• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Virš 1,5 mln. arba daugiau kaip pusė šalies gyventojų turi vairuotojo pažymėjimus. Kartais jie pametami ar pavagiami, taip pat baigiasi jų galiojimas, o kartais pažymėjimas yra išduodamas pirmą kartą. Iki šiol įprastine tvarka pažymėjimai buvo išduodami per 10 dienų, tačiau šis terminas ilginamas perpus.

Virš 1,5 mln. arba daugiau kaip pusė šalies gyventojų turi vairuotojo pažymėjimus. Kartais jie pametami ar pavagiami, taip pat baigiasi jų galiojimas, o kartais pažymėjimas yra išduodamas pirmą kartą. Iki šiol įprastine tvarka pažymėjimai buvo išduodami per 10 dienų, tačiau šis terminas ilginamas perpus.

REKLAMA

Tai numato Vidaus reikalų ministro įsakymo projektas, kurį parengė valstybės įmonės „Regitra“ specialistai.

Jų įsitikinimu, turėdami ilgiau laukti savo pažymėjimų gyventojai nepatirs nepatogumų, nes ir toliau galės juos gauti greitai, jei sutiks mokėti daugiau.

Patogu laukti ilgiau arba mokėti daugiau?

Oficialiai registruotame vidaus reikalų ministro įsakymo projekto lydraštyje primenama, kad nuo 2024 m. liepos 1 d. valstybės įmonė „Regitra“ pradeda teikti naują paslaugą – vairuotojo kvalifikacijos kortelės išdavimas.

Vairuotojo kvalifikacijos kortelės bus išrašomos kartu su vairuotojo pažymėjimais, naudojant tą pačią kompiuterinę įrangą, todėl esą padidės darbų apimtys ir apkrovos išrašant naujus (papildomus) dokumentus.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojo kvalifikacijos kortelė bus reikalinga tiems C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų vairuotojams, kurių vairuotojo pažymėjime prie kategorijų nėra įrašytas ES kodas (95).

REKLAMA

„Atsižvelgiant į tai, kad vairuotojo kvalifikacijos kortelės išdavimas bus papildoma nauja paslauga, todėl vairuotojo pažymėjimo, užsakyto bendra tvarka (išdavimas per 10 darbo dienų), pagaminimą per nustatytą terminą užtikrinti bus sudėtinga dėl padidėjusio gamybos poreikio“, – nurodoma įsakymo projekto lydraštyje.

Pasak jo autorių, kadangi ketinama nustatyti, kad vairuotojo kvalifikacijos kortelė pagaminama ir paruošiama įteikti per 15 darbo dienų, tikslinga vairuotojo pažymėjimų ir vairuotojo kvalifikacijos kortelių išdavimo bendra tvarka terminus suvienodinti ir nustatyti 15 darbo dienų terminą.

REKLAMA
REKLAMA

Paprastai kalbant, įsakyme yra numatoma vairuotojo pažymėjimų išdavimo terminą prailginti 50 proc. – tam numatyti ne 10 darbo dienų, o 15 darbo dienų.

„Pakeitus vairuotojo pažymėjimo išdavimo bendra tvarka terminą į 15 darbo dienų būtų užtikrintas maksimaliai kokybiškas paslaugos suteikimas (rezultato įteikimas) laiku.

Klientams tai nesukels jokių nepatogumų, nes lieka galioti iki šiol galiojanti nuostata, kad vairuotojo pažymėjimas pareiškėjo pageidavimu gali būti išduodamas skubos tvarka per 1 arba 3 darbo dienas“, – kad laukti ilgiau arba mokėti daugiau yra patogu, yra įsitikinę „Regitros“ specialistai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sunkvežimių vairuotojų Lietuvoje yra beveik 90 tūkst. Jeigu kortelių ir reikėtų visiems jiems, jų būtų kur kas mažiau nei 1,5 mln. visų vairuotojų, kuriems pažymėjimo gavimas prailgs.

Kiek uždirba iš vairuotojų pažymėjimų

„Regitra“ nurodo tokius dabartinius vairuotojų pažymėjimų išdavimo įkainius:

  • per 10 darbo dienų – 14,19 euro;
  • per 3 darbo dienas – 22,88 euro;
  • skubos tvarka per 1 darbo dieną – 37,36 euro.

Sprendžiant iš viešai skelbiamų „Regitros“ viešųjų pirkimų sutarčių, tušti vairuotojų pažymėjimų blankai yra perkami iš bendrovės „Lodvila“. Vieno tokio tuščio pažymėjimo kaina yra 1,97 euro.

REKLAMA

Į tuščius pažymėjimus lazeriu graviruojami kiekvieno vairuotojo asmeniniai duomenys, pvz.: gimimo data, asmens kodas ir kt.

Sprendžiant iš viešųjų pirkimų sutarčių, „Regitra“ tai daro trimis graviravimo įrenginiais „Muehlbauer SCP 60“, kuriuos už 528 tūkst. eurų pirko iš bendrovės „Atea“.

Pagal pirkimo sutartį, šiems įrenginiams yra taikoma 3 metų garantija, o tiekėjas turi užtikrinti, kad atsarginės dalys jiems būtų tiekiamos bent 8 metus.

REKLAMA

Sutartyje taip pat numatyta, kad kiekvienas įrenginys per valandą personalizuoja 70 pažymėjimų blankų (210 – visi trys).

Per trejus metus trys įrenginiai turi galutinai išgravituoti nuo 150 tūkst. iki 210 tūkst. vairuotojo pažymėjimų.

Jei tarsime, kad per 3 metus įrenginiai nusidėvės ir toliau nebus tinkami eksploatuoti, tai padalijus graviravimo įrenginių kainą kiekvienam iš planuojamų pagaminti pažymėjimui, išeitų nuo 2,51 iki 3,52 euro.

Sudėjus vieno blanko ir jo graviravimo savikainą, išeitų maždaug 4,5–5,5 euro.

Graviruoti pažymėjimus lazeriniais įrenginiais turėjo išmokti 5 „Regitros“ darbuotai. Jeigu jie uždirba vidutinį 2360 eurų įmonėje mokamą atlyginimą per vienerius metus jie turėtų kainuoti 141,6 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šią sumą padalijus iš 50–70 tūkst. vienetų pažymėjimų, kuriuos jie turi išgravituoti per metus, kiekvienam pažymėjimui jį gaminančio darbuotojo kaina išeitų nuo 2,02 iki 2,83 euro.

Pridėjus tai prie pažymėjimų savikainos, ji padidėtų iki 6,52 iki 8,33 euro. Ir tai vis tiek yra gerokai mažiau nei už vairuotojo pažymėjimą prašo „Regitra“.

Beje, pernai „Regitra“ gavo 30 mln. eurų pajamų ir uždirbo beveik 4,9 mln. eurų grynojo pelno (ankstesniais metais – atitinkamai 27,3 mln. ir 3,7 mln.).

Taigi veikiausiai ji turi pinigų, kad nupirktų daugiau įrangos ir pasamdytų daugiau darbuotojų, kad pažymėjimai būtų išduodami greičiau ir kad gyventojams nereikėtų mokėti daugiau už greitesnę jų gamybą.

Kodėl išvis reikia mokėti
Kodėl išvis reikia mokėti
už jų atnaujinima? Kokią pridėtinę vertę gauna žmogus už tuos pinigus? Ne žmogus sugalvojo tuos galiojimo terminus, o valstybė ,tegu ji ir moka už tuos atnaujinimus. Žmogus turi mokėti tik kartą kai išsilaiko egzaminus ir gauna tą pažymėjimą. Rinkti mokesčius galima tik tada jei žmogus pats kaltas dėl pažymėjimo praradimo .
Tai gal Regitroje vidutinis uždarbis per didelis. Ten žiūriu kontora dar ta, monopolistinės paslaugos ir savivalė su įkainiai, jau nekalbu apie visokius teisės aktus, kurie tik apsunkina, o ne lengvina vairuojančių naštą. Pažymų kontora, o ne šiuolaikiška įmonė.
Va čia tai valstybė,suprantu,runkelius reikia nulupt,kitaip nebus runkelių
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų