REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atšilus orams, kaip ir kasmet, prasideda dviračių, paspirtukų, riedlenčių ir kitų susisiekimo priemonių sezonas. Vis tik jų vairuotojai turi nepamiršti, kad irgi privalo laikytis atitinkamų Kelių eismo taisyklių (KET). Be kita ko, jie negali vairuoti apsvaigę.

Atšilus orams, kaip ir kasmet, prasideda dviračių, paspirtukų, riedlenčių ir kitų susisiekimo priemonių sezonas. Vis tik jų vairuotojai turi nepamiršti, kad irgi privalo laikytis atitinkamų Kelių eismo taisyklių (KET). Be kita ko, jie negali vairuoti apsvaigę.

REKLAMA

Už įvairius taisyklių pažeidimus dviračių ir paspirtukų vairuotojams gali tekti susimokėti 10–140 eurų baudas.

O už neblaivumą, priklausomai nuo promilių ir pasekmių, baudoms gali tekti pakloti net ir 230 eurų.

Policijos departamentas primena pagrindines taisykles, kurių privalo laikytis dviratininkai ir elektrinių mikrojudumo priemonių (el. paspirtukų, el. riedlenčių, el. vienračių, riedžių ir pan.) vairuotojai.

Išsigando ir dėl baudų, ir dėl vairuotojo teisių

Skaitytoja Loreta (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) kreipėsi į tv3.lt klausdama, kas gresia neblaiviems dviračių ir paspirtukų vairuotojams.

REKLAMA
REKLAMA

„Praėjusį vakarą ėjome iš miesto centro namo ir viena moteris pralėkė elektriniu paspirtuku, užkliuvo ir parkrito. Susitrenkė galvą taip, kad buvo be sąmonės, bėgo kraujas. Mes iškvietėme greitąją. Bet, kai ji atsipeikėjo, išsigando, paprašė, kad patrauktume paspirtuką už namo ir jo neminėtume.

REKLAMA

Ji bijojo baudų ir netekti vairuotojo teisių, kadangi nebuvo blaivi. Ar tokia baimė pagrįsta? Būtų įdomu sužinoti, ar tikrai tai gresia neblaiviems paspirtukininkams ar dviratininkams“, – teiravosi Loreta.

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė visų pirma atkreipė dėmesį, kad, vairuojant dviratį, elektrinį paspirtuką ar kitas elektrines mikrojudumo priemonės, vairuotojo pažymėjimo nereikia, todėl ir prarasti jį nėra galimybės.

Vis tik specialistė priminė, kad važiuoti dviračiu, elektriniu paspirtuku ir kt. esant neblaiviam yra leidžiama tik iki 0,4 promilės, o viršyti šią ribą yra draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA

Baudos ir virš 800 pažeidimų

J. Liutkienė įvardijo, kad dviračių, motorinių dviračių, elektrinių mikrojudumo priemonių vairavimas, taip pat ir vadeliojimas bei jojimas, kai tai daro neblaivūs asmenys (ne mažiau negu 0,41 promilės, bet ne daugiau negu 1,5 promilės), užtraukia baudą nuo 80 iki 150 eurų.

Jeigu neblaivumas siekia 1,51 promilės ir daugiau arba asmuo yra apsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, arba vengia pasitikrinti dėl neblaivumo ar apsvaigimo, jam gresia bauda nuo 150 iki 200 eurų.

Remiantis policijos ataskaita, šiemet (sausio–kovo mėn.) buvo nustatyta 770 pažeidimų, kai asmuo vairavo dviratį būdamas neblaivus, t. y. turėjo daugiau nei 0,4 promilės arba buvo apsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokių pažeidimų, vairuojant elektrines mikrojudumo priemones, šiemet buvo ženkliai mažiau – 25, vairuojant motorinį dviratį – 4, o vadeliojant ar jojant – 5.

Kas draudžiama dviratininkams ir paspirtukininkams?

Policijos departamento atstovė primena, kad dviračiams ir elektrinėms mikrojudumo priemonėms galioja ir kitos kelių eismo taisyklės, kurios skiriasi.

Pavyzdžiui, dviračiais važiuojamąja dalimi leidžiama važiuoti ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, išklausiusiems mokymo kursą – 12 metų asmenims, prižiūrint suaugusiajam – ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims, o gyvenamojoje zonoje amžius nėra ribojamas.

Elektrine mikrojudumo priemone šis amžius visur yra 2 metais didesnis, o gyvenamojo namo kieme važinėjančius jaunesnius kaip 10 metų vaikus privalo prižiūrėti suaugęs asmuo.

REKLAMA

Tam tikrais atvejais ir, priklausomai nuo amžiaus, vairuojant dviratį ar elektrinę mikrojudumo priemonę, yra privalomi žibintai, speciali liemenė, šalmas.

Dviračių vairuotojams yra draudžiama:

  • važiuoti važiuojamąja dalimi, nebent kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio. Taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), yra leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto;
  • važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
  • važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo;
  • vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų;
  • vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
  • būti velkamiems kitų transporto priemonių;
  • vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas;
  • važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones;
  • kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis.

Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams yra draudžiama:

REKLAMA
  • važiuoti šaligatviais savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens nustatytose vietose;
  • važiuoti pėsčiųjų takais;
  • važiuoti važiuojamąja dalimi, nebent kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio. Taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), yra leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto;
  • važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
  • kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis;
  • vežti keleivius;
  • kirsti kelią tam nepritaikytose vietose;
  • važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo, jeigu jis įrengtas;
  • vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
  • kad jų elektrinė mikrojudumo priemonė būtų velkama kitos transporto priemonės;
  • vilkti kitą transporto priemonę;
  • važiuoti įsikibus į kitą transporto priemonę;
  • važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu.

J. Liutkienė paminėjo, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams taisyklės keitėsi. Dėl šios priežasties policija parengė išsamią atmintinę mikrojudumo priemonių vairuotojams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Baudos už kitus KET pažeidimus

J. Liutkienė įvardijo, kad baudą nuo 20 iki 40 eurų gali užsitraukti dviračius, motorinius dviračius, elektrines mikrojudumo priemones vairuojantys asmenys, pėstieji, vadeliotojai ir kiti asmenys, kurie naudojasi keliais ir nepaklusta eismo reguliavimo signalams, kelio ženklų, ženklinimo reikalavimams, nesilaiko nustatytų elgesio tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui reikalavimų, nesilaiko eismo tvarkos automagistralėse ir greitkeliuose, nenaudoja šalmo.

Šie pažeidimą asmenims užtraukia baudą nuo 10 iki 12 eurų.

Jei padarytas KET pažeidimas sukelia pavojingą situaciją (t. y. priverčia kitus eismo dalyvius staigiai pakeisti judėjimo greitį, kryptį arba imtis kitų veiksmų savo ar kitų asmenų saugumui užtikrinti), gresia bauda nuo 30 iki 50 eurų.

REKLAMA

Jei dėl KET pažeidimo buvo apgadintos ar sugadintos transporto priemonės, kroviniai, kelių, kiti įrenginiai ar kitas turtas, gresia bauda nuo 40 iki 60 eurų.

Jei dėl KET pažeidimo buvo nežymiai sutrikdyta kitų asmenų sveikata, gresia bauda nuo 90 iki 140 eurų.

Jei dėl KET pažeidimo buvo apgadintos transporto priemonės ir kitas turtas, nežymiai sutrikdyta kitų asmenų sveikata, o pažeidimo padarymo metu asmenys arba buvo neblaivūs, arba apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, arba vengė pasitikrinti dėl neblaivumo ar apsvaigimo, tai užtraukia baudą nuo 170 iki 230 eurų.

Remiantis policijos ataskaita, šiemet (sausio–kovo mėn.) dviračius vairuojančių asmenų padarytų KET pažeidimų (neįskaitant ANK pažeidimų) buvo 201.

Paspirtukų ir kitų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai KET pažeidė 17 kartų, vadeliautojai – 2 kartus.

Pas mus lietuvius toks issigimimas bausti bausti.kas ji skatina,ar yra toks debilizmas kitur pasaulyje.man atrodo.kad einantiems i politika pilieciams reiktu praeiti protelio testus..kaip dabar madinga ,sudaryti komisija ir ja praeiti
Straipsnis yra kvailas kaip ir daugelis tvarkų, pvz., pro pėsčiąjį reikalaujama važiuoti 7 km/h greičiu, kai aš vaikštau beveik 9 km/h greičiu. Tai aš neaplenkiamas? :)
Įsivaizduoju, kaip šitą straipsnį keikia verslininkai, kurie užsiima dviračių ir paspirtokų nuoma.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų