Apie tokius planus užsiminė naujasis „Nissan“ vadovas Ivanas Espinosa, kalbėdamas su BBC žurnalistais.
Daugiausia dėmesio skiriama Sanderlande (JK) veikiančiai gamyklai, kurioje dirba daugiau nei 6 000 žmonių.
Nors „Nissan“ teigia neketinanti trauktis iš Jungtinės Karalystės, akivaizdu, kad siekiant užpildyti gamybos spragas, svarstomos įvairios alternatyvos. Viena jų – ant gamyklos konvejerio paleisti „Dongfeng“ elektromobilius.
Šis planas turi svarių argumentų. Kinijos gamintojas jau kuris laikas siekia išplėsti savo veiklą Europoje, tačiau įvežamą produkciją apsunkina didėjantys importo muitai. Prie standartinių 10 proc. tarifų neseniai pridėta dar 21 proc.
Dėl to „Dongfeng“ atidėjo planus Europoje siūlyti pigų elektromobilį „Box“, kuris kai kuriose rinkose turėjo kainuoti mažiau nei 20 000 eurų.
Jei gamyba vyktų Europoje, papildomos apmokestinimo kliūtys būtų eliminuotos, o sąnaudos sumažėtų. Tokia sinergija abiem pusėms atrodo logiška – „Dongfeng“ galėtų legaliai patekti į ES rinką, o „Nissan“ užpildytų gamyklų pajėgumus bei išvengtų dar didesnių nuostolių.
Tarp įdomesnių detalių – „Nissan N7“ modelis, kurio platforma sukurta kartu su „Dongfeng“. Šis elektrinis sedanas Kinijoje tapo sparčiausiai parduodamu užsienio prekės ženklo elektromobiliu. Per 18 dienų užregistruota daugiau nei 10 000 užsakymų. Pati „Nissan“ neslepia, kad šis modelis gali būti eksportuojamas ir į užsienio rinkas.
Nepaisant to, per praėjusius metus „Nissan“ patyrė 670,9 mlrd. jenų nuostolį – tai daugiau nei 100 mlrd. eurų.
Vos prieš metus bendrovė fiksavo 65 mlrd. eurų pelną. Buvo kalbama apie galimą susijungimą su „Honda“, domėjosi ir „Foxconn“, bet abi derybos žlugo.
Šiuo metu „Nissan“ Europoje turi dvi aktyvias gamybos vietas – Sunderlandą ir Ávilą (Ispanija). Tuo tarpu Barselonos gamykla jau uždaryta ir joje įsikūrusi nauja ispanų bendrovė „Ebro“, kuri surinkinėja „Chery“ automobilius.