Tačiau net ir tokiam patyrusiam lenktynininkui ši misija nebus lengva. „iGo2Dakar“ skaičiuoja, kad iki šiol, tik penkiems dalyviams, yra pavykę iškovoti tris nugalėtojo titulus iš eilės.
Tai padarė Stéphaneas Peterhanselis 1991-1993 metais, dar važiuodamas „Yamaha“ motociklu, automobiliais važiavę Ari Vatanenas (1989-1991 m.) ir Pierreas Lartigueas (1994-1996 m.), o pastaruoju metu tris pergales iš eilės pasiekė sunkvežimiu lenktyniaujantys Vladimiras Čaginas (2002-2004 m.) ir Eduardas Nikolajevas (2017-2019 m.). Tarp lenktyniaujančių keturračiais arčiausiai trijų pergalių iš eilės buvo argentinietis Alejandro Patronellis, tapęs čempionu 2011 ir 2012 metais.
Ambicingam prancūzui visų pirma atsipalaiduoti neleis pasaulio čempionas Laisvydas Kancius, šiemet įrodęs esantis vienas stabiliausių sportininkų šioje disciplinoje ir Dakaro ralyje startuosiantis solidžiausiu startiniu numeriu keturračių įskaitoje – 170. Tiesa, į aukščiausią podiumo laiptelį taikosi ir Manuelis Andújaras, kuriam po pergalės 2021 metais du pastaruosius kartus nepavyko pasiekti Dakaro ralio finišo. Argentinietis savo nusiteikimą šiame sezone parodė laimėdamas „Desafío Ruta 40“ ralį gimtoje šalyje pelnydamas net tris dienos pergales „Rallye du Maroc“.
Nors viso startuojančių keturračių artėjančiame Dakaro ralyje bus tik dešimt, šiame sąraše gausu siurprizų, galinčių pareikšti rimtas ambicijas į podiumą. Štai brazilas Marcelo Medeirosas 2018 metais finišavo ketvirtas, o per šešis startus Dakare savo sąskaitoje jau turi net šešias pergales greičio ruožuose. Francisco Moreno, kuriam tai bus vos trečiasis Dakaras, 2022 ir 2023 metais finišavo antras.
Turbūt mažiausiai įvertinti kol kas galima trijų debiutantų potencialą: prancūzas Samuelis Desbuissonas turi kelių startų Maroko ralyje patirtį ir sako, kad į Dakarą važiuoja išpildyti savo senos svajonės. Pagrindinis jo tikslas – finišas ir ten įteikiamas medalis, simbolizuojantis įveiktą sunkiausią iššūkį. Kitas naujokas, Saudo Arabijos atstovas Hani Al Noumesis, šį sezoną FIM Baja pasaulio taurės varžybose užėmė trečiąją vietą, o namų sienos jam gali tapti pagalbininku.
Bene ryškiausias ir drąsiausias dėl savo technikos pasirinkimo šioje įskaitoje yra kitas lietuvis Antanas Kanopkinas, startuosiantis kinų gamybos „CFMOTO“ keturračiu. Klasėje, susidarančioje vien iš „Yamaha Raptor“ keturračių, lietuvis važiuos ne tik kito gamintojo, tačiau ir visiškai kitos komponuotės technika – jo keturratis varomas visais ratais ir yra gerokai sunkesnis už varžovų. Sportininkas sako, kad pirmojo starto Dakare tikslas yra sėkmingai pasiektas finišas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!