Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dar 2016 metais Elonas Muskas pažadėjo, kad „Tesla“ automobiliai netrukus galės savarankiškai, be jokio vairuotojo įsikišimo, pervažiuoti Jungtines Valstijas. Praėjo devyneri metai, o šis pažadas vis dar neįgyvendintas. Vis dėlto, du „Tesla“ entuziastai nusprendė įrodyti, kad technologija jau yra pasiruošusi ir leidosi į kelionę. Deja, jų svajonė subliuško itin greitai ir skausmingai – avarija įvyko nuvažiavus vos 100 kilometrų.

Dar 2016 metais Elonas Muskas pažadėjo, kad „Tesla“ automobiliai netrukus galės savarankiškai, be jokio vairuotojo įsikišimo, pervažiuoti Jungtines Valstijas. Praėjo devyneri metai, o šis pažadas vis dar neįgyvendintas. Vis dėlto, du „Tesla“ entuziastai nusprendė įrodyti, kad technologija jau yra pasiruošusi ir leidosi į kelionę. Deja, jų svajonė subliuško itin greitai ir skausmingai – avarija įvyko nuvažiavus vos 100 kilometrų.

REKLAMA

Slapyvardžiu „Bearded Tesla Guy“ pasivadinęs entuziastas kartu su bičiuliu sėdo į naują „Tesla Model Y“ ir Floridoje pradėjo kelionę link Los Andželo, visą vairavimą patikėję „Full Self-Driving“ (FSD) sistemai.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.

REKLAMA

122 km/val. greičiu į plieninę rampą

Kelionė baigėsi greitkelyje. Automobilio sistema padarė tipišką klaidą – nepastebėjo ant kelio gulinčios kliūties. Vairuotojas ir keleivis iš toli pamatė objektą, kurį palaikė partrenktu gyvūnu, tačiau priartėjus paaiškėjo, kad tai – nuo sunkvežimio nukritusi plieninė užvažiavimo rampa.

„Tesla“ sistema kliūties apskritai „nematė“ ir, nė nestabdžiusi, rėžėsi į ją 122 km/val. greičiu. Nuo smūgio automobilis netgi trumpam atsiplėšė nuo žemės.

REKLAMA
REKLAMA

Nors iš pradžių ekipažas manė, kad apgadinimai minimalūs, servise paaiškėjo tiesa. Smūgis sulaužė priekinį stabilizatorių, pažeidė kitas važiuoklės dalis ir „atjungė“ priekinį elektros variklį. Ambicingas eksperimentas baigėsi fiasko.

Skaudus susidūrimas su realybe

Žinoma, „Tesla“ visada pabrėžia, kad FSD yra tik 2-o lygio pagalbinė sistema, reikalaujanti nuolatinio vairuotojo dėmesio. Tačiau šio eksperimento esmė buvo ne tai. Fanai norėjo patikrinti devynerių metų senumo E. Musko pažadą apie visišką autonomiją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ir šis bandymas dar kartą parodė, koks milžiniškas atotrūkis vis dar egzistuoja tarp rinkodaros vizijų ir realių technologijos galimybių. Kaip teisingai pastebėjo eksperimento autoriai – sėkmingai įveikti tokį atstumą be incidentų šiuolaikinei sistemai būtų ne jos gebėjimų, o tiesiog didžiulės sėkmės klausimas.

REKLAMA
Gydykitės tešlistai
Gydykitės tešlistai
Suknisti teslariumo sektantai, kiek žmonių pražudė dėl savo durnumo. Pirmas toj pačioj Floridoj 2016 palindo po kelią kertančios furos priekaba, nes genialus autopilotas nesugebėjo atskirti furos nuo viaduko. Galvojat kas pasikeitė nuo 2016? Nieko, tas pats sektantų fanatizmas, va žiūrėkit čia nauja stebuklinga versija, dabar tai jau tikrai bus gerai, nes surežisuoti video visai neblogi.. iki kitos furos.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų