Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vasarą Lietuvos keliuose vairuotojų laukia naujovė – prietaisas, kuris vadinamas „nuotoline akimi“. Jis nustatys ne tik pravažiuojančių automobilių taršą, bet ir galės užfiksuoti automobilių numerį, atpažins transporto priemonių savininkus. Skelbiama, kad specialūs matavimo prietaisai atsidurs ne mažiau kaip penkiose Vilniaus vietose.

Vasarą Lietuvos keliuose vairuotojų laukia naujovė – prietaisas, kuris vadinamas „nuotoline akimi“. Jis nustatys ne tik pravažiuojančių automobilių taršą, bet ir galės užfiksuoti automobilių numerį, atpažins transporto priemonių savininkus. Skelbiama, kad specialūs matavimo prietaisai atsidurs ne mažiau kaip penkiose Vilniaus vietose.

REKLAMA

Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyriausiasis specialistas Paulius Žvirblis naujienų portalui tv3.lt sakė, kad transporto priemonių savininkų laukia „neramūs laikai“.

„Artimiausiu metu aplinką itin teršiančių automobilių savininkų laukia neramūs laikai. Jau nuo vasaros tokias transporto priemones nustatys „nuotolinė akis“, kuri matuos ne tik išmetamus teršalus, bet fiksuos automobilio numerį ir identifikuos jo savininką“, – teigė ministerijos atstovas.

Paaiškino, ar vairuotojai sulauks įspėjimų arba baudų

Kaip sakė P. Žvirblis, „nuotolinė akis“, kuri galės nustatyti ne tik transporto priemonių taršą, bet taip pat ir automobilio savininką, padės surinkti visus reikiamus duomenis tolimesnei analizei.

REKLAMA

„Projekte naudojama kilnojama nuotolinės transporto priemonių taršos stebėsenos įranga taip pat gali identifikuoti transporto priemonių registracijos numerį ir matuoti papildomus parametrus: aplinkos oro temperatūrą, kelio nuolydį, transporto priemonės greitį.

Šiuos parametrus naudoti numatyta tik tolesniam duomenų apdorojimui – transporto priemonės taršos vertinimui realiomis važiavimo sąlygomis, tad registracijos numeris naudojamas transporto priemonės techninių parametrų identifikavimui“, – teigė pašnekovas.

Kalbama, kad bent jau kol kas už taršias transporto priemones vairuotojams nebus skiriamas įspėjimas ar kita administracinė nuobauda.

„Lietuvoje transporto priemonių tarša nuotoliniu būdu nebuvo matuota. Projektas informacinio pobūdžio, kurio tikslas įvertinti transporto priemonių parko taršą realiomis važiavimo sąlygomis, atsižvelgiant į transporto priemonių amžių, degalų rūšį, kategoriją. Šio projekto apimtyje nenumatyta taikyti įspėjimų ar kitos administracinės atsakomybės“, – sakė ministerijos atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

Įrengti taršos matavimo priemones numatoma Vilniaus centrinėje dalyje ir įvažiavimo į miestą ruožuose – Santariškėse, Vilkpėdėje, Valakupiuose ir Aukštuosiuose Paneriuose.

Transporto tarša nuotoliniu būdu matuojama Švedijoje, Ispanijoje, Danijoje, Jungtinėje Karalystėje, Bulgarijoje, Austrijoje, Lenkijoje, Šveicarijoje, JAV, Vokietijoje ir kitose šalyse.

Pavyzdžiui, kai kuriose JAV valstijose identifikuojamos labiausiai ir mažiausiai teršiančios transporto priemonės, apie tai pranešama jų savininkams ir prašoma nuvykti pasitikrinti išmetamų teršalų kiekį. Mažiausiai teršiančių automobilių savininkai informuojami, kad kitos periodinės techninės apžiūros metu jų transporto priemonės išmetamas oro teršalų kiekis nebus tikrinamas.

Ispanijoje tokiu būdu pavyko nustatyti sunkiųjų transporto priemonių manipuliavimo taršos mažinimo sistema atvejus, atsakingiems asmenims netgi buvo iškeltos baudžiamosios bylos už gyventojų sveikatos sutrikdymą. 

REKLAMA
REKLAMA

Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) duomenimis, Lietuvoje kelių transporto sektorius išmeta 62 proc. viso per metus išmetamo azoto oksidų, 13 proc. anglies monoksido ir 23 proc. kietųjų dalelių KD2,5 kiekio. 

Lietuvoje automobilio taršos lygis nustatomas per privalomąją transporto priemonių techninę apžiūrą, taip pat per  bendrus policijos, AAA ir Aplinkos apsaugos departamento reidus. 2020 m. šalies keliuose patikrinus 261 transporto priemonę, nustatyta 12 atvejų, kai  automobilių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršijo ribinius dydžius.

Įvertinus prietaiso parodytus rezultatus, bus svarstoma galimybė nuotolinę taršos stebėseną Lietuvoje vykdyti nuolat.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų