REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vos atšilus orams į gatves išrieda paspirtukininkai, o kartu su jų pasirodymu pasipila ir traumos. Nors naudojimasis šia transporto priemone – puikus būdas greičiau pasiekti reikiamą vietą, tačiau daugelis neįvertina savo galimybių, nesilaiko saugumo rekomendacijų ir gydytojų kabinetus užplūsta susižaloję. 

Vos atšilus orams į gatves išrieda paspirtukininkai, o kartu su jų pasirodymu pasipila ir traumos. Nors naudojimasis šia transporto priemone – puikus būdas greičiau pasiekti reikiamą vietą, tačiau daugelis neįvertina savo galimybių, nesilaiko saugumo rekomendacijų ir gydytojų kabinetus užplūsta susižaloję. 

REKLAMA

Gydytojas ortopedas-traumatologas Andrius Vaitiekus naujienų portalui tv3.lt pasakojo, kad savo praktikoje susiduria su daugybe traumų, patiriamų važiuojant paspirtukais. Kai kurie atsiperka vos keliais nubrozdinimais, tačiau dažnai realybė daug skaudesnė – patiriami daugybiniai sužalojimai, paliekantys ilgalaikes pasekmes. 

A. Vaitiekaus teigimu, atšilus orams ženkliai padaugėja susižalojusių paspirtukininkų, tai – viena iš dažniausių šiltojo sezono traumų. 

REKLAMA
REKLAMA

„Daugiausiai paspirtukų traumų įvyksta ankstyvą pavasarį-vasarą, kai prasideda geri orai, tada visi išrieda į gatves, šaligatvius ir neretai susižaloja patys, o ir praeivius būna užkabina ir traumuoja“, – pažymi pašnekovas. 

REKLAMA

Kenčia ir patys, ir praeiviai

Dažniausiai traumas patiria paaugliai ir jauni suaugę asmenys, o pasekmės būna skaudžios – kenčia galūnės, veidas, lūžta kaulai: 

„Sužalojimai dažnai sunkūs: daugybiniai kūno sužeidimai, itin sunkios galvos, kaklo, krūtinės, dubens ir galūnių traumos. Traumos būna net mirtinos, su kūno ir galūnių paralyžiumi.“

Gydytojo ortopedo-traumatologo darbe pasitaiko itin sunkių traumų. Vieną tokių A. Vaitiekus sako matęs visai neseniai – tik per plauką tai nesibaigė blogiausiu scenarijumi. 

„Neseniai teko matyti jauną pacientą, kuris važiuodamas paspirtuku nuo kalno griuvo ir patyrė sunkią galvos smegenų traumą, daugybinius veido sužalojimus, lūžo krūtinės kaulai. 

REKLAMA
REKLAMA

Laimei, jis išgyveno, tačiau tokios traumos padarinius jaus ilgai ir iš esmės liko nedarbingas visam gyvenimui“, – praktikoje sutiktą sunkų atvejį nupasakojo specialistas. 

Jis pastebi, kad kenčia ne tik patys paspirtukininkai, bet ir praeiviai – neseniai į gydytoją kreipėsi pacientė, kurią kliudė paspirtukas. Jai lūžo kojos kaulai, lūžimą teko operuoti.  

„Kas kaltas? Dažniausiai neatsargumas, nepasirinktas saugus greitis“, – paaiškino A. Vaitiekus. 

Dažniausiai kenčia lakstūnai

Paklaustas, kokias klaidas dažniausiai daro paspirtukininkai, A. Vaitiekus atviras – paspirtukininkų elgesys ir neatsakingumas, kurį mato gatvėse, kelia nerimą. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pirmiausia, važiuoja vaikai, net 6-7 metų, be šalmo, jokių apsaugų. Klausimas, kur žiūri tėvai ir kodėl jems patiki valdyti elektrinį paspirtuką. 

Dar vienas vaizdelis – važiuoja tėtis ir dar vežasi priešmokyklinio amžiaus savo vaiką, kuris irgi stovi prieš paspirtuko vairą ir, aišku, abu be šalmų.“

Dažnai važiuojantys paspirtukais neįvertina ir saugaus greičio, lekia neapskaičiuodami savo galimybių: 

„Jei asmuo važiuoja paspirtuku gatve, būna net 50-60 km/val. greičiu ir net be šalmo, nepaisydamas elementaraus saugumo taisyklių, ar įsivaizduojate, kokios pasekmės gali būti? Deja, bet, greičiausiai, pačios liūdniausios.“

REKLAMA

Pašnekovas pabrėžia, kad be galo svarbu pasirinkti saugų greitį. Saugiausias, anot jo, tas, kuris išvystomas pasispiriant savo kojomis – tuomet riedantį paspirtuką įmanoma suvaldyti. Tačiau daugeliui tai nė motais – šie daro viską, ką gali, kad tik išvystytų didesnį greitį.

„Gi akumuliatorius yra ir dar paspirtukas būna „pačipuotas“, kad važiuotų greičiau nei pritaikytas“, – paspirtukininkus sukritikavo gydytojas ortopedas-traumatologas. 

Važiuoja ir be stabdžių

Gydytojas primena, kad važiuojant paspirtuku saugus greitis būtinas ir dėl to, kad paspirtukininkai būtų matomi kitiems eismo dalyviams bei nekeltų pavojaus nei aplinkinių, ne savo sveikatai:

REKLAMA

„Užsidedate šalmą ir važiuojate saugiu greičiu, gerai matydamas kelią ir būdamas matomas kitiems eismo dalyviams. Paspirtukas turi būti tvarkingas, su veikiančiais stabdžiais.“ 

A. Vaitiekaus praktika rodo – pasirūpinti, kad paspirtukas būtų techniškai tvarkingas, turi kiekvienas, nes netvarkingas paspirtukas yra kone tiesus kelias į susižalojimus. 

„Ne per seniausiai teko gydyti pacientą, kuris skolintu netvarkingu paspirtuku važiavo be šalmo, o nesuveikus paspirtuko stabdžiams krito ir, saugodamas galvą, smūgį „sugėrė“ peties sąnariu, dėl ko šis lūžo, patyrė veido traumą – lūžo žandikaulis, prasikirto lūpą, kurią teko siūti, iškrito trys dantys. Taigi, pasekmės liūdnos“, – pavyzdį pateikė specialistas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gydytojas ortopedas-traumatologas primena dar kelis svarbius dalykus, kuriuos būtina įsiminti visiems paspirtukininkams: 

„Koncentruokitės į kelią, sekite praeivių elgesį, kitų transporto priemonių judėjimą, nes jūsų, važiuojančio paspirtuku, gali nepastebėti, o jūs turite numatyti kitų eismo dalyvių elgesį.“ 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų