Valstiečių siūloma lengvata automobiliams sukėlė prieštaringą reakciją: jau geriau apmokestinti visus

Priemonių, kaip kovoti su klimato kaita ir aplinkos tarša ieško daugybė šalių. Ne išimtis ir Lietuva. Štai Seime užgimė pasiūlymas, kuriuo būtų skatinama įsigyti ekologiškesnius automobilius, tačiau eksperto teigimu, naujasis siūlymas veikiau primena viešųjų ryšių akciją, o ne rimtus ketinimus.

9

Aplinkos apsaugos komitete dirbantys „valstiečiai“ Virginija Vingrienė ir Kęstutis Mažeika numatė, kad nuo 2019 metų sausio būtų galima taikyti lengvatinį pridėtinės vertės (PVM) mokestį hibridinių variklių, o taip pat elektra ar kita atsinaujinančia energija varomoms transporto priemonėms ir jų remontui.

Pataisos numato, kad hibridinių variklių transporto priemonėms būtų taikomas 9 proc. PVM tarifas, o 5 proc. – visiškai ekologiškoms ar naudojančioms atsinaujinančią energiją transporto priemonėms. Siūloma, kad tokios pataisos galiotų iki 2025 metų.

K. Mažeika tv3.lt komentuoja, kad tikimasi, jog toks žingsnis vairuotojus paskatintų įsigyti aplinkai draugiškesnius automobilius.

„Tai galbūt nėra pakaitalas (visų automobilių apmokestinimui – tv3.lt), bet suprantame, kad reikia žmonėms paskatinimo. Juo labiau, kad elektromobiliams ir kitiems atsinaujinančia energija varomiems automobiliams nėra infrastruktūros. Manoma, kad iki 2025 metų būtų galima sukurti tą infrastruktūrą ir tada jau žmonės patys imtų pirkti tuos automobilius“, – sako K. Mažeika.

(9 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Autobusų, taksi ir elektrinių automobilių eismo juostos

Automobilių verslo ekspertas: politikai sau bando užsidirbti balus

Nepriklausomas automobilių verslo ekspertas Rokas Knyva naujienų portalui tv3.lt komentuoja, kad ekonomiškai žiūrint PVM lengvata skirta būtiniems, plataus vartojimo produktams, o tokie automobiliai – toli gražu ne pirmo būtinumo prekė. Jo nuomone, ir realios naudos šis pakeitimas neatneštų, nes vairuotojai šių automobilių nesirenka ne dėl kainos.

Hibridiniai ir elektra varomi automobiliai sudaro minimalią dalį tiek naujų automobilių rinkos dalyje, tiek bendrame Lietuvos lengvųjų automobilių parke. Natūralu, kad tie keli šimtai papildomai nupirktų automobilių dėl lengvatos, turbūt, nedarytų jokios įtakos taršai. Gal vienam kitam tai galėtų turėti įtakos renkantis automobilį, bet ne tai lemia transporto priemonės pasirinkimą. Kaina svarbus dalykas, bet jei net šiandien pasižiūrėtume į tų gamintojų, kurie siūlo hibridus, tai jie sava kaina neišsišoka aukščiau kitų. Vadina ne tai lemia apsisprendimą pirkti ar nepirkti hibridinių automobilių“, – sako R. Knyva.

REKLAMA

Jo teigimu, niekas pasaulyje netaiko PVM lengvatų transporto priemonėms, tad pasiūlymas iš prigimties – ydingas. R. Knyvos nuomone, tokio pasiūlymo naudą jaustų tik politikai, pasiūlę šią idėją.

„Viešąja prasme uždėtų balus pasiūlymo iniciatoriams. Šis pasiūlymas, kokia forma dabar pateiktas, atrodo tik, kaip viešųjų ryšių akciją, balams sau uždirbinėti. Jis realios padėties niekaip nepakeis.

Beje, neabejoju, kad siūlymas nebus priimtas“, – teigia ekspertas.

Mažinant taršą siūlo mokesčius

Automobilių eksperto įžvalgomis, norint mažinti taršą reikėtų vadovautis kitų šalių naudojamais mechanizmais apmokestinant transportą.

„Dažniausiai transportas, kaip tarši priemonė, yra reguliuojamas tam tikrais taršos mokesčiais vienokia ar kitokia forma. Gali būti tiesiogiai, priklausant nuo darbo tūrio ar CO2 parametrų – šie dalykai tarpusavyje koreliuoja. Gali būti registracijos metu vienkartinis naudojimo mokestis, gali būti kasmėnesiniai, kasmetiniai, patys įvairiausi mokesčių mechanizmai. Bet tai yra tam tikri mokesčiai, kurie skirti konkrečiai transporto priemonei ir tada tokiu būdu valstybės pradeda reguliuoti, kokios transporto rūšys joms yra prioritetinės.

Tuomet jau lengvatos atsiranda būtent tokiems mokesčiams“, – pataria R. Knyva.

Pasak jo, net ir tinkamos infrastruktūros elektromobiliams išplėtimas tik laikinai padidintų susidomėjimą šiais automobiliais. Visgi geriausia priemonė – tam tikri mokesčiai.

Tuo tarpu dabartinio pasiūlymo iniciatorius K. Mažeika tvirtina, kad įvedus visuotinį senų automobilių apmokestinimą, būtų paliestas jautriausias gyventojų sluoksnis.

„Jiems automobilis nėra prabangos dalykas, jie važiuoja nepramogauti kur nors, bet jiems tai darbo priemonė. Manau, nuskriaustume tą dalį žmonių ir tikrai neišspręstume tos problemos. Tik pagilintume. O ši priemonė paskatintų dalį viduriniojo sluoksnio gyventojų įsigyti elektromobilius ir taip prisidėti prie klimato kaitos mažinimo“, – sako parlamentaras.

REKLAMA

(6 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Vilniuje Viešosios tvarkos pareigūnai patruliuos elektromobiliais

Bet koks skatinimas turėtų naudos

Priešingą nuomonę turi dabartinis Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Vitaldas Milius. Jis tv3.lt portalui komentuoja, kad šiuo metu Lietuvos automobilių parką iš esmės sudaro 15 metų ar senesni automobiliai, tad bet koks apmokestinimas skatintų rinktis gal ir paprastesnius, bet naujesnius automobilius.


Rašyti komentarą...
P
Petras
2018-02-20 08:00:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
Prichvatizatoriaus švogeris valdžioj jau lenkia įstatymus savo giminių pusėn. Kolkas jie brangūs ir neparuošta įkrovimo stotelių,o Lietuvos dažnam mužikėliui nepasiekiami. Tai kodėl prisidengiant ekologija tokiais automobiliais nevažinėja LR valdininkai ir policininkai?
Atsakyti
-1

A
Antikorupcas
2018-02-24 16:44:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
Čia verslininkų (auto salonų) Juodos machinacijos per seimųnų tinklus. Senas automobilis ar naujas - jokio skirtumo, juk techniniai reikalavimai visiems vienodi, ir kalbėti apie senų automobilių taršą yra didžiausia nesąmonė. Ir kokiu pagrindu galima apmokestinti senesnius automobilius? Tik todėl, kad jie senesni? Bet čia groja korupciniai smuikai, reikia, kad pirktų daugiau naujus automobilius. Kaip sakant, ranka ranką plauna. O visos tos kalbos, tik noras mulkinti liaudį. Atseit ekologija, klimato kaita - absurdas. Tas pats ir su elektromobiliais. Užveža, bet mažai perka, nes nėra infrastruktūros, o ir kaina nerealiai didelė. Bandoma iškišti juos per Teleloto ir pan.
Atsakyti
0

h
hibrid
2018-11-20 19:31:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
geriau didinkim mokescius branginkim viska vazinekim su senais trantais ir jokiu lengvatu neduokim. taip supratau is straipsnio eksperto nuomones.. o del ekologojos kazkas cia rase kad salia konteinerio gyvenat siuksles nesmirda..:) as manau kad hibridiniams ir ev automobiliams lengvata butu labai naudinga. bet musu valdzia neturi galios ivesti protingus pasiulymus.ir aisku zmoniu visokiu ira geriau pilkas tautos dyzelinis pasatas nei prius. bet seimui juk tauta rupi.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (5)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų