REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
7
Pripetė (nuotr. SCANPIX)

Kelionės į Černobylį pastaruoju metu sulaukia nemažai dėmesio, tačiau kartais keistose situacijose atsiduriama ne dėl pasirinktos ekskursijos krypties, o išsinuomoto automobilio. Transporto priemonę išnuomojusi įmonė lūžus automobilio ratui iš kelionės organizatoriaus pareikalavo beveik 1600 eurų už remonto išlaidas, o šiam nesutikus, iš kito kelionės dalyvio reikalavo 1200 eurų.

7

Kelionės į Černobylį pastaruoju metu sulaukia nemažai dėmesio, tačiau kartais keistose situacijose atsiduriama ne dėl pasirinktos ekskursijos krypties, o išsinuomoto automobilio. Transporto priemonę išnuomojusi įmonė lūžus automobilio ratui iš kelionės organizatoriaus pareikalavo beveik 1600 eurų už remonto išlaidas, o šiam nesutikus, iš kito kelionės dalyvio reikalavo 1200 eurų.

REKLAMA

Šarūnas Jasiukevičius, žinomas kaip Praeities žvalgas, feisbuko paskyroje pasidalijo nutikimu, kuris prasidėjo dar praėjusių metų kovą. Iš įmonės „Krištoliniai vandenys“ buvo išnuomotos transporto priemonės kelionei į Ukrainą. Ekskursijos metu įvyko nelaimė –  Černobylio zonoje nulūžo vieno mikroautobusiuko ratas.

Keliones į Černobylį organizuojantis Š. Jasiukevičius pasakoja, kad kelionėms automobilius jau nuo 2016 m. nuomojasi iš Kaune įsikūrusios įmonės „Krištoliniai vandenys“.

REKLAMA
REKLAMA

„Bendradarbiavimas abiems pusėms buvo pakenčiamas. Aš dažnai grąžindavau mašinas prišnerkštu vidum, o jis aplaidžiai jas prižiūrėjo. Mašinos dažnai gesdavo, bet nuomos kaina buvo nedidelė, be to neuždavinėdavo klausimų kur ir kaip jos važiuoja. Viskas atrodo buvo gerai iki pirmos rimtesnės problemos“, – pranešimą feisbuke pradeda Š. Jasiukevičius.

REKLAMA

Pasak jo, vienos kelionės metu, važinėjant Pripetės miesto gatvėmis mašinoje pasigirdo ūžimas, o ne ilgai trukus, išvažiavus iš miesto po maždaug 10 km ratas bevažiuojant nulūžo.

„Gerai, kad greitis buvo nedidelis ir viskas gerai baigėsi“, – prisimena Š. Jasiukevičius.

Jis pasakoja, kad informavus „Krištoliniai vandenys“ vadovą Renaldą Vabuolą apie susidariusią situaciją, buvo greit sureaguota.

„Po 10 minučių man paskambino mergina ir paklausė kuo gali padėti. Paaiškinau situaciją ir pasirūpinau kuo skubiau išvežti žmones iš Černobylio zonos. Du sveikus mikroautobusus išsiunčiau atgal į Lietuvą, o pats su sugedusio keleiviais pasilikau Ukrainoje.

REKLAMA
REKLAMA

Kitą dieną atsiuntė evakuatorių, kuris paėmė mikroautobusiuką be rato ir išvežė į „Renault“ atstovybę Kijeve. Vėliau atvažiavo suorganizuotas mikroautobusiukas mūsų parvežti į Lietuvą. Iki šios vietos viskas atrodė vyksta gerai, kaip ir turėtų vykti“, – feisbuke rašo Š. Jasiukevičius.

Š. Jasiukevičius paprašęs grąžinti 600 eurų užstatą jo neatgavo, o po pusmečio sulaukė ir laiško dėl skolos.

Laiške rašoma: „Iš draudimo daugiau nebegausime jokių išmokų, todėl paskaičiavome tik pagrindines išlaidas, kurių draudimas mums nekompensavo, neįskaitant mūsų patirtų nuostolių už smulkius autobusiuko tvarkymus, kurie vis išlįsdavo dėl patirtos Jūsų žalos, taip pat nevertinome to, kad negalėjome nuomoti autobusiuko nuo kovo mėn. 18 d. iki birželio mėn.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Draudimas mums kompensavo tik dvi įmokas. Tiek, kiek mes prašėme – nekompensavo. Viską įvertinus Jūsų skola šiuo metu, minusavus Jūsų 600 eurų užstatą, yra 1579,16 eurai.“

Praeities žvalgas teigia, kad toks laiškas nustebino, kadangi buvo išnuomotas techniškai netvarkingas automobilis.

„Atsidarau prisegtus dokumentus ir matau, kad remontuota yra ne tik lūžęs rato guolis, bet ir pakeista greičių dėžė, vairo stiprintuvas, perdažytas slenkstis, pakeistas rankinio trosas, šarnyrai, kažkokie papildomi guoliai, pripilta 5 litrai aušinimo skysčio ir dar daug smulkmenų. Iš viso atlikta darbų už 3367,63 eurus.

Sąskaitos iš lietuviškų įmonių. Reiškia remontuota jau po to, kai sutvarkytas automobilis buvo grįžęs iš Ukrainos. Panašu į tai, kad Renaldas sugalvojo ta proga susitvarkyti visas „ligotas“ automobilio vietas“, – pasakoja Š. Jasiukevičius.

REKLAMA

Š. Jasiukevičius atsisakė mokėti nurodytą sumą, tačiau tuo istorija nesibaigė.

Galimas sukčiavimo atvejis?

Praeities žvalgas pasakoja, kad jo organizuojama ekskursija prasideda dalyviams atvykus į Ukrainą – į čia žmonės vyksta savarankiškai.  Prireikus Š. Jasiukevičius rezervuoja „Krištolinių vandenų“ autobusiuką, kurį dalyviai atvyksta pasiimti patys, pasirašo sutartį ir susirinkę vyksta į ekskursijos vietą.

Š. Jasiukevičius pasakoja, kad jam nesutikus mokėti R. Vabuolo nurodytos sumos, jis galiausiai sulaukė vieno iš kelionės dalyvių, kuris ir paėmė mikroautobusiuką iš nuomos vietos Kaune, skambučio. Kelionės dalyvis papasakojo, kad „Krištoliniai vandenys“ reikalauja iš jo pinigų.

REKLAMA

„Pasirodo Renaldas kreipėsi į Eglės Rybelienės advokatų kontorą ir ta suraitė reikalavimą iki vasario 7 d. sumokėti 1200 eurų dėl kažkokio mistinio draudiminio įvykio. Nelabai gudriai suregzta sukčiavimo schema nepaėjo su manim, nusprendė pabandyt prasukt su mano klientu“, – piktinasi Praeities žvalgas.

Š. Jasiukevičius pasakoja, kad ten nebuvo jokio įvykio ir tai gali patvirtinti 25 kartu važiavę žmonės.

„Mes važiavome lygioje vietoje, pradėjo ūžti ratas ir bevažiuojant jis nukrito. Tai įvyko griežto režimo zonoje, Černobylio teritorijoje, prie atominės elektrinės. Tai jei būtų įvykusi tokio masto avarija, kaip bandoma įrodyti, visa pasaulio žiniasklaida rašytų apie tai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo labiau, kad kiekvieną kelionę lydi pareigūnai, įvažiavimai ir išvažiavimai fiksuojami – galimi tik su leidimais, registracijomis, taigi, įvykus avarijai viskas būtų užfiksuota“, – sako Š. Jasiukevičius.

Š. Jasiukevičius atkreipė dėmesį, kad mikroautobusiukas „Renault“ atstovybėje buvo sutvarkytas ir į Lietuvą su juo buvo galima važiuoti – nereikėjo jo gabenti tralu. Informaciją apie susiklosčiusią situaciją Š. Jasiukevičius perdavė savo advokatų kontorai.

„Advokatas sakė, kad tai absoliuti nesąmonė ir tai akivaizdus sukčiavimo atvejis. Įvykio jokio nebuvo ir jį buvo bandoma sufabrikuoti, tam, kad būtų gauta išmoka“, – tv3.lt portalui sakė Š. Jasiukevičius, tačiau nėra aišku kaip visa istorija rutuliosis toliau.

REKLAMA

Norėjo susitarti gražiuoju

Įmonės „Krištoliniai vandenys“ vadovas R. Vabuolas patvirtino, kad Š. Jasiukevičius su šia įmone bendradarbiauja nuo 2016 m.

„Sistema tokia, Š. Jasiukevičius atvažiuoja, sumoka pinigus, neima jokių čekių ir išlekia. Tada sutartą diena atvažiuoja keliautojai ir kažkieno vardu yra surašoma nuomos sutartis.

Daugeliu atvejų jie net nežino, kad reikia prisiimti atsakomybę ir viską reikia aiškinti. Jiems pasakyta – ateinate, pasiimate autobusą ir važiuojate“, – sako R. Vabuolas.

Pasak jo, autobusai ilgoms kelionėms visada yra paruošiami taip, kad keliautojams nebūtų problemų pasiekti reikiamą vietą ir būtų patogu: „Nėra taip, kad turime susitarimą ir nesilaikome etikos, darome bet ką ir bet kaip. Taip nutiko ir šiuo atveju: pinigai buvo sumokėti iš anksto, atėjo grupė keliautojų, buvo pateiktos važiuojančių pavardės ir kieno vardu pildoma atsakomybės sutartis. Autobusai paruošti.“

REKLAMA

Kaip pasakoja R. Vabuolas, techniškai tvarkingas, švarus autobusas buvo paimtas 2019 m. kovo 15 d. rytą (penktadienį) ir turėjo būti grąžintas 2019 m. kovo 17 d. (sekmadienį). Visgi šeštadienį popiet įmonės vadovui buvo pranešta apie nulūžusį galinį dešinį ratą. Pasak jo, tai buvo netikėta, nes prieš daugmaž 10 mėnesių buvo keisti galiniai stabdžių diskai bei kaladėlės.

„Esmė ta, kad visos šios detalės keičiasi kartu: naujas stabdžių diskas, nauji guoliai, nauja ašis. Būna atvejų, kai žmogus pravažinėja visą gyvenimą su mašina ir niekada nekeičia šių detalių. O čia toks automobilio modelis, kuriame keičiasi viskas naujai. Tai kaip naujas kokybiškas daiktas gali nulūžti?“ – svarsto autobusiuką išnuomojusios įmonės vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Teigiama, kad įvykis kelionės metu įvyko dėl labai stipraus sutrenkimo, dėl kurio priekinis ratlankis sulinko, o galinis ratas atlaikė smūgį, tačiau subyrėjo viduje esantys guoliai. Pasak R. Vabuolo, jis paprašė Š. Jasiukevičiaus nufotografuoti duobes aplink, o pats susisiekė su draudimo bendrove, užregistravo, kad autobusiukas įvažiavo į duobę.

„Š. Jasiukevičius mini, kad su juo per raciją susisiekė autobuso vairuotojas ir pranešė, kad gale ūžia. Jie juk nenutraukė kelionės. Važiavo toliau ir subyrėję guoliai užsikirto, todėl ratas su tvirtinimu nulūžo, detalės yra iki šiol sandėliuojamos.

Prieš pora savaičių ruošėme tą automobilį kelionei ir sulaukėme iš serviso skambučio, manęs klausė, kas čia buvo atsitikę, kad galinis ratas labai stipriai sutrenktas. Atsakiau, kad žinau viską, viskas normaliai. Tačiau tai įrodo, kad ano sutrenkimo pasekmės yra ir jos matomos. Jei kažkam kiltų abejonių – galime automobilį atiduoti į ekspertizę“, – sako R. Vabuolas.

REKLAMA

„Krištolinių vandenų“ vadovas teigia, kad transporto priemonė buvo tvarkyta tiek Ukrainoje, tiek Lietuvoje esančiuose servisuose, kadangi ukrainiečiai nesutvarkė visko, kas buvo būtina.

„Du mūsų kompanijos žmonės skrido į Kijevą paimti autobusiuko. Rado jį baisiausios būklės – apšnerkštą, be kuro, baisų.

Parvarę į Lietuvą apsilankėme dar autorizuotame servise, nes Ukrainiečiai nesutvarkė kažko. Nebepamenu. Sutvarkome – draudimas padengia“, – teigia R. Vabuolas.

Anot jo, taip sutapo, kad po šios kelionės į Černobylį nebeįmanoma suremontuoti greičių dėžės, tačiau ji už įmonės lėšas buvo nupirkta ir pakeista, o keliavusiems nebuvo pareikštos jokios pretenzijos.

REKLAMA

„Visi suprantame ir visi mūsų kompanijoje tolerantiškai žiūri į įvykius kelyje. Jei atsitiko nelaimė mes padėsime, kai susiduriame su šitokiu šmeižtu ir šitokiu purvo pilstymu – nepakęsime to.

Aš asmeniškai gražiai ir gražiais žodžiais raginau padengti susidariusį įsiskolinimą, nes mes patyrėme nuostolius. O dar geranoriškai neskaičiavome, kiek patyrėme nuostolių kai neturėjome šios mašinos“, – sako R. Vabuolas.

Įmonės vadovas teigia nesuprantąs, kodėl Š. Jasiukevičius ėmėsi aiškintis šią situaciją, nors išieškojime buvo kreiptasi į automobilį paėmusį ir laiku negrąžinusį keleivį.

„Kodėl Š. Jasiukevičius imasi svieto lygintojo misijos ir reiškia mums pretenzijas dėl kažkokių mokėjimų ir skolų? Mes savo išieškojime kreipiamės į automobilį paėmusį ir mums jo laiku negrąžinusį asmenį. Jis atsakingas.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip žmogus, net nebuvęs tame autobuse ir nematęs situacijos, gali mums reikšti pretenzijas ir grasinti mums susidorojimu per žiniasklaidą, mokesčius ir panašiai?“ – piktinasi R. Vabuolas.

Draudimas padengė beveik 2 tūkst. eurų

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ atstovai patvirtino, kad toks įvykis yra registruotas ir pagal sutartį įmonė „Krištoliniai vandenys“ gavo žalos išmoką.

„Mūsų ekspertai patikrino informaciją ir nustatė, kad šis įvykis tikrai buvo registruotas, sutampa laikas ir vieta – 2019 m.  kovo 16 d., Ukraina, Černobylio zona.  Buvo nustatyti rato apgadinimai – sugadinti ratlankiai, ABS daviklis, šarnyras ir panašiai, įvertinti nuostoliai ir išmokėta draudimo išmoka“, – sakė „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Teigiama, kad apie įvykį „Krištoliniai vandenys“ pranešė kovo 19 d. Paaiškinta, kad įvažiavus į duobę, pažeistas ratas, todėl negalima tęsti kelionės. „Gjensidige“ sumokėjo dvi išmokas – už darbus Ukrainoje ir Lietuvoje. Taip pat suteikta pagalba kelyje pratęsiant kelionę ir vėliau už automobilio pargabenimą iš Ukrainos. Draudimo bendrovė patvirtino, kad įmonei „Krištoliniai vandenys“ už remonto darbus išmokėta 1188,47 Eur ir dar 650 Eur už pagalbą kelyje

Anot „Gjensidige“ draudimo atstovų, pagal sutartį tarp draudimo bendrovės ir įmonės „Krištoliniai vandenys“, įvertinus patirtą žalą, susijusią su konkrečiu  įvykiu, buvo padengta žala. Išmoka paskirta tik už su šiuo įvykiu susijusius apgadinimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų