Parduotuvėse vaizdas pasikeis – prekybos tinklai paaiškino, ko imsis dėl pirkėjų ir pardavėjų

Lietuvoje prasidėjo antroji karantino savaitė. Prekybininkų teigia, kad pirkėjų srautai, palyginti su pirmąją karantino savaite, normalizavosi, visgi kai kurie pastebi – dabar klientų srautai kur kas didesni nei prasidedant karantinui.

(nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)

Siekiant sumažinti koronaviruso plitimą, prekybos centruose bus siekiama reguliuoti pirkėjų srautus, pirmadienį spaudos konferencijoje sakė sveikatos apsaugos ministras A. Veryga.

„Praėjęs savaitgalis parodė, kad dalis visuomenės, panašu, neišgirdo nei prašymų, nei rekomendacijų ir yra būriuojamasi pardavimo vietose, prekybos centruose. Tai bus parengti operacijų vadovo nurodymai, išaiškinimai, kaip reikėtų organizuoti pardavimą“, – teigė ministras.

Anot jo, pagrindiniai išaiškinimai bus susiję su žmonių, kurie ateina apsipirkti judėjimo organizavimu: kaip įleidžiami, kokių atstumų turi būti laikomasi, kad žmonės nesibūriuotų ir būtų užkirstas kelias viruso plitimui.

Klientų srautų reguliavimui pritaria

„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento vadovė Ernesta Dapkienė pasakoja, kad, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pirkėjų skaičius parduotuvėse sumažėjo 34 proc., o pirkinių krepšelis išaugo 53 proc.  Nuo pirmadienio iki ketvirtadienio daugiausia pirkėjų rinkdavosi apsipirkti 9-12 val. Penktadienį didžiausias srautas buvo 16-19 val. O savaitgalį vėl grįžo prie 9-12 val.

Nors duomenys rodo, kad klientų skaičius parduotuvėse yra sumažėjęs, ji teigia, kad „Maxima“ siūlymui reguliuoti pirkėjų srautus pritaria ir esant poreikiui yra duotas leidimas tai daryti.

REKLAMA

„Siūlymui reguliuoti klientų srautus pritariame ir laukiame konkrečių Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) nurodymų. Šiuo metu, stebėdami situaciją, jei parduotuvės vadovas ir saugos darbuotojai mato poreikį, remiantis SAM rekomendacija, esame davę leidimą reguliuoti į parduotuvę įleidžiamų pirkėjų srautus“, – sako E. Dapkienė.

Ji pasakoja, kad yra ribojamos asortimentų bei akcijų reklamos, kuriomis klientai būtų skatinami lankytis parduotuvėse.

„Laikomės visų SAM nurodymų, taip pat sulaukiame ir atskirų savivaldybių prašymų, kuriais vadovaujamės. Pavyzdžiui, šiuo metu laikinojoje Nidos parduotuvėje įleidžiame tik po penkis klientus, atsižvelgiant į plotą“, – „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė.

Ji pastebi, kad ne visi klientai nori apsipirkdami laikytis didesnio atstumo, ko taip pat prašo SAM.

„Iš savo pusės atstumo parduotuvėse laikytis raginame per savo vidinį radiją, specialiai sužymėjome didesnius nei vieno metro atstumus prie kasų ir kitų prekių prekystalių. Tačiau šioje vietoje didžiausias pokytis įvyks augant pirkėjų sąmoningumui“, – sako E. Dapkienė.

Pirkėjų daugiau nei prieš karantiną

„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis teigia, kad kokių priemonių besiimtų šalies valdžia ar bendrovės vadovybė, labai daug priklauso nuo žmonių, ne tik pirkėjų, bet ir darbuotojų, sąmoningumo. Taip pat pastebi, kad reikia laiko, norint suformuoti naujus gyventojų įpročius.

Jis pastebi, kad nors didysis pirkėjų srautas jau praėjo ir, palyginti su pirmąją karantino savaite, dabar jų yra mažiau, parduotuvėse vis tiek apsipirkinėja daugiau žmonių nei įprastai.

REKLAMA

„Žmonėms reikia valgyti. Prieš karantiną didelė dalis žmonių per pietų pertraukas valgydavo kavinėse ir nors dabar kavinės ir tiekia maistą išsinešimui, čia srautai yra sumažėję. Daug daugiau žmonių dabar valgo namuose, vaikai valgo namuose, nes neina į mokyklą, tai žmonės neišvengiamai daugiau lankosi prekybos centruose ir perka daugiau nei tai buvo daroma iki karantino“, – sako D. Ryliškis.

Nuo kovo mėn. 24 d. vyresnio amžiaus žmonėms „Norfos“ parduotuvėse skiriamos specialios valandos. Pirmadieniais – šeštadieniais nuo 7 iki 9 val. ryto bus laukiami tik vyresni nei 60 metų, o nuo 9 val. – ir visi kiti pirkėjai.

„Nors pirkėjų amžius parduotuvėse nebus labai griežtai kontroliuojamas, tačiau tikimės, kad jaunesnieji bus supratingi, gerbs vyresnius ir laikysis nustatytos tvarkos“, – teigia parduotuvių tinklo „Norfa“ atstovas spaudai.

Pastebėjo mažesnius srautus

Prekybos tinklų „Lidl“ ir „Iki“ atstovai teigia, kad srautai šią savaitę jau normalizavosi. Imtasi įvairių priemonių, kurie sumažintų tiek srautus, tiek higieną.

„Srautai šią savaitę jau yra normalizavęsi, pirkėjus ir toliau kviečiame planuoti savo pirkinius iš anksto ir nesilankyti parduotuvėse be reikalo, karantino laikotarpiu ir patys sustabdėme tam tikrus sprendimus, pavyzdžiui, šios savaitės „Super šeštadienio“ pasiūlymus“, – sako „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.

Anot jos, jau kelias savaites diegiama vis daugiau prevencinių priemonių, kurios padėtų mažinti viruso plitimą. Pirkėjams prie įėjimo pastatytos vežimėlių rankenų ir rankų dezinfekcinės stotelės, senjorams rytais pristatytos prioritetinio apsipirkimo valandos, prie kasų pažymėtos juostos, kurios padeda laikytis saugaus atstumo, dezinfekuojami paviršiai.

REKLAMA

„Darbuotojams be dezinfekcinio skysčio ir pirštinių, taip pat pristatėme apsauginių veido skydų, artimiausiu metu bus įrengtos papildomos plastikinės sienelės prie kasų. Pirkėjus taip pat skatiname, esant galimybei, atsiskaityti bekontaktėmis mokėjimo kortelėmis, taip išvengiant kontakto“, – pasakoja L. Skersytė.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė tikina – sumažėjęs klientų srautas rodo, kad žmonės labiau klausosi rekomendacijų.

„Prekybos tinklas „Iki“ praėjusios savaitės pabaigoje jau stebėjo mažesnį pirkėjų kiekį ir didėjančius jų perkamus krepšelius. Tai rodo, kad žmonės ima vis labiau girdėti viešai skleidžiamas rekomendacijas pirkti rečiau ir suplanuotai. Šiuo metu labai svarstome galimas pirkėjų ribojimo parduotuvėse priemones. Konkretūs veiksmai bus aiškūs jau greitai“, – teigia I. Baltrušaitienė.

Kitose parduotuvėse taip pat taikomos įvairios saugos priemonės: intensyviai vėdinamos patalpos, dezinfekuojami dažniausiai liečiami paviršiai. Parduotuvėse įrengtos arba planuojamos įrengti stiklo pertvaras, atskiriančias kasininkus nuo klientų ir padedančias išlaikyti distanciją tarp jų.

„Nuo pat pirmų padidėjusios rizikos dėl koronaviruso ženklų ėmėmės sprendimų, padedančių užtikrinti saugią aplinką dirbti ir apsipirkti mūsų prekybos centruose. Personalas pilnai aprūpintas dezinfekcinėmis priemonėmis, būtinomis jų asmeninei higienai, taip pat labiausiai liečiamų paviršių – kasų, darbo įrankių, pirkinių krepšelių, vėžimėlių, savitarnos skanerių – dezinfekcijai“, – sako „Rimi Lietuva“ Prekybos centrų valdymo vadovė Irina Miklienė.

REKLAMA

Pasak jos, sustiprintu rėžimu valomi minėti paviršiai, parduotuvių personalui primenama apie būtinas pertraukas, kurių metu darbuotojai raginami plauti rankas, jiems rekomenduojama dėvėti pirštines ne tik gamyboje, bet ir dirbant tiesiogiai su klientais ar prie kasų.

Didesnį saugumą parduotuvių kasose dirbantiems užtikrins apsauginės organinio stiklo sienelės, kurios per praėjusią savaitę ir šiandien baigiamos įrengti visuose „Rimi“ prekybos centruose. Tuo pačiu tradicinėse eilių vietose prie kasų, ant grindinio, suklijuotos 1 metro atstumą žyminčios juostos, padėsiančios pirkėjams išlaikyti saugų atstumą vienas nuo kito. Taip pat grindys sužymėtos sveriamos produkcijos – šviežios mėsos, žuvies, konditerijos – skyriuose.

Artimiausiomis dienomis visuose „Rimi“ prekybos centruose, gerai matomose vietose, bus įrengti dezinfekcinio skysčio dozatoriai, kuriais galės naudotis tiek pirkėjai, tiek prekybos centrų personalas.

Riboti srautų nėra reikalo

Prekybininkai pastebi, kad gyventojai mokosi gyventi karantino sąlygomis ir nepasiduoti panikai, teigiama, kad buvo du prekybos šuoliai, tačiau dabar pirkėjų srautai mažėja.

Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos (LPĮA) vadovės Rūtos Vainienės, gyventojai apsipirkimą pradeda planuoti racionaliau – perka daugiau, tačiau rečiau.

„Nors prekybininkai yra įpratę aptarnauti didelius pirkėjų srautus, pavyzdžiui per Kalėdas apsilanko dar daugiau žmonių, tačiau šį kartą teko užtikrinti ir saugų apsipirkimą bei patenkinti neplanuotai išaugusią paklausą. Tiek prekybininkai ir jų darbuotojai, tiek gyventojai mokėsi, kaip apsirūpinti svarbiausiais produktais, saugant save ir savo artimuosius.

REKLAMA

Matome, kad ore tvyrojusi panikos nuotaika po truputį sklaidosi. Sąmoningas ir racionalus pirkėjų elgesys yra labai svarbus. Kai gyventojai nepuola visi vienu metu šluoti lentynų, lengviau ir taip didesniu nei įprastai pajėgumu dirbančiam prekybos centrų personalui – gali greičiau užpildyti tuštėjančias lentynas“, - sako Rūta Vainienė.

Vertindami pirkėjų srautus karantino metu, prekybininkai pastebi, kad eilės prie kasų trumpėja, pirkėjų srautai normalizuojasi. Pasak Asociacijos vadovės, poreikio kaip nors papildomai reguliuoti srautus šiuo metu tikrai nėra. Tai tik ir vėl sudrumstų nusistovėjusį pirkėjų srautą.


Rašyti komentarą...
Z
Zebediejus
2020-03-23 16:01:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
Vaizdas pasikeis. Vaizdą nuo pat pradžių reikėjo keisti izoliuojant grįžtančius nevispročius iš slidinėjimo kurortų ir panašiai, o ne paleidžiant juos lakstyti po miestus. Jeigu žmogui neužteko proto susilaikyti nuo kelionės, tai negi jam užteks proto karantinuotis? Tikrai naivu buvo tuo tikėti. Puolėt gabenti paskutinius su spartanais, tada paleidot į laisvę, o dabar dėl šitų veiksmų visiems griežti ribojimai ir atsakomybė. Kur logika?
Atsakyti
-2

S
Stebėtojas
2020-03-23 17:17:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kažin, kodėl prekybos centrų apsaugos darbuotojai sėdi užsidarę savo kambarėliuose ir nepalaiko tvarkos salėse bei prie kasų?! Kam tada ta apsauga reikalinga?!!
Atsakyti
-1

A
Ab
2020-03-23 15:47:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
Nebeturi pinigu. Todel ir sumazejusi prekyba.
Atsakyti
-2

SKAITYTI KOMENTARUS (15)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų