Lietuviškos viešojo transporto kainos kelia pavydą kaimynams

Du kandidatai į Vilniaus miesto merus, Artūras Zuokas ir Viktoras Uspaskich, vis garsiau šneka apie idėją sostinės gyventojams siūlyti nemokamą viešąjį transportą. Tačiau pažvelgus į dabartines Vilniaus autobusų ir troleibusų bilietų kainas matyti, kad jomis miestiečiai skųstis negali. Kaimyninių sostinių gyventojai už pasivažinėjimą viešuoju transportu turi atseikėti daugiau.

Alytaus miestui skirti autobusai ir mikroautobusai – žemagrindžiai, patogūs visiems.  (Alytaus miesto savivaldybės nuotr.)
7

Rygoje – 2,5 karto brangiau 

0,65 euro už 30 minučių, ir 0,90 euro už 60 minučių kelionę. Tokios yra šiandieninės Vilniaus viešojo transporto bilietų kainos.

Pažvelgus į kitas, panašaus ekonominio išsivystymo ES šalis, matyti, kad Vilnius toli gražu nepretenduoja į brangaus viešojo transporto miesto titulą.

Pavyzdžiui, Rygoje valandinis bilietas važiuoti troleibusu, autobusu arba tramvajumi, atsieina net 2,3 euro, arba 2,5 karto daugiau nei Vilniuje.

(7 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Sostinės savivaldybės dovana – nemokamas viešasis transportas valstybinių švenčių dienomis

Taline ne miesto gyventojams, kuriems transportas yra nemokamas, valandinio bilieto kaina – 1,1 euro.

Vos 20 minučių galiojantis Varšuvos viešojo transporto bilietas kainuoja 0,8 euro. Norint Lenkijos sostinėje važiuoti ne „zuikiu“ 90 minučių, piniginę teks patuštinti jau 1,63 euro.

REKLAMA

Čekijos sostinėje Prahoje valandos trukmės miesto transportas kainuos 1,25 euro, pusvalandžio – 0,93 euro. Bratislavoje, priklausomai nuo pasirenkamų miesto zonų skaičiaus, už valandinį bilietą tenka mokėti nuo 1,20 iki 1,5 euro.

Tiesa, įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė pabrėžia, kad bilietų sistema, kaip ir viešojo transporto eismo organizavimas, kiekvienoje šalyje skiriasi, todėl esą konkretūs palyginimai nėra itin tikslūs.

Viešojo transporto bilietų kainos kitose ES šalyse

Žema kaina netraukė

Tačiau santykinai nebrangūs maršrutinio transporto bilietai ilgą laiką vilniečių į troleibusus ar autobusus negynė. M. Gusarovienė pripažįsta, kad 2013 m. sostinėje buvo fiksuojami mažėjantys keleivių srautų rodikliai. Vis dėlto, 2017 m. pabaigoje, pradėjus transporto parko atnaujinimą, keleivių ėmę daugėti.

„Lyginant 2017 m. rudens ir 2018 m. rudens keleivių srautų duomenis, bendras kelionių viešuoju transportu skaičius išaugo maždaug 6 proc. Mieste daugėjant naujų viešojo transporto priemonių, augantys keliaujančiųjų viešuoju transportu skaičiai fiksuojami ir toliau“, – pažymėjo M. Gusarovienė.

Skaičiuojama, kad praėjusiais metais sostinėje per darbo dieną įvyko 544 tūkst. kelionių, kuomet 2017 m. siekė tik 514 tūkst. eurų.

Vien tik 2017 m. naujiems autobusams įsigyti Vilniuje skirti 55 mln. eurų, troleibusams – 15,8 mln. eurų. Be to, iki 2020 m. sostinės autobusų parkas pasipildys dar 135 naujomis transporto priemonėmis – 5 elektra varomais, 70 hibridinių, 50 triašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos autobusų. Planuojama autobusų įsigijimo sandorio vertė siekia net 38,5 mln. eurų.

Siūlo vairuotojus spausti 

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) profesorius Saugirdas Pukalskas pripažįsta, kad viešojo transporto atnaujinimas iš tiesų gali lemti jo populiarumo augimą. Tačiau tik to neužtenka. 

„Svarbu, kad viešasis transportas važiuotų greičiau už automobilius. Tada jis bus patrauklus, žmonės norės važiuoti juos. Taip pat nereikėtų mieste gatvių platinti, turėtume jas palikti tokias, kokios jos yra, ir kad būtų mažiau vietos nuosaviems automobiliams. Naudojant tokį švelnų spaudimą, žmonės bus skatinami persėsti į viešą transportą“, – įsitikinęs S. Pukalskas.


Rašyti komentarą...
C
Cha cha
2019-09-12 18:06:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
ir už ką turiu mokėti??? kada važiuokite 2G iki santariškių atsiminsite kaip būdavo "gera tarybiniais laikais. Ir čia iki ligoninių., Kur į darbą važiuoja sanitarai, seselės, net gydytojai, kur susižaloję piliečiai neturintys lėšų taksi parvyksta iš ligoninių... kažkoks siaubas ir košmaras...
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų