REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
17
„Rent Boutique“ įkūrėja Žaklina Aišparienė (nuotr. asm. archyvo)

Visi žinome įprastinę drabužių nuomą, tačiau lietuvės sukurtas startuolis keičia rinką ir pateikia alternatyvą. Vienoj senų modelių suknelių – galimybė pasipuošti dizainerių kurtu rūbu.

17

Visi žinome įprastinę drabužių nuomą, tačiau lietuvės sukurtas startuolis keičia rinką ir pateikia alternatyvą. Vienoj senų modelių suknelių – galimybė pasipuošti dizainerių kurtu rūbu.

REKLAMA

Geriausiu metų startuolio nuo 40 titulas atiteko „Rent Boutique“ įkūrėjai kaunietei Žaklinai Aišparienei. Interviu metu moteris papasakojo, kuo šis startuolis inovatyvus ir kaip nuomojantis pasikeičia stiliaus tendencijos.

- Kaip gimė idėja imtis tokio verslo ir kiek laiko dirbate?

- Visada ieškojau kažkokių idėjų versle. Manau, kad ne tik aš, bet ir daugelis moterų mėgsta pasipuošti, apsivilkti kažką naujo. Tačiau dizaineriai daug siūlo, keičiasi mada, spalvos ir taip nedėvimų rūbų turinys nuolat didėja. Manau, neveltui šiandien ir Lietuvoje populiarėja įvairios spintų tvarkymo paslaugos, o spaudoje daug specialistų pataria, kaip derinti rūbus. Mąsčiau, kaip suderinti norą atrodyti stilingai ir naujai, su galimybe madą naudoti saikingai bei neinvestuoti į vienadienius daiktus. Pasidomėjau kas pasaulyje vyksta šia kryptimi ir maloniai buvau nustebinta, kad ne tik dizainerių rūbai ir aksesuarai, bet net ir ofiso, kasdienių rūbų nuoma tampa tarsi nauja pirkimo forma. Ši alternatyva puikiai išsprendžia dauguma moterų problemą. Mes tai darome jau metus su trupučiu.

- Per tą laiką ar padaugėjo klientų?

- Mes kryptingai dirbame tuo klausimu. Pristatinėjame paslaugą įvairiuose renginiuose. Gruodžio mėnesį padarėme laikiną parduotuvę prekybos centre „Mega“. Vienetai žmonių, kurie kažkokiu būdu galbūt galvoja, kad nuomotis rūbą nevertinga ar nepriimtina.

REKLAMA
REKLAMA

- Ar elektroninė nuoma tinkama forma. Galbūt svarstote apie nuolatinį fizinė nuomos punktą?

- Dirbame internetu ir daugiau turime tik tokią vietą, kur fotografuojame savo katalogui. Ten galima apsilankyti, bet mes to aktyviai neskatiname. Laikina parduotuvė irgi pasiteisina, kad esamos klientės galėtų apžiūrėti asortimentą, o naujos susipažintų su paslauga. Tas mums pasiteisina. Planuojame laikinas parduotuves ir kituose miestuose atidaryti.

REKLAMA

O dėl nuolatinės nesame tikri, kad to reikėtų, nes paprastai moterų elgsena tokia, kad jos pirmą kartą nori fiziškai aplankyti, apžiūrėti, įsitikinti kas per daiktai ir, ar jie tvarkingi, o vėliau tai daro internetu. Mes siūlome įvairias pasinaudojimo formas. Pagrindinė paslauga tai keturių dienų nuoma, kuomet galioja 2+2. Dvi suknelės su dviem papildomais dydžiais mokant už vienos nuomą. Tada beveik visiškai garantuotas esi, kad ta suknelė tiks. Jei moteriai nedrąsu, tai už simbolinį mokestį gali atsisiųsti į namus pasimatuoti. Galbūt internetinė patirtis Lietuvoje įvairi, daugiausia nekokybiškos alternatyvos ir moterys pirmiausiai nori fiziškai įsitikinti, kad nuotraukos atitinka realų daikto vaizdą.

REKLAMA
REKLAMA

- Siūlote specifinį dalyką – dizainerių kurtus rūbus bei aksesuarus. Kaip juos gaunate?

- Visus rūbus įsigyjame tik iš oficialių prekinių ženklų atstovų ir tokiu atveju esame tikri, kad jie bus kokybiški, neatrasime jokių klastočių. Dažnai moterys kreipiasi norėdamos pasiūlyti savo suknelę į asortimentą. Iš vienos pusės būtume nieko prieš, tačiau negalėtume garantuoti, kad tie daiktai originalūs. Be to, tų kolekcijų tiek daug ir skirtingų metų, kad negalėtume atrinkti. Tačiau „Megoje“ dabar esame informavę moteris, kad galime jų daiktus parduoti. Tai toks projektas, padėti atlaisvinti spintas moterims.

- O jeigu moteriai ypač patiko išsinuomotas daiktas, ar yra galimybė jį nusipirkti visam laikui?

- Šiuo metu kol kas suknelių nepardavinėjame. Bet dabar dalį kolekcijos išparduodame, tai galima įsigyti. Turime standartines procedūras, bet tuo pačiu esame lankstūs, nes esame startuolis ir norime suprasti moterų poreikius. Žiūrime, kiek tokių būtų atvejų, ar reikėtų siūlyti tokius dalykus, o gal užtenka porą kartų metuose daryti išpardavimus, ką daro ir kiti pasauliniai nuomos projektai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Jei būtų situacija, kad klientė dizainerių kolekcijoje pamatytų norimą rūbą, tačiau tik vienam vakarui, ar būtų galimybė, kad ji pasiūlytų jums jį įsigyti ir įtraukti į savo asortimentą?

- Taip nesielgiame, tačiau formuodami kolekciją per „Facebook“ profilį sudedame tam tikrų dizainerių naujas kolekcijas, kad žmonės galėtų nubalsuoti ką rengtųsi šventei. Šiaip iš parduotuvių konkrečiai negalime leisti taip. Nes mes norime turėti vieną daiktą, o ne vieną dydį. Tai standartas tarptautinių projektų.

- Jūs konkuruojate su įprastiniais suknelių nuomos punktais. Be to, kad viską atliekate internetu, kuo dar išsiskiriate?

- Manau, kad pagrindinis skirtumas yra ne tai, kad internetu. Tai tiesiog alternatyva, kaip gali pasinaudoti paslauga. Šiuo atveju nuo tradicinių nuomos punktų skiriamės šiuolaikišku ir moderniu asortimentu, orientuojamės į šiuolaikinius prekės ženklus, kuriais norima rengtis ne tik per vestuves pamergėmis ar nuotakomis. Vestuvės vyksta retai, bet gimtadieniai, darbo vakarėliai ir tų progų kuklesnių – kur kas daugiau. Mūsų prekiniai ženklai tokie, kad kartais gal moterys ir nori įsigyti, nes daug kur galima nueiti, bet nesinori su ta pačia suknele. Dabar dar pradėjome su įdomiais dizaineriais kapsulines kolekcijas, su „Mas 924” pristatėme pirmąją per Kalėdas. Tai lietuviškas prekinis ženklas.

REKLAMA

Nuo tradicinių nuomos punktų dar skiriamės tuo, kad apskritai kuriame naują nuomos įvaizdį, kuris yra kaip nauja apsipirkimo forma. Tik nereikia už tą daiktą mokėti pilnos kainos ir jis nepasiliekamas visam laikui. Pas mus labiau panašu į parduotuvę, nes yra lojalumo programos, patraukli pakuotė, net kvapas. Patenkinamas ne tik suknelės poreikis, bet suteikiamas ir apsipirkimo džiaugsmas. Ir jaučiamasi, kad ne tik apsipirkai, bet atsakingai elgiesi, nekaupi daiktų.

- Minėjote įvairias progas, kurioms moterys nuomojasi. Tad kokios šventės dažniausios ir ar prieš šventinį laikotarpį klienčių padaugėjo?

- Gruodis labai dosnus užsakymais ir darbo vakarėliai – viena iš aktyviausių priežasčių nuomotis. Pastebėjome dvi kryptis. Darbo vakarėliams populiaru arba elegantiška kokteilinė apranga, bet gana nemažai moterų rengiasi ir vakarinėmis suknelėmis. Tai ar kaukių balius, ar iškilminga vakarienė.

REKLAMA

- Ar jau turite užsakymų Naujiems metams?

- Naujiems metams pakankamai išskirtinę suknelę nuomojasi. Tai kokią išskirtinę, ryškią, naujausių tendencijų. Arba išsirenka santūresnę kokteilinę suknelę, bet ją renkasi ne 4 dienų nuomai, o 8. Kaina pabrangsta 15 proc.. Galbūt nėra tikslios vakarėlio datos, bet žino, kad tuo periodu kažkur važiuos ir savo garderobą papildai nauja suknele.

- Kaip nustatoma nuomos kaina?

- Kainą sudaro 10-15 proc. daikto vertės, o tikslus proc. priklauso nuo rūbo trapumo ir eksploatacinių savybių. Jei žinome, kad tai suknelė, kur daug kartų neišnuomosi tai proc. didesnis. Bet jei tai koks aksesuaras, kaip delninė, tai procentas mažesnis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Ar yra buvę nesusipratimų, kai grąžinamas rūbas yra sugadintas?

- Per daugiau nei metus laiko turėjome du atvejus, kada suknelės rimtai buvo sugadintos. Abiem pusėms priimtinu susitarimu išsprendėme šią problemą. O kitais atvejais, smulkius pažeidimus, padengia klienčių draudimo mokestis – 3 Eur. Tai ar prairusi siūlė, ar karoliukai, ar tai, ką galima išvalyti.

- Ar pastebite, kokios nuomojantis dominuotų kokios spalvos bei dizainerių vardai?

- Kadangi pristatome įvairius prekinius ženklus, tai ir pasirinkimai įvairūs. Kiek analizavau tuos duomenis, tai išskiriu vieną kryptį. Moterys, kurios renkasi modernų dizainą ir modernius prekės ženklus, tai be konkurencijos „Alexis“ ir „Self-portrait“. Klasikinis prekės ženklas – „Tadashi shoji“ nėriniai, tiems, kas mėgsta klasiką ir eleganciją.

Moteris pirkdama dažnai žiūri juodos spalvos rūbus, kad panaudojimas būtų universalesnis, būtų lengviau priderinti. Tai nuomojantis elgsena yra kitokia. Nori atrodyti kitaip ir paeksperimentuoti, nes kitą kartą to daikto nereikės užsidėti.

- Ačiū už pokalbį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų