• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Geležinkeliams, kaip vienai ekologiškiausių transporto rūšių, Europos Sąjungoje (ES) teikiama ypač didelė reikšmė. Didžiulės ES investicijos skiriamos infrastruktūrai modernizuoti ir pažangioms technologijoms diegti, tačiau kartu nepamirštama pasirūpinti ir istoriniu paveldu.

Geležinkeliams, kaip vienai ekologiškiausių transporto rūšių, Europos Sąjungoje (ES) teikiama ypač didelė reikšmė. Didžiulės ES investicijos skiriamos infrastruktūrai modernizuoti ir pažangioms technologijoms diegti, tačiau kartu nepamirštama pasirūpinti ir istoriniu paveldu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pastaraisiais metais Vakarų Lietuvoje ES paramos lėšomis atnaujinant geležinkelio liniją Klaipėda–Pagėgiai, buvo rekonstruoti 4 istoriniai tiltai – 2 akmeniniai ir 2 metalinių konstrukcijų. Tai 1865–1875 laikotarpio tiltai, kurie jau daug kartų buvo stiprinti ir remontuoti, tačiau vanduo, šaltis, apkrovos buvo taip pažeidusios tiltų konstrukcijas, kad toliau juos naudoti darėsi nebesaugu, teko imtis kapitalinės rekonstrukcijos. Dėl savo išskirtinės architektūros šie tiltai yra pripažintini nekilnojamomis kultūros vertybėmis, todėl rekonstrukcijos metu buvo saugoma jų autentiška išvaizda ir laikomasi paveldosaugos reikalavimų.

REKLAMA

Rekonstruoti akmeniniai tiltai išlaikė savo grožį

Akmeniniai geležinkelio linijos Klaipėda–Pagėgiai tiltai per Smeltalės ir Šyšos upes atnaujinti unikaliu būdu. Juos reikėjo rekonstruoti taip, kad būtų ne tik išsaugota autentiška išorė, bet ir užtikrinta galimybė juos maksimaliai naudoti. Todėl įgyvendintam techniniam sprendimui prigijo terminas „tiltas tilte“.

REKLAMA
REKLAMA

Senos tiltų kontrukcijos buvo išardytos, apdailos akmenys sužymėti ir išimti, iš upės vagoje buvusių kolonų vidaus iškastas buvęs užpilas, išgręžti papildomi pamatiniai poliai. Po to buvo sumontuotos naujos perdangos, nauja vandens surinkimo sistema. Galiausiai buvo mūrijami apdailos akmenys. Tad šie senoviniai tiltai išlaikė savo unikalų grožį, o geležinkelio linija jau galima naudotis pagal šiandienos poreikius. Metalinius tiltus per Perkasos ir Veiviržos tiltus rekonstravusios įmonės „Viadukas“ darbų vadovas Kazys Černiauskas teigė, kad tai yra sudėtingas, tačiau įdomus darbas – „dėl to, kad šie tiltai yra istoriniai, juos remontuojant tenka spręsti ne tik inžinerinius, bet ir paveldosauginius klausimus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rekonstruoti tiltai:

1. Akmeninis tiltas per Smeltalės upę.

2. Akmeninis tiltas (1875) per Šyšos upę.

3. Metalinis Stragnų geležinkelio tiltas (1875) per Perkasos (Piktvardės) upę.

4. Metalinis Šilininkų tiltas (1873) per Veiviržo upę.

Istoriniai tiltai atnaujinti įgyvendinant projektą „Jungiamosios geležinkelio linijos Klaipėda—Pagėgiai kelio statinių rekonstrukcijos“, kuriuo buvo siekiama pagerinti infrastruktūros pajėgumą krovininiam ir keleiviniam transportui, padidinti pralaidumą ir vidutinius bei maksimalius greičius, pagerinti sąlygas keleiviams ir krovinius gabenančioms įmonėms. Bendra darbų ir techninės priežiūros vertė – apie 10 mln. Lt, jiems skirta 7 mln. Lt Europos regioninės plėtros fondo parama. Projektas finansuotas pagal Susisiekimo ministerijos administruojamą 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Valstybinės reikšmės kelių ir geležinkelių infrastruktūros techninių parametrų gerinimas“.

Užs. nr.4023

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų