REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Patarimų, kaip taktiškai išeiti iš darbo – daug. Dar daugiau prirašyta apie tai, kaip kristi į akį potencialiam darbdaviui ir kaip elgtis naujoje darbo vietoje. Tačiau ką daryti vadovui, pas kurį ateina talentingiausias jo darbuotojas ir pareiškia: viskas, išeinu?

REKLAMA
REKLAMA

Hankas Gilmanas, vienas žurnalo „Fortune“ redaktorių, šia tema parašė knygą, į kurią sudėjo savo keliolikos metų vadovavimo patirtį ir įžvalgas. „You Can‘t Fire Everyone“ (Negali atleisti visų) būtent apie tai ir kalba: kad dalies geriausiųjų darbuotojų pasitraukimas – neišvengiamas, o vadovo elgesys lemiamo pokalbio momentu gali turėti didžiulės įtakos ateityje tiek pačiam vadovui, tiek darbuotojui.

REKLAMA

Žinoma, kad tai nėra malonu. Išsiskyrimas su geru darbuotoju kažkuo primena yrančią santuoką: darbdavys gali jaustis įžeistas (aš jam tiek mokėjau, suteikiau tiek „bonusų“ ir taip juo rūpinausi) arba nusivylęs ir sutrikęs (kodėl? ir ką dabar daryti?). Todėl iš principo nestebina kai kurių vadovų vienareikšmiška pozicija: jei jau „skirtis“, tai kartą ir visiems laikams. Tokioje įstaigoje dirbantis darbuotojas žino – kartą užvėręs kompanijos duris, daugiau gali į jas nebesibelsti. Bet Gilmano nuomone, taip elgtis mažų mažiausiai kvaila: diena, kai jūsų darbuotojas praneša išeinąs į kitą darbo vietą, yra ta diena, kai jūs vėl galite pradėti jį verbuoti pas save. Yra kelios paprastos taisyklės, kurių laikantis galima pasistengti išsiskirti gražiuoju, o gal net įkalbėti/parsivilioti savo darbuotoją sugrįžti.

REKLAMA
REKLAMA

1. Neveidmainiaukite.

Viena vadovų daromų klaidų – aiškinimas darbuotojui, kaip stipriai jis klysta ir kaip netrukus pasigailės dėl tokio sprendimo. Dažniausiai tai skamba neįtikinamai dar ir dėl to, kad pats vadovas greičiausiai praėjo ne vieną darbo vietą ir poziciją, ragavo skirtingų kompanijų duonos, ir būtent dėl įgytos patirties tapo tuo, kuo yra šiandien. Geriausia pozicija, Gilmano nuomone, yra atvirumas ir pagalba – ypač jauniems, palyginus neseniai karjerą pradėjusiems žmonėms. Šiltai išlydėtas žmogus visada turės omenyje, kad jam apsigalvojus gali būti taip pat šiltai priimtas atgal.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2. Nekritikuokite darbuotoją perviliojusio konkurento.

Ne tik darbuotojui, atėjusiam į naują darbo vietą, geriau jau patylėti apie tai, kas buvo blogai ankstesniajame darbe. Lygiai taip pat darbdavys turėtų nutylėti tai, ką blogo žino apie darbdavį, pas kurį iškeliauti susiruošė jo talentingiausias (ar vienas iš talentingiausių) darbuotojas. Gilmanas tai aiškina paprastai: „Vienas mano darbuotojų, baigiamojoje derybų stadijoje su konkurentais, atėjo ir paklausė manęs, ką manau apie tą konkurentų kompaniją. Puikiai žinojau jų problemas (tiesą sakant, man jie atrodė tikri pabaisos troliai), tačiau visai nenorėjau to sakyti. Dėl vienos paprastos priežasties: o gal tam darbuotojui patinka troliai?“ Na ir to neleidžia daryti elementarus taktiškumas: žmogus, už akių apkalbantis kitus žmones, greičiausiai lygiai taip pat jums nežinant apkalba ir jus. Ką belieka pasakyti? Žmogau, tai tavo sprendimas, ir nors norėčiau, kad pasiliktum, negaliu nuspręsti už tave.

REKLAMA

3. Siūlyti pasilikti – galima, bet tik tuomet, jei tas pasiūlymas laukiamas.

Visada svarbu išsiaiškinti, dėl ko darbuotojas išeina. Didesnės algos? Tikrai vertingam darbuotojui ją galima pakelti. Skambesnio pareigų pavadinimo? Ir tai galima sutvarkyti (galų gale – juk tai tik žodžiai). Blogiau, jei darbuotojui nepatinka darbinė atmosfera (gal net jūs pats) arba jam paprasčiausiai reikia permainų. Ką gali darbdavys pasiūlyti tokiu atveju: ką gi, eik ir imkis naujų darbų, semkis naujos patirties, bet jei panorėsi grįžti, žinok, kad esi laukiamas. Galų gale, juk ne šiaip sau sakoma „gerai ten, kur mūsų nėra“. O kai paaiškės, kad „ten“, naujajame darbe, iš tikrųjų ne viskas taip gražu ir gera, ankstesniojo darbdavio (t. y. jūsų) pasiūlymas gali pasirodyti kur kas labiau viliojantis, o senasis darbas – ne tokia jau prasta alternatyva.

REKLAMA

4. Palaikykite ryšius

Asmeninių ryšių tinklas – baisiai naudingas dalykas ne tik darbuotojui, bet ir darbdaviui. Galų gale, kas ten žino, galbūt išauš diena, kai Jums pačiam reikės darbo, ir tuomet geras žodis, atsiliepimas, užtarimas kompanijoje dirbančio jūsų eks-darbuotojo gali tapti lemtingas. Jau nekalbant apie tai, kad palaikydamas draugiškus ryšius su buvusiu darbuotoju, jūs, galima sakyti, turite savą žmogų konkurentų organizacijoje, kuris, reikalui esant, galbūt padės persivilioti vieną iš savo kolegų. Tačiau ryšių palaikymas nevyksta savaime: reikia atrasti laiko draugiškiems pietums ar vakarienei, rodyti dėmesį ir rasti progų kontaktui. Beje, prieš eidami dirbti į kompaniją darbuotojai neretai (ypač jei tuo metu jau turi darbą ir tiesiog ieškosi geresnio) apsiklausinėja pažįstamų (ar panaršo internete) atsiliepimų – ir šiuo atveju tūkstantį kartų laimės tas darbdavys, kuris su savo pasitraukusiais darbuotojais sugebėjo išsiskirti gražiuoju – ypač tokioje mažoje šalyje kaip Lietuva.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų