūrą iš dabartinės vietos į specialiai pastatytą naują muziejų, kuris būtų suprojektuotas taip, kad atlaikytų žemės drebėjimus.

Garsus Italijos meno kritikas Vittorio Sgarbi paragino traukinių tunelio projekto visai atsisakyti. „Mūsų paveldas turėtų būti už viską svarbiau. Kasimo darbai neturėtų būti toliau tęsiami“, – kalbėjo jis.

Už Florencijos muziejus atsakinga pareigūnė Cristina Acidini teigė, kad šiuo metu inžinieriai tiria, ar Akademijos galerija atlaikytų žemės drebėjimus. Anot jos, tuo pačiu galėtų būti atlikti ir tunelio potencialaus poveikio Dovydui vertinimai.

REKLAMA

Florencija yra seismiškai aktyvi Italijos sritis. Čia iki šiol užregistruota daugiau kaip 120 požeminių smūgių, tačiau nė vienas jų nebuvo stipresnis nei 5 balai pagal Richterio skalę.

Michelangelas Dovydo, biblinio herojaus, užmušusio Galijoto vieninteliu akmeniu, paleistu iš laidynės, skulptūrą kūrė trejus metus. Ji miesto aikštėje atidengta 1504 metais.

Susirūpinus, kad skulptūrą naikina lietus ir purvas, 1873 metais ji perkelta į Akademijos galeriją, o aikštėje priešais rūmus, kur nuo seno posėdžiavo miesto valdžia, pastatyta skulptūros kopija.

Marmurinę skulptūrą užsakė Florencijos valdytojai. Ji turėjo simbolizuoti miesto sugebėjimą, nepaisant mažo dydžio, atremti didesnes kaimynines jėgas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų