REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmadienį Šiaulių miesto savivaldybėje vyko diskusija apie viešojo transporto ateitį. Joje dalyvavo Klaipėdos miesto vicemeras Artūras Šulcas. Šiauliuose ruošiamasi sekti klaipėdiečių pavyzdžiu.

REKLAMA
REKLAMA

Mikroautobusai įsiliejo į sistemą

Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas teigė, kad 70 procentų keleivių vežimo rinkos jų mieste užima privatūs vežėjai, tačiau yra vienas operatorius – Všį „Klaipėdos keleivinis transportas“.

REKLAMA

Privatiems vežėjams kompensuojami lengvatiniai bilietai. Beveik visų privačių vežėjų mikroautobusai integruoti į vieną sistemą.

Pasak A. Šulco, mikroautobusai ir autobusai važiuoja pagal vieningą sistemą – pagal operatoriaus sudarytą grafiką. Mikroautobusai daugiau važiuoja miesto pakraščiuose.

Mikroautobusuose, kaip ir autobusuose, klaipėdiečiai naudojasi elektroniniu bilietu. Anot vicemero, tai leidžia stebėti keleivių srautus, sudaryti optimaliausius grafikus. Mikroautobusai keleivius su elektroniniais bilietais veža ir į Klaipėdos rajoną.

REKLAMA
REKLAMA

A. Šulcas tikino, kad priėmus politinį sprendimą Klaipėdos pavyzdžiu Šiauliai galėtų sekti jau nuo sausio 1 dienos.

Pagrindiniai konkurentai – automobiliai

Všį „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktorius Gintaras Neniškis pabrėžė, jog pagrindiniai miesto autobusų konkurentai – individualus transportas, o ne mikroautobusai.

Anot direktoriaus, siekiama, kad priemiestyje gyvenantys žmonės miesto pakraštyje paliktų automobilius nemokamose stovėjimo aikštelėse ir mieste naudotųsi viešuoju transportu.

Klaipėdoje apmokestintas automobilių stovėjimas prie daugiabučių, esančių centre. Mokamos ir pajūrio aikštelės, gatvės, kiemai. Surinkti pinigai padeda išlaikyti vežėjus, nuostolingus maršrutus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu norima mažesnės kainos keleiviams, geriausia būtų įtraukti privačius vežėjus, nes būdami vienoje sistemoje jie veža pigiau. Jeigu norima stabilios, ryškios sistemos, įmanomas ir vienos kompanijos variantas,“ – siūlė G. Neniškis.

Privatininkai vos išgyvena

Privačių vežėjų atstovė, mikroautobusų maršrutus aptarnaujančios bendrovės „Jūsų taksi“ direktorė Jolita Dūdienė sakė, kad Šiauliuose yra penkios privačios įmonės, aptarnaujančios keleivius. Per pastaruosius 10 metų dar penkios tokios įmonės bankrutavo.

REKLAMA

Anot jos, keleivių sumažėjo perpus (2012 metais pervežta 1,8 milijono), o sąnaudos išaugo dvigubai. Dyzelinio kuro kaina padvigubėjo, mokėti reikia ir už mikroautobusų eksploataciją, remontą, draudimą, technines apžiūras. Išaugo ir vairuotojų atlyginimai. Dėl lėšų trūkumo didžioji dalis mikroautobusų nuomojama. Viena didžiausių problemų, anot atstovės, kad keleiviams jie negali taikyti lengvatų.

J. Dūdienė sakė, kad Vilniaus pavydžiu, kur keleiviai tik privežami prie miesto, sekti neįmanoma, nes Šiauliai per mažas miestas: „Ar vešime nuo oro uosto iki Zoknių?“

REKLAMA

J. Dūdienė kritikavo ir Klaipėdos pavyzdį, esą nėra garantijų, kad Šiauliuose elektroninių bilietų sistema nestrigs.

„Lėšų šiai įrangai įdiegti neturime. Atsirastų sistemos administratoriaus poreikis, tad privatūs vežėjai turėtų atseikėti ir jiems“, – sakė verslininkė.

Anot jos, Panevėžyje, kur atsirado viešojo transporto paslaugų teikėjų monopolis, bilietų kainos išaugo apie 30 procentų, o Klaipėdoje, po integracijos, jos nukrito.

Atsisakius privačių vežėjų paslaugų Šiauliuose darbo netektų 117 žmonių.

Sprendimas jau aiškus?

Šiaulių miesto savivaldybės mero pavaduotojas Juras Andriukaitis sakė su administracijos specialistais jau anksčiau nusprendę, kad Klaipėdos pavyzdys – priimtiniausias, tereikia politinio sprendimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Busturo“ vairuotojai pakėlė maištą, kad reikia sunaikinti privačius vežėjus. Ta mintis yra ir kai kurių politikų galvose. Aš jau deklaravau, kad visi rinkos dalyviai turi būti vienodomis sąlygomis – laikytis maršrutų, dalyvauti elektroninių bilietų sistemoje“, – aiškino J. Andriukaitis.

Jis kalbėjęs su privačių vežėjų atstove J. Dūdiene. Vežėjai šioms idėjoms esą pritarė, jau mąstoma, kuri įmonė galėtų tapti viešojo transporto sistemos administratoriumi.

Elektroninių bilietų įranga būtų išnuomota UAB „Busturo“ iniciatyva, mažieji vežėjai taip pat neišvengiamai ja turėtų naudotis (subnuomos pagrindu), laikytis grafikų. Atsirastų galimybė keleiviams suteikti lengvatų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų