REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo narių sugalvota, girtus vairuotojus turinti sudrausminti sistema neveikia. Užuot praradę policininkų atimtus automobilius, vairuotojai juos jau pasiima vos ne kitą dieną. Tada iš jų išrenka brangiausias detales ar spjovę į statymus, vėl girti išlekia į kelią.

Seimo narių sugalvota, girtus vairuotojus turinti sudrausminti sistema neveikia. Užuot praradę policininkų atimtus automobilius, vairuotojai juos jau pasiima vos ne kitą dieną. Tada iš jų išrenka brangiausias detales ar spjovę į statymus, vėl girti išlekia į kelią.

REKLAMA

Pasibaigus 2017-iesiems baigėsi ir pirmieji metai, kai vairuotojams jau už 1,5 promilių girtumą gresia baudžiamoji atsakomybė ir iš jų atimama vis daugiau automobilių.

Bet aiškėja, kad nauja tvarka sukūrė ir naujų problemų: kol vyksta girtų vairuotojų teisminiai procesai – jie neretai spėja išparceliuoti savo sulaikytas transporto priemones ir valstybei palieka kone nieko nevertas šiukšles. Be to, girtiems vairuotojams dažnai leidžiama jau kitą dieną vėl sėsti prie savo transporto priemonės vairo ir kartais tai baigiasi tragiškai.

Ir policija skelbia automobilių sulaikanti daugiau, ir dėl konfiskavimo sprendžiantys teisėjai ir konfiskavimu besirūpinantys antstoliai daugiau darbo turi.

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu taip iliustruoti skaičiais, tai Vilniaus m. apylinkės teisme 2017 m. išnagrinėta apie 3000 baudžiamųjų bylų, iš jų virš 500 baudžiamųjų bylų būtent dėl šios nusikalstamos veikos. Tai praktiškai 1/6 bylų būtent dėl šitų nusikaltimų“, - sakė teisėjas.

REKLAMA

Išrenka brangiausias detales

Konfiskuotus automobilius parduoda su VMI bendradarbiaujantys verslininkai. Sulaikytų automobilių aikštelės ištuštėjusios, o parduodami automobiliai atrodo „pavargę“, pasak verslininkų, todėl, kad...

„Anksčiau dirbdavom taip: automobilis yra sulaikomas pareigūnų, jis buvo saugomas policijos sulaikytų automobilių aikštelėje ir tuo tarpu, kai tas vyko – viskas būdavo gerai – automobiliai nebuvo išrenkami. Jie buvo saugomi ir jų vertė išlikdavo reali, kokia yra. Dabar kažkuriuo metu viskas pasikeitė – jau gal metai. Automobilį sulaiko pareigūnai ir jį leidžia saugoti pačiam savininkui. Savininkas pasirašo kažkokį popierių pareigūnams, kad jis neparduos to automobilio. Bet kaip matome: neparduoti ir išrinkti yra visiškai skirtingi dalykai", - pasakoja konfiskuotų automobilių pardavėjas Erikas.

REKLAMA
REKLAMA

Štai šviežutėlis pavyzdys konfiskuotų automobilių pardavimo aikštelėje. Dar visai neseniai „Mercedes-Benz“ visureigis buvo gražus. Kaina jo rinkoje siekė nuo 20 tūkst. €. Bet jį pasaugojo jo savininkas. Ir dabar tai, kas iš šio visureigio liko, nėra verta ir 1000 €. Nepriklausomų vertintojų vertinimu, jis vertas gal kokių 800 €.

Konfiskuotų automobilių pardavėjai sako, kad tokie atvejai dabar kasdienybė.

O štai kitas pavyzdys, kuo baigėsi leidimas pačiam pažeidėjui pasaugoti automobilį. Filmuota pernai spalio 23 d. sulaikytų automobilių aikštelės stebėjimo kameromis. Prieš dieną, kaip įtariama, girtas prie vairo policijos pagautas vyras, dabar jau išsimiegojęs, gerokai po pietų atvyksta į automobilių saugojimo aikštelę. Vilkaviškio policijos tyrėjos leidimu jis pasiima pats saugoti savo transporto priemonę. Ir jau tą pačią dieną vakare gautas skambutį apie 22 val., kad ta transporto priemonė pateko į įvykį ir tas vairuotojas žuvo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kelių policija sako, kad leisti saugoti automobilius patiems savininkams nuspręsta ne šiaip – mokėti už automobilio saugojimą policijai netikslinga.

Komisaras neneigia, kad sistema kažkurioje vietoje nesuveikia, jei girti vairuotojai sugeba praslysti ir savo automobilius išparceliuoti, tačiau primena, kad už tai machinatoriams gresia ir baudžiamoji atsakomybė.

Išsamiau žiūrėkite TV3 reportaže: 

  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų