• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiulę finansinę krizę išgyvenanti „Nissan“ ieško netradicinių sprendimų kaip iš jos išbristi. Japonijos gamintojas svarsto savo gamyklų vartus atverti ne kam kitam, o Kinijos automobilių koncernui „Dongfeng“. Abu gamintojai glaudžiai bendradarbiauja nuo 2003 m., o dabar šis bendradarbiavimas gali peržengti Kinijos ribas. Iš „Nissan“ gamyklų Europoje galėtų riedėti ne tik japonų, bet ir kinų automobiliai.

Didžiulę finansinę krizę išgyvenanti „Nissan“ ieško netradicinių sprendimų kaip iš jos išbristi. Japonijos gamintojas svarsto savo gamyklų vartus atverti ne kam kitam, o Kinijos automobilių koncernui „Dongfeng“. Abu gamintojai glaudžiai bendradarbiauja nuo 2003 m., o dabar šis bendradarbiavimas gali peržengti Kinijos ribas. Iš „Nissan“ gamyklų Europoje galėtų riedėti ne tik japonų, bet ir kinų automobiliai.

REKLAMA

 

Apie tokius planus užsiminė naujasis „Nissan“ vadovas Ivanas Espinosa, kalbėdamas su BBC žurnalistais.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiausia dėmesio skiriama Sanderlande (JK) veikiančiai gamyklai, kurioje dirba daugiau nei 6 000 žmonių.

REKLAMA

Nors „Nissan“ teigia neketinanti trauktis iš Jungtinės Karalystės, akivaizdu, kad siekiant užpildyti gamybos spragas, svarstomos įvairios alternatyvos. Viena jų – ant gamyklos konvejerio paleisti „Dongfeng“ elektromobilius.

Šis planas turi svarių argumentų. Kinijos gamintojas jau kuris laikas siekia išplėsti savo veiklą Europoje, tačiau įvežamą produkciją apsunkina didėjantys importo muitai. Prie standartinių 10 proc. tarifų neseniai pridėta dar 21 proc. 

REKLAMA
REKLAMA

Dėl to „Dongfeng“ atidėjo planus Europoje siūlyti pigų elektromobilį „Box“, kuris kai kuriose rinkose turėjo kainuoti mažiau nei 20 000 eurų.

Jei gamyba vyktų Europoje, papildomos apmokestinimo kliūtys būtų eliminuotos, o sąnaudos sumažėtų. Tokia sinergija abiem pusėms atrodo logiška – „Dongfeng“ galėtų legaliai patekti į ES rinką, o „Nissan“ užpildytų gamyklų pajėgumus bei išvengtų dar didesnių nuostolių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarp įdomesnių detalių – „Nissan N7“ modelis, kurio platforma sukurta kartu su „Dongfeng“. Šis elektrinis sedanas Kinijoje tapo sparčiausiai parduodamu užsienio prekės ženklo elektromobiliu. Per 18 dienų užregistruota daugiau nei 10 000 užsakymų. Pati „Nissan“ neslepia, kad šis modelis gali būti eksportuojamas ir į užsienio rinkas.

REKLAMA

Nepaisant to, per praėjusius metus „Nissan“ patyrė 670,9 mlrd. jenų nuostolį – tai daugiau nei 100 mlrd. eurų.

Vos prieš metus bendrovė fiksavo 65 mlrd. eurų pelną. Buvo kalbama apie galimą susijungimą su „Honda“, domėjosi ir „Foxconn“, bet abi derybos žlugo.

Šiuo metu „Nissan“ Europoje turi dvi aktyvias gamybos vietas – Sunderlandą ir Ávilą (Ispanija). Tuo tarpu Barselonos gamykla jau uždaryta ir joje įsikūrusi nauja ispanų bendrovė „Ebro“, kuri surinkinėja „Chery“ automobilius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų