Klaipėdiečių sukurtas elektrinis autobusas jau sertifikuotas. Planuojama, kad rudenį į uostamiesčio gatves išriedės du tokie elektrobusai. Tiesa, ar šias transporto priemones pavyks įsigyti, spręs uostamiesčio politikai, mat vienas elektrinis kainuoja kaip du dyzeliniai ar dujiniai autobusai – beveik pusė milijono eurų.

Centrinėse uostamiesčio gatvėse buvo galima išvysti kursuojantį elektrinį autobusą. Jį uostamiesčio gyventojams ir svečiams pristatė ir už vairo sėdo pats  Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

„Geras jausmas, kitokia darbo vieta, žemiau sėdi negu įprastai autobuse. Toks – geras, kaip su lengvąja“, – įspūdžiais dalinosi V. Ramanauskas.

Autobusų parko vadovas pastebi, kad skiriasi ne tik elektrobuso valdymas, bet ir šios transporto priemonės kaina.

„Jeigu dyzelinis naujas autobusas kainuoja 180 tūkst. eurų, dujinis – 220 tūkst. eurų, aš kalbu vidutinėm kainom, o šitas – 350 tūkst eurų. Tai čia pigiausia kaina, koki man yra žinoma. O realiai rinkoje – 400-450 tūkst. eurų kainuoja. Todėl labai brangu autobusą įsigyti“, – sakė autobusų parko generalinis direktorius.

REKLAMA

Nors ir brangu, planuojama įsigyti 2 tokius autobusus. Vienas jų nuo rugsėjo turėtų vežti keleivius po miestą. Kelionė juo turėtų būti kur kas patogesnė, o kaina už ją – tokia pati.

„Daug šviesos, daug erdvės, minkšta. Pati sistema, pneumatinė sistema, vėlgi – labai moderni, labai susireguliuoja aukščiai. Jis dėl savo nedidelio svorio sukuria komforto pojūtį važiuojant“, – pasakojo projekto vadovas Alvydas Naujėkas

Kelionę išbandę klaipėdiečiai dalijosi dvejopais įspūdžiais. Vieni ją lygino su kelione troleibusu, kiti – jautėsi kur kas patogiau.

„Panašiai kaip važiuoti troleibusu: garsas labai panašus. Tai aš, manau, kad labai primena troleibusą. Aš nemanau, kad jis skiriasi nuo eilinio naujo autobuso tiek išvaizda, tiek ir komfortu važiavimo“, – įspūdžiais dalijosi keleivis Marius.

„Skiriasi. Aš dažnai naudojuosi viešuoju transportu ir šiandien ryte važiavau į darbą. Važiavau beveik 17 minučių dyzeliniu autobusu. Tai skiriasi tuom, kad pirmiausiai – garsas. Sėdėjau gale, tai dyzelinis autobusas tikrai skleidžia didesnį garsą, be to pats įspūdis važiuoti autobusu, kai jo langai yra, pavyzdžiui, kaip šio autobuso, žymiai didesni, tai aš matau daugiau miesto“, – antrino Tadas.

Skaičiuojama, kad ir elektrobuso eksploatacija yra 10 kartų pigesnė negu įprasto autobuso. Nuvažiuoti 100 kilometrų dyzeliniu autobusu kainuoja apie 30 eurų, o elektrobusu – apie 10.

Gamintojai tikina, kad autobusas naudoja nedaug elektros, o pasikrauna labai greitai.

„Dabar jis važiuoja apie 100, priklausomai nuo oro sąlygų. Jeigu kondicionavimo sistema veikia pilnu pajėgumu, tai jis važiuos mažiau, bet mums tai didelės įtakos neturi, nes maršrutų ilgiai yra maždaug visur vienodi, apie 30 kilometrų. Tai 2-3-4 maršrutams užtenka ir autobusas kraunasi per 5 minutes“, - tikino projekto vadovas.

REKLAMA

Tačiau kol kas Klaipėdoje tinkamų įkrovimų stotelių šiam autobusui nėra, o ir vairuotojus, gebėsiančius valdyti tokią transporto priemonę, reiks pamokyti.

„Sunku pajausti greitėjimą ir stabdymą, nes nejauti nieko: kaip variklis dirba, kaip kas. Tai turi inertiškai su koja dirbti iš bendro pojūčio. O šiaip vairavimas – vairavimo kabina kitaip padaryta, žemiau sėdi vairuotojas, kaip lengvajame automobilyje“, – sakė V. Ramanauskas.

Planuojama, kad per artimiausius 10 metų centrinėje Klaipėdos dalyje neturėtų likti jokio taršaus transporto. Tad jau netrukus miesto politikai turės nuspręsti ar skirti kone 700 tūkst. eurų Klaipėdos autobusų parkui, kad įmonė galėtų įsigyti 2 elektrinius autobusus.

 

tai
2019-05-31 14:52:42
pakilo direktorius nuo stalo kaip feniksas is pelenu ir vaziuoja kaip su lengvaja......ir sneka,kad reikes apmokinti vairuotojus vaziuoti......ir grizk tu vairaves visu markiu autobusus skandinavijoje-geriau liksiu nors garantija lieka,kad nuosava Tesla po metu pirksiu autobusa vairuojant
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
tai 2019-05-31 14:52:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
pakilo direktorius nuo stalo kaip feniksas is pelenu ir vaziuoja kaip su lengvaja......ir sneka,kad reikes apmokinti vairuotojus vaziuoti......ir grizk tu vairaves visu markiu autobusus skandinavijoje-geriau liksiu nors garantija lieka,kad nuosava Tesla po metu pirksiu autobusa vairuojant   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Maldeikienė parodė jautriausią savo pusę: prakalbo apie tėčio mirtį
REKLAMA
Techninė apžiūra (Fotobankas)
Lietuvos techninės apžiūros įmonėse iš viso dirba 406 transporto priemones tikrinantys kontrolieriai bei ekspertai, tačiau jau pirmąją karantino savaitę, paskelbtą dėl ...
lėktuvas (Fotobankas)
Kiekvieną dieną skrydžių į Lietuvą mažėja, tačiau kol kas susisiekimas oru dar vyksta. Planuojama, kad penktadienį Lietuvoje nusileis 16 keleivinių lėktuvų. Planiniai ...
Jaroslavas Narkevičius (nuotr. stop kadras)
Užsienio šalyse įstrigę lietuviai namo jungiamuoju skrydžiu per Varšuvą galės parskristi penktadienį, pranešė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius. „Pagal susitarimą ...
(nuotr. stop kadras)
Vilkikų eilės Lietuvos-Lenkijos pasienyje vėl išaugo beveik dukart, be to, eilės auga ir antradienį atidarytame Lazdijų kontrolės punkte. Pasienyje su Baltarusija eilės taip ...
Tikrinamas lėktuvas Vilniaus oro uoste: pranešimai apie koronavirusą neigiami (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ jos valdomos oro bendrovės „KlasJet“ lėktuvu siūlo pargabenti dėl koronaviruso ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų