Algirdas Acus, LRT televizijos laida „Panorama“, LRT.lt
Kinija atidarė ilgiausią ir plačiausią daugiastulpį vantinį tiltą pasaulyje. Jis tęsiasi dešimt kilometrų. Tokiais milžiniškais infrastruktūros projektais Kinijos vyriausybė siekia skatinti lėtėjantį ekonomikos augimą.
Tai jau antrasis per Hangdžou įlanką besidriekiantis tiltas, ir šį kartą gerokai trumpesnis. Tačiau tarp vantinių tiltų Dziasingo-Šaosingo tiltas ilgiausias ir plačiausias pasaulyje. Jis su šešiomis eismo juostomis nutįsęs dešimtį kilometrų. Tiesa, tiltu negalima važiuoti, jei automobilis nesugeba pasiekti 70 kilometrų per valandą greičio. Tilto statybos truko ketverius metus, jos baigėsi vasaros pradžioje ir kainavo apie milijardą dolerių.
„Tiltas ilgas, o srovė srauni. Tai kėlė daug problemų mūsų inžinieriams. Kai kurie tvirtino, kad šioje vietoje tilto pastatyti neįmanoma“, – pasakoja tilto statybų vadovas Lin Daodzin.
Tačiau vargu ar dar vienas Kinijos ižinerinis stebuklas labai stebina gyventojus – panašių projektų šalyje ne vienas.
„Dabar keliauti galima daug greičiau, sutaupau laiko važiuodamas į darbą“, – tvirtina vairuotojas Sun Feng.
Jei nekreiptume dėmesio į skirtingus tiltų konstrukcijų tipus, Kinijoje rastume tris ilgiausius pasaulyje tiltus, vienas jų driekiasi daugiau nei 160 kilometrų. Kai pasaulį 2008 m. užklupo vadinamoji didžioji recesija, Kinijos vyriausybė į infrastruktūros projektus investavo milijardus, tikėdamasi, kad taip pakurstys lėtėjantį ekonomikos augimą.