REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas Energija“ penktadienį pranešė keičiantis visų klientų sutartis – pasirinkusieji fiksuotas kainas bus perkelti į kintamos kainos planą „Birža“.

Nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas Energija“ penktadienį pranešė keičiantis visų klientų sutartis – pasirinkusieji fiksuotas kainas bus perkelti į kintamos kainos planą „Birža“.

REKLAMA

„Mes naikiname fiksuotos kainos planus esamiems ir būsimiems klientams ir visus perkeliame į tiesiogiai su birža susietą planą“, – spaudos konferencijoje sakė įmonės vadovas Vilius Juraitis.

„Tai reiškia, kad už elektros energiją klientai mokės pagal realias biržos kainas“, – pridūrė jis. 

Anot jo, vartotojai pradėti informuoti prieš valandą, penktadienį numatoma informuoti visus klientus. Jie į biržos planą bus perkelti per mėnesį. 

V. Juraičio teigimu, tokius pokyčius lėmė tai, kad nuo praėjusių metų pabaigos nuolat auga energetinių resursų kainos, todėl teikti vartotojams fiksuotos kainos planus tampa nebeįmanoma.

REKLAMA
REKLAMA

„Šių metų liepą tiek dujų kaina paaugo 360 proc., tiek Lietuvos elektros biržos kaina pasiekė rekordines aukštumas ir tiesiog prie dabartinių rinkos sąlygų, kai kainos auga nebe po kelis procentus per mėnesį, o auga dešimtimis procentų arba netgi kai kuriomis dienomis kartais, teikti vartotojams fiksuotos kainos planus tampa nebelabai įmanoma“, – sakė V. Juraitis.

REKLAMA

„Jeigu sakysime kad gal liepa buvo blogas mėnuo, nes buvo labai daug diskusijų ar atsinaujins dujų tiekimas „Nord Stream 1“ vamzdžiu, tai matome, kad rugpjūčio pirmos dienos indikuoja, kad 305 eurų už MW rekordas gali būti sumuštas visais 30 proc., kas veda į situaciją, kai nebelieka įrankių valdyti rizikas“, – kalbėjo jis. 

Pasak V. Juraičio, pirmosiomis rugpjūčio dienomis įmonė per dieną patirdavo šimtatūkstantinius nuostolius. 

„Šio mėnesio pirmos dienos parodė, kad buvo dienų, kai mes patyrėme penkių nulių zonoje esantį nuostolį per vieną dieną“, – teigė jis. 

REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas, ar „Perlas Energijai“ negresia žlugimas, V. Juraitis teigė jog priimtu sprendimu perkelti vartotojus į kitą planą buvo panaikinta dalis įmonei bei vartotojams galinčių kilti rizikų.  

„Dalį rizikų, kurios galėtų privesti prie nenorimo rezultato, mes, tiesiog, panaikinome“, – teigė jis.

Vis dėlto „Perlas Energijos“ vadovas teigia, jog šis įmonės sprendimas nereiškia planuojamo pasitraukimo iš nepriklausomų tiekėjų rinkos. 

„Perlas energija“ iki šiol turėjo biržos planus perkančius klientus. Mes žinome, kad ir kiti tiekėjai tokių klientų turi, ir matome, kad tų klientų dalis didėja. Mes manome, kad dalis klientų, kuriems nėra priimtini tokie planai, gali nutarti nutraukti sutartį, bet manome, kad daliai klientų tie planai bus priimtini, ir jie liks su mumis“, – kalbėjo V. Juraitis.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

V. Juraičio teigimu, vartotojai turės 30 dienų apsispręsti, ar likti įmonės klientais. Rugpjūtį jiems dar bus taikomi tarifai, kurie dabar numatyti sutartyse. 

„Pagal sutartis, kurias šiuo metu turime su klientais, daug kartų akcentuodavom, kad vartotojai bet kada gali išeiti ir mes sutartyje visus vartotojus esame informavę, kad prieš 30 dienų juos informavę galime pateikti jiems naujos kainos sudarymo metodiką ir jie gali pasirinkti, ar jie nori su ta kaina toliau likti mūsų klientais arba pasinaudoti galimybe išeiti iš susitarimo“, – sakė jis.

V. Juraitis mano, kad sprendimas vartotojus perkelti į kintamosios kainos planą pasiteisins. 

REKLAMA

„Jis yra gyvuojantis daugelį metų Europoje, Estijoje yra labai populiarus, Skandinavijoje yra labai populiarus (...). Mes manome, kad tai yra veikiantis planas, kurį, tiesiog, reikia paimti ir pritaikyti Lietuvoje“, – teigė „Perlas Energijos“ vadovas.  

Jis pripažino, kad įmonės sprendimas perkelti vartotojus į kitą kainodaros planą turės neigiamų padarinių reputacijai. 

„Turbūt suprantate, kad reputacijoje mes taškų nesusirinksime“, – teigė V. Juraitis. 

Jo teigimu, elektros rinkai nuo praėjusių metų buvo suduoti trys smūgiai, lėmę didelius dujų, o kartu ir elektros kainų pokyčius. 

„Praėjusių metų gruodžio mėnuo, kai iš esmės įsisiūbavo dujų krizė ir buvome pasiekę rekordą, kuomet tikėjomės, kad po gruodžio atėjus šiltesniems mėnesiams situacija stabilizuosis. Bet, kaip visi matėme ir matome, kai prasidėjo karas tarp Rusijos ir Ukrainos, kuris šovė tiek elektros, tiek dujų kainas į naujas aukštumas“, – teigė V. Juraitis. 

REKLAMA

„Deja, bet birželį-liepą įvyko trečiasis smūgis, kuris yra be galo didelis“, – sakė jis.

„Perlas Energija“ turi apie 180 tūkst. klientų.

Energetikos ministerija prašo VERT ir VVTAT įvertinti „Perlas energijos“ veiksmų teisėtumą

Nepriklausomam elektros energijos tiekėjui „Perlas energija“ informavus savo klientus apie naikinamus fiksuotos kainos planus, pakeičiant juos tiesiogiai su birža susietu planu, Energetikos ministerija kreipsis į Valstybinę energetikos reguliavimo tarybą (VERT) ir Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), prašydama įvertinti tokio veiksmo teisėtumą.

„Vartotojai, pasirinkdami fiksuotos kainos planus, turėjo lūkesčių, jog tai infliacijos akivaizdoje padės jiems prognozuoti savo išlaidas. Dabar dėl vienašališkų įmonės veiksmų jie to netenka. Aš, kaip ministras, visada būsiu vartotojų ir jų lūkesčių užtikrinimo pusėje“, - sako energetikos ministras Dainius Kreivys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak D. Kreivio, ministerija šiuo metu vertina susidariusią padėtį elektros energetikos rinkoje, o VERT bei Vartotojų teisių apsaugos tarnybos prašo atlikti teisinį įvertinimą ir užtikrinti vartotojų interesus.

„Dėl Rusijos energetinio šantažo aukštos kainos yra daugumos ES šalių problema, tačiau nėra teisinga nepasiteisinusią verslo riziką perkelti ant vartotojo pečių“, - sako ministras. Jis taip pat tikisi, jog suveiks konkurencija, ir rinkoje esantys kiti tiekėjai galės pasiūlyti patrauklius fiksuotos kainos planus. 

Energetikos ministerija primena vartotojams, jog jie visada turi galimybę keisti elektros energijos tiekėją ir ragina kitus rinkos tiekėjus teikti patrauklius fiksuotos kainos pasiūlymus.

REKLAMA

Sutartis su nepriklausomu tiekėju pasirašę trečiojo liberalizacijos etapo klientai gali be jokių pasekmių grįžti į visuomeninį tiekimą.

Ministerija taip pat atkreipia dėmesį, jog, remiantis VERT išaiškinimu, visi bendrovės „Perlas energija“ pranešimus gavę pirmojo ir antrojo liberalizacijos etapo klientai gali ir nepritarti siūlomoms sąlygoms, reikalauti sutarties sąlygų užtikrinimo arba nutraukti sutartį – tam tereikia laisvos formos rašytinio nesutikimo.

Vartotojui išreiškus nepritarimą pasiūlytam sutarties pakeitimui, tačiau nenurodžius, kad jis pageidauja nutraukti sutartį, lieka galioti tokios sutarties sąlygos, dėl kurių šalys jau yra sutarusios.

REKLAMA

Klientai, norintys nutraukti turimą sutartį, turėtų peržiūrėti sutarties nutraukimo sąlygas, joje nurodytus tiekėjo informavimo terminus ir būdus. Jeigu sutartis neterminuota, dažnai užtenka tik informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų ir sutartis nutrūksta. Nutraukiant elektros energijos tiekimo sutartį su fiksuota kaina, klientas turi grąžinti suteiktas nuolaidas, jei jos buvo taikomos.

VERT perspėja laikytis sutarčių sąlygų

Nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas energija“ paskelbus apie fiksuotų kainų planų naikinimą, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) teigia, kad rinkoje išaugus elektros energijos produkto kainai, tiekėjai gali teikti siūlymus keisti jau sudarytų sutarčių sąlygas, tačiau tam būtinas vartotojo sutikimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

VERT teigimu, vartotojas, gavęs informaciją apie tiekėjo ketinimą pakeisti sutarties sąlygas, turi teisę per 30 dienų raštu ar elektroniniu paštu atsakyti tiekėjui, ar pritaria sutarties pakeitimui ar ne ir nutraukti sutartį.

„Vartotojui išreiškus nepritarimą pasiūlytam sutarties pakeitimui, tačiau nenurodžius, kad pageidaujama nutraukti sutartį, lieka galioti tokios sutarties sąlygos, dėl kurių šalys jau yra sutarusios“, – pranešė VERT.

VERT ragina nepriklausomus tiekėjus laikytis sutarčių sąlygų keitimo ir sutarčių nutraukimo tvarkos, nepiktnaudžiauti verslininko kaip stipresniosios sutarties šalies padėtimi ir nediskredituoti elektros rinkos liberalizacijos proceso.

REKLAMA

Taryba taip pat pranešė kontroliuosianti, kaip nepriklausomi elektros energijos tiekėjai vykdo sutartinius įsipareigojimus.

Viceministras: „Perlo Energijos“ sprendimas gali turėti įstatymo pažeidimo požymių

Energetikos viceministras Albinas Zananavičius sako, kad toks sprendimas gali turėti įstatymo pažeidimo požymių. 

„Mūsų pozicija remiasi Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) išaiškinimu, diskutavom apie tai su VERT kolegomis, priėjome išvados, kad pasiūlytas „Perlo energijos“ sprendimas gali turėti tikrai įstatymo pažeidimo požymių, galutiniai teisiniai verdiktai bus pateikti šiek tiek vėliau“, – žurnalistams penktadienį sakė viceministras. 

REKLAMA

Jis taip pat kalbėjo, kad visi signalai rodo, jog kol kas kiti nepriklausomi tiekėjai panašių pokyčių nenumato. 

„Priešingai, jau turime signalų, kad netgi ir vartotojai, kurie atsisakys tęsti bendradarbiavimą su „Perlo energija“, turės naujus pasiūlymus, tam reikia šiek tiek laiko“, – sakė V. Zananavičius. 

Paklaustas apie elektros kainų kompensavimą, viceministras kalbėjo, kad visi variantai svarstomi, tačiau sprendimai šiuo klausimu tikriausiai bus rudenį. 

Kiti tiekėjai savųjų planu nekeičia

Kiti tiekėjai sako, kad tokių veiksmų nessiims. Sąlygos klientams nebus keičiamos, penktadienį BNS sakė „Ignitis grupės“ ryšių su visuomene vadovas Artūras Ketlerius.

REKLAMA
REKLAMA

„Visada akcentavome savo patikimumą – mes nekeičiame sąlygų klientams, jie gali būti ramūs, jeigu jie pasirinko fiksuotą planą, jie tą planą ir turės“, – teigė jis. 

„Enefit“ vadovas Vytenis Koryzna BNS sakė, kad sutarčių keitimui nėra pagrindo, nes bendrovė įvertino galimas rizikas rinkoje.

„Kalbant apie sutartis su vartotojais – gerbiame savo klientus ir į sutartis žiūrime rimtai, priežasčių jas keisti ar koreguoti nematome, nes stengiamės apskaičiuoti rizikas rinkoje, nuo jų apsidrausti. Fiksuotų kainų sutartys yra dviejų arba šešių metų“, – kalbėjo V. Koryzna.

„Elektrum Lietuva“ atstovė BNS sakė, kad bendrovė vykdys klientams duotus įsipareigojimus ir jų nekeis.

„Tokių planų neturime, dirbame stabiliai ir vykdome savo įsipareigojimus klientams – kokia kaina fiksuota, už tokią ir tiekiame. Šiuo požiūriu pas mus niekas nesikeičia. Kurį laiką gyventojus informavome, kad reikia fiksuoti kainą, nes ji kils, tai dabar ir matome“, – teigė bendrovės komunikacijos projektų vadovė Jūratė Rupšienė. 

Dalinamės pilnu „Perlas Energija“ laišku:

Gerb. „Perlas Energija“ kliente,

pernai metų gruodžio mėnesį dujų trūkumo Europoje nulemta energetinė krizė lėmė spartų dujų kainų kilimą, o dujų kaina daro tiesioginę įtaką elektros kainai. Vis dėlto iki prasidedant karui Ukrainoje mes kaip nepriklausomas elektros energijos tiekėjas naudodami vidinius resursus siekėme ir sėkmingai sugebėjome užtikrinti gerą elektros kainą savo klientams.

REKLAMA

Deja, šiemet prasidėjęs karas Ukrainoje palaipsniui situaciją pavertė visiškai nevaldoma: rusams ribojant dujų tiekimą, jų kainos smarkiai šovė į viršų ir per vienerius metus iki šių metų liepos mėnesio augo 360 proc., atitinkamai keldamos ir elektros kainas visoje Europoje. Iki pat dabar net gyvendami šiuo nenuspėjamu laikotarpiu, Jums pirkdami elektrą vis didėjančia savikaina, gebėjome rizikas valdyti ir išlaikyti žemą elektros kainą.

Deja, birželio mėnesį rusams nusprendus iš esmės apriboti dujų tiekimą Europos valstybėms dar labiau, elektros kainos šovė į neregėtas aukštumas, situacija tapo nekontroliuojama ir visiškai nebenuspėjama. Jokie mūsų vidiniai resursai ir išorinės rizikų valdymo priemonės nebėra pakankamos išlaikyti esamą elektros kainą klientams – esame priversti priimti itin sunkų sprendimą ir keisti savo elektros energijos kainodarą tiek esamiems, tiek būsimiems klientams, atsisakydami fiksuotos kainos planų.

Šiuo pranešimu informuojame, kad remdamiesi su Jumis UAB "Perlas Energija" sudarytos Elektros energijos pirkimo-pardavimo ir persiuntimo paslaugos teikimo buitiniams vartotojams sutarties Nr. 44870830642921 (toliau – Sutartis) 7.4 ir 3.4 punktais, keičiame Jūsų objektui nr. 12229970 elektros energijos planą (elektros energijos kainos apskaičiavimo mechanizmą) iš fiksuoto plano į kintamos kainos planą „Birža“. Naujas elektros planas įsigalios nuo rugsėjo 5 dienos.

REKLAMA

Laiko zonų kiekis Jūsų objekte ir pasirinktas ESO planas nesikeičia. Remiantis Sutarties 7.4 punktu, tiekėjas gali vienašališkai keisti Sutarties sąlygas, įskaitant ir kainas bei planą, įspėdamas klientus likus mažiausiai 30 (trisdešimčiai) kalendorinių dienų iki pasikeitusių ar naujų Sutarties sąlygų įsigaliojimo dienos.

Pagrindinė mūsų veiklos vertybė visada buvo sąžiningumas – nuo pat pirmų veiklos dienų klientams sąžiningai rodėme kainodarą, neturėjome ir neturime jokių paslėptų mokesčių ir žvaigždučių sutartyse. Ir šiuo sudėtingu laikotarpiu norime elgtis sąžiningai, o planų keitimą iš fiksuotos kainos į susietos su birža matome sąžiningiausiu įmanomu žingsniu šiandieniniame kontekste, kai energetikos rinka yra absoliučiai nekontroliuojama.

Turėdami su birža susietos kainos planą klientai galės aiškiai matyti kainos pokyčius biržoje ir mokėti realią elektros kainą, žinodami, kodėl kaina yra tokia, kokia yra. Jei nesutinkate su minėtais Sutarties pakeitimais (t.y. plano pakeitimu į planą „Birža“), turite teisę per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo informacijos apie Sutarties sąlygų keitimą pateikimo dienos Sutartį nutraukti.

Tai padaryti galite pasirašydami sutartį su kitu tiekėju (tokiu atveju sutartis su Perlas Energija bus nutraukta automatiškai) arba kreipdamiesi el. paštu [email protected] arba darbo dienomis telefonu +370 521 25555. Nutraukus Sutartį, galite sudaryti naują sutartį su kitu nepriklausomu elektros tiekėju. To nepadarius, jei priklausėte pirmajam arba antrajam elektros energijos tiekimo rinkos liberalizavimo etapui – elektra Jums bus tiekiama pagal garantinio tiekimo sąlygas, o jei priklausėte trečiajam etapui – tiekimą Jums vykdys visuomeninis tiekėjas.

REKLAMA

Kas yra planas „Birža“? Tai planas, kurio galutinė elektros kaina vartotojui yra apskaičiuojama remiantis realia elektros rinkos kaina NORD POOL didmeninėje elektros biržoje, kurioje elektrą perka tiekėjai. Šis planas reiškia, kad elektros kaina gali kisti kiekvieną mėnesį, priklausomai nuo to, kokia ji bus elektros energijos biržoje, tačiau yra sąžininga, nes labiausiai atspindi realią rinkos situaciją. Kaip apskaičiuojama Birža plano tiekimo paslaugos kaina klientams, kurie TURI išmaniuosius (valandinius) skaitiklius?

Sudauginami valandiniai kliento vartojimo duomenys su atitinkamos valandos Nord Pool biržos kainomis. Šie skaičiai yra susumuojami ir padalinami iš bendros valandinių vartojimo rodmenų sumos. Taip gaunama kliento suvartotos elektros biržos savikaina vienai kilovatvalandei. Prie šios sumos yra pridedamas PVM, tiekimo paslaugos mokestis ir valstybės reguliuojamos kainos dalys.

šis tiekėjas turėtų bankrutuoti. Nesilaiko sutarties. O žinot kodėl nesilaiko, nes jie tik tarpininkai, o ne elektros tiekėjas. Ką gali tiekti įmonė turinti 6 darbuotojus!??? Ir jų algos vidurkis 5000eur? Šaraškino kontora ir tiek. Apgauti žmonės. Aš, jei būčiau klientas, kreipčiausi į teismą. Vienašališkas sutarties nutraukimas, rly??? Šiukšlės.
Atsakomybę privalo prisiimt Vyriausybė
Atsakomybę privalo prisiimt Vyriausybė
nes būtent valdžia prievarta sugrūdo žmones pas tuos aferistus.Dar įdomu,kada visi tie perliniai loterijų kioskai bus išgrūsti iš krautuvių ? vienoj daly bankrutuot,o kitoj toliau mulkint jau negalės
Iš pradžių. Nėra vadžių. Nėra kam rūpintis žmonėmis. Atšaukti visą šitą liberalizavimo apsurda karo metu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų