Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo didinama darbo užmokesčio riba, nuo kurios priklauso darbuotojo gaunamų dienpinigių apmokestinimas. Tai reiškia, kad darbdaviai, siekdami, jog visa darbuotojui išmokama dienpinigių suma būtų neapmokestinta, turės nustatyti ne mažesnį nei 1002 eurų dydžio darbo užmokestį „ant popieriaus“ arba ne mažesnį nei 6,14 eurų valandinį atlygį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)

Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)

Didesnis koeficientas bus taikomas nuo 2020 m. sausio 1 d.

Padidinus darbo užmokesčio ribą, virš kurios neapmokestinami dienpinigiai, darbuotojai, pavyzdžiui, krovininių transporto priemonių vairuotojai, gaus didesnes išmokas, kai susirgs, taps tėvais, neteks darbo ar išeis į pensiją.

2019 m. rugpjūčio mėnesio duomenimis, sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininio transporto priemonių vairuotojų vidutinės mėnesio pajamos, apmokestinamos socialinio draudimo įmokomis, buvo 695,43 eurai „ant popieriaus“.

„Šiuo metu vyraujantis darbo užmokestis, pavyzdžiui, transporto sektoriuje yra apie 530 eurų „į rankas“, tai reiškia, padidinus dienpinigių normą iki 1,65 koeficiento, suma padidės iki 652 eurų „į rankas“. Nors iš darbdavių dėl šio pokyčio jaučiamas nerimas, tačiau šiuo atveju ypač svarbu galvoti apie darbuotojų socialines garantijas“, – sakė socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Eglė Radišauskienė.

REKLAMA

Remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos informacija, juridiniai vienetai, kurių ekonominė veikla priskiriama prie krovininio kelių transporto, 2018 m. vidutiniškai vienam darbuotojui per metus išmokėjo po 7513 eurų dienpinigių, 2017 m. – po 7180 eurų, 2016 m. – po 7290 eurų.

Atsižvelgiant į tai, kad ne visi šiame sektoriuje dirbantys darbuotojai yra komandiruojami, išmokėtų dienpinigių suma vienam vairuotojui žymiai didesnė. Finansų ministerijos skaičiavimais, „į rankas“ komandiruojami darbuotojai dienpinigiais vidutiniškai gauna 2 kartus daugiau pajamų, nei atlyginimu: tai yra, 486,4 mln. eurų išmokama dienpinigiais ir 253,5 mln. eurų kaip darbo užmokestis.

Lietuvoje iš viso priskaičiuojama apie 79 tūkst. sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininių transporto priemonių vairuotojų, kuriems šis nutarimo pakeitimas gali būti aktualus.

Pasak Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkės Ingos Ruginienės, nepaisant to, kad socialinis dialogas dėl komandiruojamų darbuotojų nebuvo rezultatyvus, Vyriausybei sureagavus, tikimasi ir kitų žingsnių, skaidrinant rizikingesnius verslo sektorius, tokius kaip transporto, statybos ar kitų. Kaip vienas iš reikalingų žingsnių planuojamas transporto sektoriuje dirbančių vairuotojų darbo ir poilsio režimo apskaitos skaidrinimas.

Kaip teigia profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė, svarbu sudaryti geresnes sąlygas ne tik komandiruojamiems Lietuvos piliečiams, bet taip pat ir čia atvykstantiems dirbti asmenims iš trečiųjų šalių, pavyzdžiui, Ukrainos.

REKLAMA

Valstybinė darbo inspekcija 2018 m. krovininio kelių transporto įmonėse atliko 253 patikrinimus, kurių metu buvo patikrinta 201 transporto įmonė. Kas antrai patikrintai transporto įmonei inspektoriai buvo priversti taikyti poveikio priemones už nustatytus darbo teisės ir darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimus.

Iš viso Valstybinė darbo inspekcija už darbo teisės pažeidimus, tarp jų ir nelegalų bei nedeklaruotą darbą, užsieniečių įdarbinimo tvarkos pažeidimus, bei darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimus, 2018 m. krovininio kelių transporto įmonėms skyrė beveik 26 tūkst. eurų baudų.

Tiesa
2019-10-23 14:43:37
Tegu neverkia tie imones savinikai ne tiek pinigu nusuka nuo vairuotoju kodel vokietijoje gali moketi daugiau prancuzijoje moka daugiau ir neverkia maziau sau i kisene krausis pastoviai verkia o namus vilas ir su naujom masinom vazineja
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
J.k 2019-10-24 08:55:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tiesa sakant, net juokinga jog baltarusijos arba ukrainos darbuotojai uzsidirbs pensija. Valstybe nesuoranta,kad 30 lietuvoje reikia dirbti, 39 metu,kad uzsidirbti pencija   ATSAKYTI
Glušai 2019-10-23 05:22:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Kai artėja krizė (kiti sako jau yra) ne laikas naujus mokesčius įvedinėti ypač transporto sektoriui. Klausiau keleto transporto įmonių savininkų ką daris. Vienas geriausiai atsakė vairuotojo darbo užmokestis su komandiruotpinigiais yra 2700 (įskaitant mokesčius) mokant daugiau reikia kelti pervežimo įkainius. Kaip suprantate šiuo metu pervežimo įkainių niekas nekels. Vadinasi didėjant darbo užmokesčiui ir atitinkamai mokesčiams - proporcingai mažės komandiruotpinigiai. Vairuotojai į „rankas“ gaus mažiau.    ATSAKYTI
Tiesa 2019-10-23 14:43:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu neverkia tie imones savinikai ne tiek pinigu nusuka nuo vairuotoju kodel vokietijoje gali moketi daugiau prancuzijoje moka daugiau ir neverkia maziau sau i kisene krausis pastoviai verkia o namus vilas ir su naujom masinom vazineja   
J.k 2019-10-24 08:51:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nauda gaus valstybe. Ir issimokes daugiau kanceleriniu islaidu. Tarnautojai sugrizta i akmens amziu, nes rado piestuku o ne kompiuteriu
  
Tai šaunuoliai 2019-10-22 18:04:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
iš vienų atimkit,kitiems pridėkit,o rezultate kad daugiau surinkti į biudžetą,kurį valdantieji gerai moka pasidalinti-sau daugiau,kitiems truputį.Užsmaukit verslą dar daugiau,jau pusė transportininkų užsienin persikelia.   ATSAKYTI
Fer 2019-10-23 14:45:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu keliasi o ten irgi yra tie mokesciai nu ju niekur nedigsi tegu maziau juodais pinigais mokes algas tuo bus geriau   
Fer 2019-10-23 14:45:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu keliasi o ten irgi yra tie mokesciai nu ju niekur nedigsi tegu maziau juodais pinigais mokes algas tuo bus geriau   

Top Video

Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Po 12 metų kartu Dianos gyvenimas virto pragaru: istorija – pamoka kiekvienam
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Gimtadienio šventė porai virto pragaru: atėmė keturis vaikus, tarnybos reikalauja tūkstančių
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
REKLAMA
Koronavirusas Italijoje (nuotr. Scanpix)
Italijoje plintant koronavirusui, uždaryti kai kurių Šiaurės Italijos vietovių paštų skyriai, todėl iš jų ir į juos nebus siunčiamos siuntos. „Iki atskiro pranešimo nebus ...
Darbo pasiūlymas melžėjai (Facebook nuotr.)
Reikalavimas, darbo skelbimuose nurodyti atlyginimą, daugeliui darbo paieškas daro paprastesnes ir greitesnes. Skelbimų, kuriuose atlyginimas netenkina lūkesčių daugelis netgi ...
Lietuvos bankas (nuotr. Fotodiena.lt)
Lietuvos bankas (LB), kartu su bendrovėmis „Columbus Lietuva“ ir „Peekdata“, parengė ir pristatė išmaniojo reguliavimo sprendimo (regtech) prototipą, leisiantį automatizuoti ...
Padangos Vygintas Skaraitis/Fotobankas
Susisiekimo ministerija pirmadienį pranešė ketinanti svarstyti, ar trumpinti žieminių padangų naudojimo terminą. „Ketinama įvertinti žieminių padangų naudojimo termino ...
Luminor (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
„Luminor“ bankas ruošiasi didžiausiam dalies savo klientų duomenų ir paslaugų perkėlimo etapui, kurio metu 50 tūkst. „Luminor|Nordea“ vartotojų Lietuvoje iki balandžio pabaigos ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų