REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Skubios pagalbos gali prireikti bet kam, bet kur ir bet kada, todėl visada reikia būti pasiruošus ir žinoti, kur tikslingiausia kreiptis pagalbos. 

Skubios pagalbos gali prireikti bet kam, bet kur ir bet kada, todėl visada reikia būti pasiruošus ir žinoti, kur tikslingiausia kreiptis pagalbos. 

REKLAMA

Bendrasis pagalbos centras pastebi, kad pandemijos akivaizdoje, kai vyksta gyventojų vakcinavimas, gyventojai neretai nori gauti informacijos, jei jiems pasireiškia nepageidaujamos reakcijos į vakcinas. Tačiau čia pat pastebi, kad viešojoje erdvėje pasigirsta nepagrįstų dvejonių, neva paskambinus 112 operatoriui, jis suteikia nekvalifikuotą pagalbą. 

„Kas vyksta, kai reikia greitosios medicinos pagalbos ir jūs skambinate 112? Ar tikrai žinote, kaip reaguojama į tokius pagalbos prašymus?

Kadangi šiuo metu, vykstant intensyviam gyventojų vakcinavimui, ne vienam kyla tokie šalutiniai poveikiai kaip dideli galvos, raumenų skausmai, karščiavimas, nemažai žmonių dalijasi savo ar artimųjų patirtimi socialiniuose tinkluose ir klausia patarimų, ką tokiais atvejais reikėtų daryti.

REKLAMA
REKLAMA

Ir tada pasipila patarimai... Kai kurie – „turgaus“ lygio:

„Surinkus 112 atsiliepia tiesiog tel. operatorius, jis visus skambučius priima, dėl avarijų, plėšimų, rėkimų, gaisrų ir infarktų. Todėl negali ir neturi patarinėti sveikatos tema.“

REKLAMA

„112 atsiliepia visai ne medikai, <...>. Po vieno siūlymo nėščiajai vos tą moterį ir jos vaikiuką medikai išgelbėjo, žinau iš patikimo šaltinio.“

Specialiai tokiems „patarėjams“ ir jų klaidinamiems žmonėms aiškiname: Bendrojo pagalbos centro skambučių operatoriai medicininiais klausimais niekada nekonsultuoja.

Pagalbos prašymų priėmimo ir perdavimo greitosios medicinos pagalbos tarnybai tvarką nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras. Pagal ją Bendrojo pagalbos centro operatoriai privalo išsiaiškinti įvykio vietos adresą, pagrindinį nusiskundimą ir sujungti skambinantį asmenį su greitosios medicinos pagalbos dispečeriais, kurie toliau tęsia pokalbį ir, esant poreikiui, konsultuoja skambinantį asmenį.

REKLAMA
REKLAMA

Žmonėms, kurie nori tik pasikonsultuoti, bet nenori kviestis greitosios medicinos pagalbos tarnybos į namus, visada rekomenduojame neužimti skubiosios pagalbos linijos, o skambinti numeriu 113 – jus konsultuos tie patys greitosios medicinos pagalbos dispečeriai“, – aiškina Bendrasis pagalbos centras. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų