Registrų centras: atkurta e. sveikatos sistemos veikla per pirmą valandą trikdžių nepastebėta

Antradienį Registrų centro specialistai atkūrė didžiausios šalyje informacinės sistemos e. sveikata veiklą – užbaigus testavimo darbus ir įsitikinus duomenų integralumu, sėkmingai užbaigtas sistemos paleidimo etapas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Registrų centras (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)

„Dėkoju visai Registrų centro komandai ir visiems išorės specialistams, teikusiems pagalbą ir konsultacijas. Visų šių žmonių pastangomis pavyko atkurti vienos svarbiausių sistemų Lietuvoje darbą. Dar kartą apgailestaujame, kad dėl sistemos neveikimo daliai gyventojų teko susidurti su nepatogumais. Šis įvykis parodė, kad siekiant užtikrinti sklandų strateginės reikšmės informacinių sistemų valdymą, yra reikalingi neatidėliotini sprendimai aukščiausiu valstybiniu lygiu“, – sako Registrų centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius.

Akcentuojama, kad visus sistemoje sukauptus duomenis iš kopijavimo įrenginių pavyko sėkmingai atkurti.

Registrų centro vadovas: atkūrus e.sveikatą, per pirmą valandą trikdžių nepastebėjome

Antradienį popiet atkurta e.sveikatos sistema veikia sklandžiai, sistemoje per pirmą valandą trukdžių nepastebėta, sako Registrų centro vadovas Saulius Urbanavičius.

„Gavome patvirtinimą iš didžiųjų gydymo įstaigų, kad sistema veikia, jos patvirtino, kad gali išrašyti receptus, atlikti kitus veiksmus. (...) Per pirmą valandą, kol veikia sistema, negavome signalų, kad trukdžių yra, bet esame pasiruošę juos šalinti“, – žurnalistams sakė įmonės atstovas.

„Ji toje pačioje vietoje, kur buvo prieš incidentą“, – pridūrė jis.

Registrų centro vadovas taip pat patikino, kad visi duomenys yra sėkmingai atkurti.

„Kiek buvo padaryta kopijų, o jos buvo daromos kas valandą, turime patvirtinimą iš gydymo įstaigų, kad duomenys yra, kad jie yra saugūs ir neprarasti“, – teigė S. Urbanavičius.

Registrų centro vadovas akcentavo, kad sistemos atkūrimas – tik darbų pradžia.

„Reikia užtikrinti, kad ji veiktų. Tikrai prašysime pagalbos, neatidėliotinų sprendimų valstybiniu lygmeniu. Turėsime galvoti apie kitas lokacijas, apie rezervinę (duomenų bazę – BNS), kaip žinia, ne kartą komunikavome, kad laukiama įrangos, tačiau jos neužteks, reikės įsigyti kitą, papildomą įrangą“, – kalbėjo Registrų centro vadovas.

REKLAMA

S. Urbanavičius interviu BNS yra sakęs, jog rezervinei duomenų bazei reikalinga įranga yra užsakyta, tačiau dėl įvykusio incidento ji bus naudojama kaip pagrindinė, o rezervinę vėl reikės užsakyti.

Antradienį jis nedetalizavo, kokia įranga šiuo metu naudojama e.sveikatos sistemos veiklai.

„Aš nenorėčiau sakyti, ar skolinta, ar kaip, mes radome greitus sprendimus“, – kalbėjo S. Urbanavičius.

Registrų centro vadovas taip pat dar negalėjo įvertinti patirtų nuostolių ir išlaidų, atstatant sistemą.

„Dabar ramiai viską susiskaičiuosime“, – sakė jis.


Rašyti komentarą...
a
adiass
2020-07-28 13:42:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
Amazon, Aliexpress, Ebay...ir kt. susitvarko su tūkstančius kartų daugiau duomenų ir juos apsaugo ir niekas nestringa... jau nekalbant apie Mega valstybes.. bet Urbonavičiui trys milijoniukai skaičius-yra MILŽINIŠKAS duomenų kiekis... atsibuskit jūs juokdariai-buožgalviukai, jūs net nenutuokiat kas yra MILŽINIŠKOS duomenų bazės :D Jūs tiesiog esat neūkiški ir matyt netinkami eiti tokias pareigas, nes atsakingumas ir jūsų ir ministerijų yra apskritas 0.... iš viso to tik farmacininkai sukraus pelnus ir turbūt IT serverių pardavėjai-turbūt pirkot įrangą neskaičiuodami ir "už labai brangiai"... Aš siūlyčiau tau Urbonavičius ir Ministerijų vadovams kartu susimesti ir atlyginti, patirtus nuostolius - visus!
Atsakyti
-3

k
kaunietis
2020-07-28 13:20:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
Dabar reikia visiems vieningai ismusti is valstybes kompensacijas uz padarytus nepatogumus
Atsakyti
-1

p
puikus darbas.
2020-07-28 13:34:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
gerai atkure, sergu.lt toliau neveikia talonu registracija.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (9)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų