REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojus šiurpina draudimo bendrovių smarkiai keliamos privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos. Kai kuriems per metus mašinos draudimo kaina augo maždaug perpus – daugiau nei šimtu eurų, nors avarijų vairuotojai sukėlę nebuvo. Klientams atstovaujančios organizacijos kaltina draudikus, kad šie piktnaudžiauja ir lupikauja, esą pagrindo didinti kainas nėra. Draudikai aiškina, kad kainą lemia ne tik asmeninės avarijos. Iš anksto brangiau mokėti tenka ir dėl infliacijos išaugusių remonto kainų, nors nežinia, ar jo išvis prireiks, ir dengiant kitų vairuotojų pridarytų avarijų žalą.

Vairuotojus šiurpina draudimo bendrovių smarkiai keliamos privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos. Kai kuriems per metus mašinos draudimo kaina augo maždaug perpus – daugiau nei šimtu eurų, nors avarijų vairuotojai sukėlę nebuvo. Klientams atstovaujančios organizacijos kaltina draudikus, kad šie piktnaudžiauja ir lupikauja, esą pagrindo didinti kainas nėra. Draudikai aiškina, kad kainą lemia ne tik asmeninės avarijos. Iš anksto brangiau mokėti tenka ir dėl infliacijos išaugusių remonto kainų, nors nežinia, ar jo išvis prireiks, ir dengiant kitų vairuotojų pridarytų avarijų žalą.

REKLAMA

Klaipėdietis Tomis skaičiuoja, kiek šiemet teks pakloti už privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Sako, avarijų nepatyrė bent 10 metų, tačiau draudimas vis tiek brangsta.

REKLAMA
REKLAMA

„Civilinis brangsta 28 eurais nuo 72 iki beveik 100 eurų. Apie 50 proc. kaina kyla. 28-iais eurais gal ir nedaug, bet kai palygini kainos dalį, tai didelis pokytis“, – sako klaipėdietis Tomis Paulauskas.

REKLAMA

O priskaičiavus degalų ir kitas kainas…

„Išlaikymas automobilio per metus pabrangs riebiai“, – kalba Tomis.

Yra ir dar vaizdingesnių pavyzdžių. Štai, vienas nenaujo „Porche“ vairuotojas pernai per metus už civilinį draudimą sumokėjo 230 eurų. Dabar ta pati draudimo bendrovė paslaugą jau siūlo už 424 eurus, kone dviem šimtais eurų brangiau. Ir rinktis nelabai yra iš ko, nes net ir pigiausias kitų pasiūlymas už pernykštį brangesnis 107-iais eurais.

Vieno „Volvo“ automobilio draudimo sumos: pernykščių ir šių metų draudimo pasiūlymai rodo, kad vienos bendrovės draudimas pabrango 30 eurų. Kitos – irgi kone identiškai. Dar viena bendrovė įmoką nepasikuklino didinti 60-ia eurų. Vartotojų aljansas piktinasi. Draudimo kainą iš dalies lemia praėjusių metų bendras avarijų ir remontų skaičius. O pernai dar gyvenome pandemijos sąlygomis.

REKLAMA
REKLAMA

„Gatvės buvo pustuštės, automobilių gatvėse beveik nebūdavo. Natūralu, kad ir autoįvykių buvo mažiau. Tai turėjo lemti civilinės atsakomybės pigimą, tačiau šiandien matome priešingą tendenciją. Mums tai kelia didelių abejonių“, – teigia Vartotojų aljanso viceprezidentas Rytis Jokubauskas.

Karantino metu eismo įvykių sumažėjo beveik dešimtadaliu. Tačiau draudikai aiškina, kad pridarytų nuostolių daugėja.

„Žalos padidėjo apie 7 proc., o vidutinė žala yra labai svarbus elementas, kiek vidutiniškai kiekvienas įvykis kainuoja, jis padidėjo net 14 proc. Tai parodo, kad situacija negerėja“, – tvirtina Draudikų asociacijos vadovas Andrius Romanovskis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Draudikų asociacija nekomentuoja, ar ir kiek privalomasis draudimas brangsta, esą tokia informacija pažeistų konkurencijos įstatymus. Tačiau ir neneigia, kad priežasčių kainoms augti yra. Skaičiuodami kainas draudikai išlaidas įsivertina metams į priekį.

„Labai svarbūs faktoriai yra remonto kainos, nes žalų didėjimas pirmiausia susijęs su remonto paslaugų didėjimu. Be abejo, bendras avaringumas. Reikia suprasti, kad kiekvienas klientas solidariai dalijasi ir kitų klientų atsakomybę“, – sako A. Romanovskis.

Taigi, jei tą pačią draudimo bendrovę pasirinkęs kelių gaidelis ištaškė svetimus automobilius, iš dalies tai plonina net paties drausmingiausio vairuotojo kišenę.

REKLAMA

„Gali būti, kad draudimo bendrovės piktnaudžiauja susidariusia situacija ir bando išspausti sau nepagrįstus pelnus. Matyt, labiausiai turėtų susirūpinti Lietuvos bankas, kaip reguliatorius“, – aiškina R. Jokubauskas.

„Dėl kainų reguliavimo – jų tikrai nėra, nes tai imperatyviai draudžia ES direktyva“, – sako Lietuvos banko atstovas Marius Dumbauskas.

Pasak Lietuvos banko Draudimo įmonių priežiūros skyriaus vadovo, privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos tikrai auga, tačiau tikina, kad karantino metu jos buvo sumažėjusios.

„Šitam trumpam laikotarpy – taip, aiškiai matome tendenciją kainų augimo. Bet žiūrint ilgesniu laikotarpiu – nieko išskirtinio nėra“, – kalba M. Dumbauskas.

REKLAMA

Vairuotojai, žinoma, tikina anaiptol nepajutę, kad kainos pernai mažėjo. Įmokos šokiruoja ir pradedančiuosius vairuotojus.

„Metams paskaičiavo programėlė apie 500 eurų, 503 eurus. Sumos išties didelės, kandžiojasi šiek tiek, reikia nepamiršti, kad išlaidos atsieina ir už benziną, ir automobilio taisymus“, – sako panevėžietis Ignas Janeliūnas.

Per pirmą šių metų pusmetį vairuotojai sumokėjo beveik 133 mln. eurų įmokų, t.y. 21-u milijonu daugiau nei pernai ir 18 milijonų daugiau nei užpernai. Tačiau keliuose daugėjo ir pačių automobilių – per trejus metus – daugiau nei šimtu tūkstančių. Pernai Lietuvos draudimo įmonės susižėrė 45 mln. eurų pelno – dešimtadaliu mažiau nei užpernai.

Nesimato vyriausybės veiklos energetinės krizės laikotarpiu. Daugiausiai nukenčia neturintys darbo ,pasenę ir paliegę. Kodėl įvestas būtinas automobilių draudimas,ko nedarė net sovietų valdžia? Pensininkas jau nebegali pajudėt iš gyvenamosios net į brolių kapines .
O Liatuvos bankas ragina dar daugiau mokesčių žmonėms uzkarti. Draudikų savivale apsirijusiu LB klerku nedomina.
Na viskas aišku kai viskas brangsta,ko nepasinaudoti proga jeigu niekam nesvarbu ,seimui vyriaysybei nesvarbu ar tai realu ar iš dangaus nukrito jiems nesvarbu ,nes jie pinigų turi kokiu pagrindu draudimas didina įkainius,išvis ponai jei toliau žlugdysite verslą,sužlugdysite ir pačia šalį, nebedaug reikia...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų