Aurimas Kuckailis
2011.12.05 07:44
Sebastianas Vettelis (nuotr. SCANPIX)

Sebastianas Vettelis (nuotr. SCANPIX)

24 metų vokietis Sebastianas Vettelis sėkmingai apgynė pasaulio „Formulės-1“ čempiono titulą ir į savo apdovanojimų lentyną pasidėjo antrą stambų trofėjų. Anksčiau laiko planetos čempiono vardą užsitikrinęs S. Vettelis iš viso šį sezoną laimėjo 11 pergalių ir laimėjo rekordinį skaičių kvalifikacinių varžybų – 15.

Net 394 taškus surinkęs „Red Bull“ pilotas antroje vietoje užėmusį britą Jensoną Buttoną („McLaren“) aplenkė įspūdingu skirtumu – 122 taškais. Pernai S. Vettelis antroje vietoje likusį ispaną Fernando Alonso („Ferrari“) aplenkė tik keturiais taškais.

D. Jonušis: reikia didinti konkurenciją

„Norėtųsi, kad „Red Bull“ komanda būtų silpnesnė. Kuo sudėtingiau bet kurias varžybas laimėti, tuo visiems įdomiau. Kita vertus – toks sportas. Kas gali geriau pasirengti, turėti geresnį kompleksą, techniką, komandą, vairuotojus, tas ir laimi, – komentavo pasibaigusį „Formulės-1“ sezoną vienas sėkmingiausių Lietuvos visų laikų lenktynininkų Darius Jonušis.

REKLAMA

Anot jo, vėl savotiško šarmo įnešė Michaelio Schumacherio dalyvavimas, o kitais metais norėtųsi matyti daugiau kovos. „Noras – kuo daugiau intrigos. Tai įmanoma tik vienodinant sąlygas ir komandų biudžetus. Galbūt bus priimti sprendimai, kurie padidins konkurenciją „Formulės-1“ lenktynėse.“

D. Jonušis neabejojo, kad ir kitais metais S. Vettelis bus pagrindinis pretendentas į čempiono titulą. „Kartais žmonės mėgina lyginti jį su M. Schumacheriu. Negalime lyginti, kuris geresnis ar greitesnis. Neįmanoma lyginti, nes tai skirtingos epochos, technika, sezonai“, – sakė jis.

Sebastianas Vettelis (nuotr. SCANPIX)Sebastianas Vettelis (nuotr. SCANPIX)

KOMENTARAS. Arūnas Volungevičius, „Formulės-1“ lenktynių komentatorius:

„Nežiūrint to, kad S. Vettelis anksti atitrūko ir anksčiau nei visi tikėjosi laimėjo pasaulio čempionatą, kova buvo įtempta. Reikia nusiimti kepurę prieš S. Vettelį, kuris buvo itin stabilus šį sezoną. Tiesa, galbūt jis dar nėra dar 100 proc. toks, koks bus.

Tai buvo sezonas, kuriame labai gerai pasirodė pilotai, nekovoję dėl čempiono titulo. Gaila, kad nebuvo Roberto Kubicos. Gal stebuklų jis nebūtų parodęs, bet jį galima statyti į tą pačią eilę su F. Alonso ir S. Vetteliu. Jo labai pasigedau.

Pastaraisiais sezonais titulo likimas sprendėsi per paskutines lenktynes, šįkart viskas paaiškėjo anksčiau laiko. Linkėčiau, kad žmonės darytų daugiau klaidų, ypač tie, kurie įgijo lemiamą persvarą. Norisi pamatyti ne dviejų komandų, o trijų ar keturių komandų kovą.

Kitą sezoną S. Vettelis prasčiau nepasirodys. Kai žmogus paragauja tokių pergalių, prasčiau važiuoti negali. Reikia tikėtis, kad „Red Bull“ konkurentai turės mažiau problemų. Techninis reglamentas mažai keičiasi, tačiau keičiasi ta esminė dalis, kuri davė pranašumą „Red Bull“ ekipai – nebus galima išnaudoti išmetamųjų dujų aerodiniaminiam bolido potencialui gerinti. Kokurencinės techninės galimybės šiek tiek turėtų susilyginti. Prielaidos įdomiam būsimam sezonui yra.“

REKLAMA

TOP-5 „Formulės-1“ pilotų įvertinimas pagal A. Volungevičių

Sebastianas Vettelis („Red Bull“): 10 balų iš 10.

Pademonstravo čempionišką lygį. Jokių grubių klaidų visą sezoną. Linkėčiau, kad konkurentai turėtų rimtesnes mašinas ir vokietis galėtų atskleisti dar daugiau savo galimybių. Pernai jis buvo silpnas dvikovose, šįmet jau patobulėjo. Akivaizdu, kad tai dar ne viskas, ką jis sugeba.

Sebastianas Vettelis (nuotr. SCANPIX)Sebastianas Vettelis (nuotr. SCANPIX)

Jensonas Buttonas („McLaren“): 9.

Jis – fantastiškas. Balą galima nuimti už ne tokį stabilų važiavimą sezono pradžioje. Antroje dalyje J. Buttonas nustūmė į šešėlį Lewisą Hamiltoną, kuris yra šios komandos kūdykis. Niekada negalvojau, kad J. Buttonas toks gali būti stiprus. Būtų pavojingas, jeigu turėtų gerą bolidą.

Jensonas Buttonas (nuotr. SCANPIX)Jensonas Buttonas (nuotr. SCANPIX)

Markas Webberis („Red Bull“): 8.

Nežinome visos informacijos, kiek jo rezultatus veikė komanda ir paties klaidos. Matėme stiprų S. Vettelio sezoną ir matyt nesužinosime, kodėl australo rezultatai nebuvo geri. Tiesa, galima pasakyti, kad jis važiavo geriau nei pernai.

Markas Webberis (nuotr. SCANPIX)Markas Webberis (nuotr. SCANPIX)

Fernando Alonso („Ferrari“): 10.

„Ferrari“ turėjo silpną bolidą, kuris atsiliko nuo „Red Bull“ nuo 1 iki 0,7 sek. Iš to, ką turėjo, F. Alonso paėmė daugiau nei bet kas kitas. Abejoju, ar S. Vettelis su tokiu bolidu būtų tiek pasiekęs. Jeigu tarp S. Vettelio ir M. Webberio skirtumas milžiniškas, tai F. Alonso tiesiog sutriuškino Felipe Massą.

Fernando Alonso (nuotr. SCANPIX)Fernando Alonso (nuotr. SCANPIX)

Lewisas Hamiltonas („McLaren“): 7.

Prasčiausias sezonas per karjerą. Gal L. Hamiltono ir asmeniniai dalykai jį sumaišė (draugavo ir išsiskyrė su „Pussycat Dolls“ vokaliste Nicole Scherzinger). Jo sprendimuose, kurie anksčiau būdavo teisingi, įsivėlė daug klaidų. Toks pilotas negali sau to leisti.

REKLAMA

Lewisas Hamiltonas (nuotr. SCANPIX)Lewisas Hamiltonas (nuotr. SCANPIX)

TIK FAKTAI

S. Vettelis šį sezoną pirmaudamas iš viso įveikė 739 ratus. Tuo tarpu septyniskart pasaulio čempionas vokietis M. Schumacheris, būdamas lyderio pozicijoje, įveikė tik tris ratus.

Per 19 šio sezono lenktynių lenktynininkai į techninio aptarnavimo zonas užsuko 1111 kartų (net 88 kartus per Vengrijos „Grand Prix“ lenktynes). Trumpiausias apsilankymas vadinamuosiuose boksuose truko 2,82 sek.

Daugiausiai lenkimo manevrų – 126 – atlikta Turkijos „Grand Prix“ lenktynėse. Per visą sezoną lenktynininkai sudėvėjo 24 tūkst. padangų. Trasose liko 10200 kilogramų padangų nuoplaišų.

S. Vettelio bolidas (nuotr. SCANPIX)S. Vettelio bolidas (nuotr. SCANPIX)

Galutinė pilotų įskaita

1. Sebastianas Vettelis (Vokietija/„Red Bull“) – 392 taškai

2. Jensonas Buttonas (D. Britanija/„McLaren“) – 270

3. Markas Webberis (Australija/„Red Bull“) – 258

4. Fernando Alonso (Ispanija/„Ferrari“) – 257

5. Lewisas Hamiltonas (D. Britanija/„McLaren“) – 227

6. Felipe Massa (Brazilija/„Ferrari“) – 118

7. Nico Rosbergas (Vokietija/„Mercedes“) – 89

8. Michaelis Schumacheris (Vokietija/„Mercedes“) – 76

9. Adrianas Sutilas (Vokietija/„Force India“) – 42

10. Vitalijus Petrovas (Rusija/„Renault“) - 37

11. Nickas Heidfeldas (Vokietija/„Renault“) – 34

12. Kamui Kobayashi (Japonija/„Sauber“) – 30

13. Paulas di Resta (D. Britanija/„Force India“) – 27

14. Jaime'as Alguersuari (Ispanija/„Toro Rosso“) – 26

15. Sebastienas Buemi (Šveicarija/„Toro Rosso“) – 15

16. Sergio Perezas (Ispanija/„Sauber“) – 14

17. Rubensas Barrichello (Brazilija/„Williams“) – 4

18. Bruno Senna (Brazilija/„Renault“) – 2

19. Pastoras Maldonado (Venesuela/„Williams“) – 1

Konstruktorių įskaita

1. „Red Bull“ – 650 taškų

2. „McLaren“ – 497

3. „Ferrari“ – 375

4. „Mercedes“ – 165

5. „Renault“ – 73

6. „Force India“ – 69

7. „Sauber“ – 44

8. „Toro Rosso“ – 41

9. „Williams“ – 5

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
DABAR RODOMA
Vilniaus centre užpultas Anušauskas su žmona: ieško kaltininko
REKLAMA
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų