REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Etiopijoje katastrofą patyrusio „Boeing“ lėktuvo pilotas prieš nelaimę prašė leidimo didinti aukštį dėl problemų su valdymų. Ekspertų manymu, pilotas norėjo daugiau erdvės atlikti reikalingą manevrą. Indonezijoje sudužusio lainerio pilotai prieš pat susidūrimą dar bandė išsiaiškinti lėktuvo veikimo principus. 

Etiopijoje katastrofą patyrusio „Boeing“ lėktuvo pilotas prieš nelaimę prašė leidimo didinti aukštį dėl problemų su valdymų. Ekspertų manymu, pilotas norėjo daugiau erdvės atlikti reikalingą manevrą. Indonezijoje sudužusio lainerio pilotai prieš pat susidūrimą dar bandė išsiaiškinti lėktuvo veikimo principus. 

REKLAMA

Iššifravus juodosios dėžės įrašą pasirodė, kad „Boeing 737-8 MAX“ pilotas dispečeriui pasakojo apie valdymo problemas ir prašė leidimo pakilti į 4,2 kilometro aukštį virš jūros lygio. Netrukus po to ekipažas paprašė leidimo grįžti į oro uostą, o tuomet dingo iš dispečerių radaro 3,3 tūkst. metrų aukštyje, skelbiama „Reuters“.

Pasak naujienų agentūros kalbintų ekspertų, dažniausiai pilotai prašo daugiau erdvės kuomet turi problemų su valdymu jau kylant, kad turėtų atsargos manevrui. Etiopijos sostinė Adis Abebas, iš kur ir išskrido lėktuvas, yra apsupta kalnais, kurie gali siekti ir 3200 metrų virš jūros lygio.

REKLAMA
REKLAMA

Kito sudužusio lėktuvo pilotai prieš katastrofą vartė instrukcijas

Prieš pusmetį pasaulį sukrėtusios „Lion Air“ lainerio „Boeing 737“ pilotai prieš pat nelaimę bandė lėktuvo valdymo instrukcijose surasti, kodėl jų pilotuojamas „Boeing“ neria žemyn, rašoma „Reuters“.

REKLAMA

Po kelių minučių lėktuvas rėžėsi į vandenį, žuvo visi 189 juo skridę žmonės. Naujienų agentūra remiasi šaltiniais, susipažinusiais su lėktuvo garso įrašais.

Manoma, kad pilotus galėjo suklaidinti autopiloto programos neteisingi aukščio jutiklių duomenys. Šiuo metu tiriama, ar tai buvo techninis gedimas, ar pilotai tiesiog neturėjo pakankamai informacijos apie naujos kartos „Boeing“ lėktuvo veikimo principus.

Panašiomis aplinkybėmis sudužo du lėktuvai

Kovo 13-ąją paaiškėjo, kad Etiopijoje sudužusio lainerio „Boeing 737 MAX“ pilotai perspėjo dispečerius dėl valdymo problemų ir norėjo grįžti į oro uostą.

REKLAMA
REKLAMA

Kovo 10-ąją Etiopijoje sudužo Etiopijos oro linijų „Boeing 737“, žuvo visi 157 juo skridę žmonės. Tai jau antroji to paties modelio lėktuvo avarija per pastarąjį pusmetį: 2018-ųjų spalį sudužo Indonezijos oro linijų „Lion Air“ lėktuvas. Beveik visos pasaulio šalys laikinai nutraukė skrydžius šiuo lėktuvu.

Lietuvoje teko išlaipinti keleivius

Kovo 12-osios vakarą iš Vilniaus oro uosto į skrydžiui į Madeirą nepakilo Europos Sąjungoje, o ilgainiui ir visame pasaulyje, uždrausto modelio „Boeing 737 MAX 8“ orlaivis.

„Taip, čia būtent susiję dėl Europos aviacijos saugumo išleista direktyva“, - BNS sakė bendrovės „Lietuvos oro uostai“ Komunikacijos vadovas Marius Zelenius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, keleiviai buvo išlaipinti iš lėktuvo ir terminale laukia atvykstant pakaitinio lėktuvo. M. Zelenius negalėjo pasakyti, kiek keleivių išlaipinta, pasak jo, jais turi pasirūpinti antžeminio aptarnavimo bendrovė.

Kovo 14-ąją „Boeing 737 MAX 8“ lėktuvų veikla buvo sustabdyta visame pasaulyje. Paskutinis šio modelio orlaivis, vykdęs oro bendrovės „Air Canada“ skrydį iš San Francisko, nutūpė Kanados Halifakso oro uoste 5 val. 30 min. Lietuvos laiku.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų