Karalienės gydytojas pasidalijo patarimais, kaip išlikti sveikam: pavyks kiekvienam

Didžiosios Britanijos karalienei Elizabeth II 92-eji, tačiau ji sugeba aplankyti kelis tūkstančius verslo susitikimų per metus ir dalyvauti priimant rimtus vyriausybės sprendimus. Jos didenybė jaučiasi gerai ne tik todėl, kad turi puikią sveikatą, bet ir dėl to, kad gauna profesionalią medicinos pagalbą. 

Karalienė Elizabeth II (nuotr. SCANPIX)

Vienas iš karalienės gydytojų Mosarafas Ali pasidalijo patarimais, kurie padės kiekvienam.

Jei gyvenate teisingai, 80% ligų nereikalaus gydytojo dėmesio

Savo knygoje daktaras Ali bando paaiškinti, kad jei esi sveikas, tavo kūnas gali išspręsti daugumą iškilusių problemų. Peršalimas, lengvas karščiavimas, uždegimai, traumos ir net lūžiai – sveikam kūnui nereikia daug medicininės priežiūros, kad būtų galima spręsti šias problemas. Mūsų darbas yra išlaikyti savo kūną sveiką, kad jis galėtų kovoti su vidinėmis ir išorinėmis atakomis.

Kaip suprasti, ar esi sveikas

Yra keletas dalykų, į kuriuos daktaras Ali rekomenduoja atkreipti dėmesį, kad suprastumėte, ar esate puikios formos: 

  • Psichologinė ir fizinė ištvermė: sveiki žmonės atsibunda žvalūs, dieną leidžia aktyviai ir pavargsta tik vakarais. 
  • Tiesi nugara: tai reiškia, kad visi kūno raumenys, nervai ir kaulai yra gerame stovyje. 
  • Sveikas miegas: sveiki žmonės greitai užmiega ir gerai miega. 
  • Geras apetitas: sveiki žmonės nejaučia jokio pasibjaurėjimo maistu ar nenori jo valgyti per daug. Jie valgo reguliariai ir su malonumu. 

Raukšlės, ratilai po akimis ir kitos problemos ne visada yra sveikatos problemų požymiai. Visi mes turime skirtingus genus ir fiziologinius bruožus, kurie lemia senėjimo greitį. Tai matyti, jei pažvelgsite į kunigaikštienes, Meghan ir Catherine: tai, kad Catherine atrodo šiek tiek vyresnė, dar nereiškia, kad ji yra mažiau sveika. 

REKLAMA

Patarimas: atkreipkite dėmesį į pirmuosius sveikatos problemų požymius. Jei greičiau pavargstate, blogiau miegate ar valgote daugiau ar mažiau nei įprasta, turite kreiptis į specialistą.

Norėdami nustatyti sveikatos problemas, pažvelkite į liežuvį

Liežuvis yra puikiai parodo, kas vyksta kūno viduje. 

  • Jei liežuvio galiukas yra raudonas, tai gali reikšti širdies problemas arba valgote per daug angliavandenių, pavyzdžiui, šokolado ir kitų saldumynų. 
  • Pilka apnaša rodo vidurių užkietėjimą ir reiškia, kad žarnynas veikia netinkamai. 
  • Tamsiai raudonos dėmės yra anemijos požymis. 
  • Geltona plokštelė gali rodyti su kepenimis susijusias problemas. 
  • Gilios liežuvio linijos gali būti opos ar gastrito simptomas. 
  • Raukšlėtas liežuvis su skaidriu seilių sluoksniu reiškia, kad jums trūksta vandens. 

Patarimas: žiūrėdami į veidrodį, laikas nuo laiko pažiūrėkite į liežuvį. Jei spalva pasikeitė arba galite pamatyti apnašų ar raukšlių, turėtumėte kreiptis į specialistą.

Mitybos patarimai Didžiosios Britanijos karalienei

Mityba yra vienas iš svarbiausių dalykų mūsų sveikatai. Žmonėms, norintiems gyventi ilgai, daktaras Ali pateikia šiuos patarimus: 

  • Jei galite, valgykite ūkyje užaugintą maistą. 
  • Valgykite šviežius vaisius ir daržoves, o ne konservuotus. 
  • Valgykite pakankamai baltymų. Vegetarai mėsos baltymus turėtų pakeisti tofu, varške, migdolų pienu ir kitais maisto produktais. 
  • Vaisių sultis pakeiskite morkų, obuolių, imbiero ir salierų sultimis. Kasdien išgerkite 6–8 stiklines vandens. 
  • Valgykite mažiau raudonos mėsos ir pakeiskite ją vištiena ar kalakutiena. Nustokite valgyti keptą maistą, sūrį, grybus ir citrusinius vaisius (išskyrus apelsinus ir mandarinus). 
  • Valgykite kuo mažiau druskos. Kartą per savaitę valgykite tik vaisių, daržovių sriubas ir gerkite vandenį. 

Patarimas: žiūrėkite, ką valgote. Ne visi gali sau leisti nusipirkti ūkyje pagamintą maistą, tačiau visi gali sumažinti rūkytų, keptų ir užkandžių maistą.

REKLAMA

Sveikas maistas pusryčiams, pietums ir vakarienei

Svarbus ne tik maisto kiekis ir kokybė, bet ir laikas, kada valgote. Daktaras Ali pateikia šiuos patarimus: 

  • Ryte valgykite lengvą, bet daug baltymų turintį maistą, pavyzdžiui, kiaušinius, migdolus ir varškę. Taip pat galite pridėti vaisių, dribsnių ar jogurto. 
  • Pietūs turėtų būti kaloringiausias dienos valgis. Geriausias derinys yra daržovės + baltymai + angliavandeniai, pavyzdžiui, kalakutiena, salotos ir bulvės. Galite suvalgyti ne per saldų desertą. 
  • Jūsų vakarienė turėtų būti lengva. Vakarieniauti turėtumėte iki 19 – 20 val. Venkite aštraus, sunkaus ir saldaus maisto – juos suvirškinti reikia daugiau laiko, todėl gali pablogėti miego kokybė. 

Patarimas: Sudarykite meniu prieš savaitę ir į darbą atsineškite sveiko maisto. „Sunkų“ maistą reikia valgyti pirmoje dienos pusėje.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų